Gå til innhold

Flaue ting med barn og foreldre (kopiert fra klikk.no)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lo så jeg grein nå jeg leste disse, tenke å dele de med dere :)

________

Jeg hørte en gang om en unge som var i kirken i forbindelse med en barnedåp, og da kirkelokkene ringte når gudstjenesten var slutt, ropte han: mamma, mamma! Nå kommer isbilen!

________

Da sønnen min var ca. 3 år, var vi på en av våre turer til den lokale svømmehallen. Inne i garderoben var det kun oss to og en voksen mann som nettopp var kommet ut av dusjen. Sønnen min tittet lenge på tissen hans og utbrøt: "Pappa, den mannen er rød på tissen. Han heter Rudolf!"

"Eeeh, ja. Kom nå går vi og dusjer" var alt jeg kunne si! :)

________

Når sønnen min var 3 år var vi i en klesbutikk sammen med mormor. Mormor skulle prøve noen klær så vi ventet i en liten ventegruppe i butikken. Der satt det en gammel dame på 80år og sønnen min ble veldig fasinert av denne gamle damen, han spurte hvorfor er du så skrukkete æ? Litt flaut men helt greit. Damen e han fordi hun er gammel osv. Da roper sønnen mi høyt ut ÆSJ DU SPØTTER NÅR DU SNAKKER DU..... Flau ja, tok poden under armen og løp ut av butikken.

________

Jeg har en eldre søster som presterte å komme med en veldig morsom kommentar da hun var rundt 3 år gammel. Mamma og søsteren min tok fly sørover til Oslo. Oppi luften slapp søsteren min en meget høylydt og luktbar fjert og deretter ropte hun høyt "AHH, mammalukt!"

________

Jeg har ike selv barn,

men da jeg var liten hadde jeg en storesøster som var i starten av tenårene og som nylig hadde fått hår på tissen. Jeg var veldig opptatt av dette og dro stadig ned buksa (til mine foreldres store fortvilelse) for venner og bekjente av de for å spørre om de kunne se om jeg hadde fått hår på tissen jeg og...

________

Jeg har selv ingen barn, men har fått høre at da jeg var mindre, ikke veldig liten, men 9- 10 års alderen kanskje, gjorde jeg noe mor og far aldri glemmen. Det var på julaften, og mor og far trodde at jeg hadde sluttet å tro på julenissen. Ikke spør meg hvorfor, men de trodde visst det. Jeg har en søster som da var 5. Farfar skulle kle seg ut som julenissen for lillesøsteren min da. Mor kom til meg og fortalte dette.

"Nå skal farfar kle seg ut som julenissen, så du må ikke røpe til lillesøster at det ikke er den ordentlige nissen."

"Det er helt greit mamma. Men hva gjør vi om den ordentlige nissen plutselig kommer?!"

Mor fikk seg et lite sjokk der ihvertfall.

________

For noen år siden var jeg og minstemann i butikken og plutselig roper guttungen: "Se der er karlson på taket". I køen hysjet jeg men han gav seg ikke så jeg måtte snu meg og der stod Marvin Wiseth.

________

Jeg har ingen flaue hendelser med mine barn, men jeg har fått høre en historie fra jeg selv var liten. Var ca 4 år og med mamma i butikken. Da hun pakket ned varene fikk hun om og om igjen høre fra meg: "Se på den rare mannen Mamma". Jeg gav meg visst ikke før mamma snudde seg (for å få fred). Hun fikk da se meg som sto å pekte på en mann i motorsykkeldress....

________

Jeg har fått gjennomgå kraftig opp gjennom årene for noe jeg presterte å si som fireåring.

Foreldrene mine hadde presten hjemme hos oss for å snakke om dåpen til lillesøsteren min.

Jeg hadde nettopp fått fireårsboka med en medfølgende kassett med religiøse barnesanger.

Presten var en sjeggete fyr med mørk hår og jeg var så heldig at jeg fikk sitte på fanget hans. Kassettspilleren ble tatt frem og vi nynnet og sang til "Jesus elsker alle barna".

Foreldrene mine fikk seg en god latter da presten skulle gå. Jeg sto på trappa vår og så presten forsvinne nedover veien. Jeg vinket kraftig og ropte "Hadet da, Jesus!"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...