*Rutletutt* Skrevet 11. juni 2009 #2 Skrevet 11. juni 2009 Det varierer selvsag litt, men i løpet av en vanlig hverdag spiser jeg noe sånt som dette: Frokost i 9.30-tiden: En stor bolle All Bran Flakes med Cultura naturell eller 2 Solruta spelt knekkebrød med kokt skinke og grønt eller leverpostei og agurk. I 13-14 tiden er det lunsj - stort sett en porsjon havregrynsgrøt med kanel og rosiner. Av og til endel oppkuttet frukt og nøtter eller et knekkebrød med diverse pålegg. Rundt kl 16 blir det som regel et eple. Ca 18 er det middag - jeg er ikke en varmmat-person og spiser stort sett en stor salat med diverse innhold som kokt skinke eller kylling, eller ikke noe kjøtt. har i agurk, tomat, paprika og oliven, og enten lettdressing eller fetaost og som regel Cæsar-krutonger og noen ganger salatnøtter strødd over og av og til litt fullkornsris eller fullkornspasta til. jeg kan også spise 2 Solruta Spelt knekkebrød og ha på kokt skinke medeggerøre og div grønt. Etter det er det ikke så vanlig at jeg spiser noe - evt en yoghurt eller et par fullkornskjeks i 20-21 tiden. Drikker alltid 2,1 l vann (3x 0,7l flasker) og masse grønn og hvit te.
Soleie m/3 gull :) Skrevet 11. juni 2009 #3 Skrevet 11. juni 2009 hehe, skal si skal si Det der hadde ikke jeg blitt mett av iallefall, *misunnelig*
Meg og bøllegutta!! Skrevet 11. juni 2009 #4 Skrevet 11. juni 2009 Her kommer en stor spisers dags meny : )) Frokost: 1 dl havregryn kokt på vann med DIA sukker og kanel, et par knekkebrød med påleggg Lunch: Varierer veldig. men en vanlig lunch kan være: 1 boks cottagecheese med litt jordbær og et par skjeer vanilje kesam, litt salat og et grovt rundstykke eller kokt egg, laks og rugbriks.......... Middag: Kylling eller fisk som regel. masse grønnsaker og ris eller fullkornspasta. Kvelds: lager gjernoe noe varm mat sammen med mannen f.eks wok, kylling og ris, Jeg spiser ganske mye, men til mitt forsvar trener jeg ca 6 dager i uken er 177 høy og veier 67 kg så jeg er ikke akkurat på slankekur : ))
Gemini77 Skrevet 11. juni 2009 #5 Skrevet 11. juni 2009 PÅ hverdager når jeg er på jobb er det vanligvis slik: -Frokost 06.30: 2 knekkebrød og et glass vann -lunch 11.30: 2 brødskiver, et glass juice/vann og et kopp te -middag 17.00: hva det enn er til middag; fisk, kjøttkaker etc.
Gemini77 Skrevet 11. juni 2009 #6 Skrevet 11. juni 2009 Obs... glemte at de kvelden jeg trener på Elixia så spiser jeg ofte et par knekkebrød på kvelden når jeg kommer hjem fra trening.
Eddav Skrevet 11. juni 2009 #7 Skrevet 11. juni 2009 Frokost: 2 skiver grovbrød + melk (og kaffe!) Mellommåltid: 1 youghurt (lettvariant) eller et knekkebrød Lunsj: Bran flakes eller 2 brødskiver + evt noe frukt Mellommåltid: frukt eller youghurt Middag: 1 porsjon av div. fisk, pasta eller kjøtt + tilbehør Kveldsmat: brødskiver eller bran flakes I tillegg spiser jeg ofte mer frukt til kvelds. Merker at jeg er veldig sulten for tida, men tror det har sammenheng med at jeg ammer.
*Rutletutt* Skrevet 11. juni 2009 #8 Skrevet 11. juni 2009 Du som spiser Bran Flakes - hvor mye spiser du om gangen? Jeg bare lurer, for på pk står det så-og-så mange kcal pr porsjon som er 30g...men det er jo veldig lite...syns jeg;o) Jeg har faktisk veid bollen min med All Bran som jeg spiser om morgenen, og det er nærmere 80-90g! Spiser en stappfull bolle da...for jeg er et frokost-menneske, så sikker bare jeg som spiser såpass mye;o)
CottenCandy♥Butterscotch Skrevet 11. juni 2009 #9 Skrevet 11. juni 2009 Jeg spiser ca hver 3-4 time. Begynner med 1-2 rista brødskiver til frokost, en banan, knekkebrød eller en youghurt til mellommåltid, liten porsjon varm mat, salat eller brødmat til lunsj, middag og noen ganger et knekkebrød eller frukt/grønt eller namnam til kvelds.
CMH Skrevet 11. juni 2009 #10 Skrevet 11. juni 2009 Prøver å spise hver 3 el 4 time da.. Frokost ( Rundt halv 9/9); 2 brødskiver og et glass melk Lunsj(Halv 12/12); 1,5 wrap med salat, skinkebiter og litt fullkornspasta i. + Et glass lettere iste.. Middag ( Ca 1600) ; Kyllingstrimler og salat med litt dressing. Spiste en youghurt til dessert. Dette har jeg spist sålangt idag. Blir nok litt mat til kvelden og, muligens en youghurt eller sånn porsjons havregrøt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå