Mockanin Skrevet 11. juni 2009 #1 Skrevet 11. juni 2009 Som noen her sikkert husker fra tidligere så skal jeg ha en GB-operasjon. Pga. denne operasjonen har jeg de siste tre ukene gått på lavkaloridiett, dvs. at jeg kun har levd på pulver og det setter jo sine spor. Nå er jeg enda mere sliten enn tidligere, energiløs, hodet verker og virker ikke, henger ikke med, stressa fordi jeg har mye som skulle vært ferdig her på jobben og får hele tiden nye ting som skal være ferdig. Jeg er helt pumpa og kjenner det er hakket før jeg setter meg ned og griner. På et forum for vektopererte får jeg høre at folk har vært sykemeldt siste uken før operasjonen pga. dette og fordi dem skal være i form operasjonsdagen. Jeg skal ha en feriedag i morgen, men mandag er siste arb.dag før operasjonen (legges inn på sykehuset tirsdag). Att på til så reiser mannen på hyttefylletur med jobben i dag og kommer ikke hjem før søndag (sikkert langt på kvelden kjenner jeg han rett). Jeg har tatt en feriedag på fredag for at jeg skal få tid til å gått noen skikkelige turer med hunden, for det får jeg ikke til med en trassig 3,5 åring på slep. Men nå lurer jeg på om jeg burde tatt ferie mandag også. Helgen kan by på mange utfordringer og bli slitsom med den formen jeg er i nå og med en trassig 3,5 åring og en hund som krever sitt. (Nei, ingen til å passe noen av dem. Det har jeg sjekket ut). Hva synes dere, hva hadde dere gjort? Jeg har jo att på til prestert å sagt meg villig til å jobbe litt hjemmefra mens jeg er sykemeldt etter operasjonen i tillegg til at jeg skal innom her og fakturere i mnd. skiftet.
It's all about me Skrevet 11. juni 2009 #2 Skrevet 11. juni 2009 Noen ganger må man bare sine egne behov forran andres. Skal man leve et helt liv med å bare ta hensyn blir man gal tilslutt. Så jeg hadde først ringt til legen og bedt om sykemeldig fra og med imorgen. Du skal da ikke ta av feriedager for slikt. Deretter hadde jeg bedt mannen holde seg hjemme. Hytteturer kan han ta senere. Om så denne forsvinner dukker det nok opp flere gjennom årene. Mens en slik opperasjon skal du bare ta en gang og det er ikke bare du som har noe å vinne på den. Lykke til.
Mockanin Skrevet 11. juni 2009 Forfatter #3 Skrevet 11. juni 2009 Det med mannen har jeg gitt opp. Han drar rett etter jobben i dag. Jeg har vist om hytteturen lenge, men hvilken helg det ble fikk jeg vite etter at jeg fikk vite om datoen min og viste da at jeg var på slutten av min periode som "pulverheks". Jeg sa i fra om dette og sa også at jeg var redd jeg kom til å være helt "pumpa" og slite fælt når denne helgen kom. Jeg har jo vært på ørten pulverkurer før så jeg viste jo hva som kunne komme til å skje også denne gangen. Men nei, han ble sur. Så da gadd jeg ikke mere. Bare tenkte med meg selv at dette funker ikke, men det får gå. Jeg hater nemlig å krangle, er vokst opp med det. Han tok til og med bilen med hundebur så jeg har et lite problem med å få hunden med meg i bil også siden han klatrer over setene i bilen min (schäfer på 6 mnd.) Får vel se om jeg får bundet han fast på et vis i bagasjerommet. Føles feil, men jeg kan ikke risikere at han klatrer forover mens vi kjører (gjort det før). Vurderer å sykemelde meg disse to dagene ja.
Kamomille Skrevet 11. juni 2009 #4 Skrevet 11. juni 2009 Du trenger ikke ta ut sykemelding. feriedagen din er jo allerede avtalt, så den må du jo ta uansett. På mandag kan du bruke egenemelding dersom du pga sykdom ikke klarer å gå på jobb. Hvorfor skal du gå på legekontoret og bruke både legens tid og ikke minst dine penger for å få en slik sykemelding når du ikke trenger det?? Du har jo rett til å benytte egenmelding:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå