Gjest Skrevet 11. juni 2009 #1 Skrevet 11. juni 2009 Jeg pleier å skjære potetene i båter, velte de i en blanding av olivenolje, salt, pepper, evt. hvitløk, og så steke dem på 200 grader til de er ferdige. Har sett flere steder at dette er en vanlig fremgangsmåte... Synes likevel de blir litt tørre, noen tips??
It's all about me Skrevet 11. juni 2009 #2 Skrevet 11. juni 2009 Våre favorittpoteter: Små poteter som kan spises med skall. Legges i en dyp ildfast form, lagvis med havsalt så alt er dekket av salt tilslutt. Stekes på 250 grader til de er ferdig. Saltet børstes lett av så du kan beholde så mye eller lite du ønsker, men dette gjør potetene utrolig gode og de får en perfekt overflate.
line_n & sara Skrevet 11. juni 2009 #4 Skrevet 11. juni 2009 tenk også over hvilke poteter du bruker, jeg synes mandelpotet er for tørre til å ovnsbake i båter, jeg foretrekker de norske økologiske man får kjøpt på kiwi (i 2 kg pose) de blir ikke tørre!
*Rutletutt* Skrevet 11. juni 2009 #5 Skrevet 11. juni 2009 Jeg bruker å ha masse olje i en ildfast form sammen med potetene (og krydder), passer på å ta en skje og ha oljen over potetene ved jevne mellomrom - da blir de gode og "saftige". Er også veldig godt å steke de rå i stekepanne på denne måten - stekes sakte på mellomsvak varme med masse olje - da blir de knallgode og møre:o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå