Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han er så plaga med hard mage. Måltidene til nå består kun av MME. For en mnd siden bytta jeg fra collett til Hipp, noe som hjalp et par uker bare, så er det påan igjen. Må legge til at han får vanndrivende hjertemedisin, som ikke gjør forstoppelsen bedre. Har alltid brukt malt, men det har hatt liten funksjon i det siste. Har aldri prøvd oss på fast føde, så derfor lurer jeg på om jeg kan prøve å gi han sviskemos? Eller er det noe som bør blandes i grøt? Er helt grønn når det handler om noe annet enn flaska!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei:)

Om malt ikke har effekt lenger, kan sviskemos ha det. Hvis ikke går det an å prøve lactulose som fås kjøpt på apotek. Minien min fikk og diural da han var mindre. Han ble kun ammet, så slapp hard mage heldigvis. Starta med grøt da han var 4 mnd, ble litt hardt av det, da fungerte det supert med sviskemos. Fikk litt luft i magen av det de første gangene, men tror kanskje jeg gav for mye. Start med ei lita ts og øk på, som med andre smaksprøver.

Skrevet

Vi begynte å gi sviskesaft ved 3 måneder. Fungerte veldig bra. Nå ved 4 1/2 måned har vi gått over til mos. Kan spises som den er eller varme litt. Til å begynne med blanda jeg 30ml mme i safta for å venne han til smaken, for han var litt skeptisk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...