Gå til innhold

forhold til bf, x?

Anbefalte innlegg

Skrevet

må bare få ut litt "steem"

fikk sms av min x i stad, som er pappen til min datter, at han vil komme på besøk neste uke.

men saken er den at vi hadde ikke så bra avsluttning på forholdet, å jeg fant meg ny mann da eg var gravid, vi bor sammen nå og han er en flott "pappa" =) min datter er nå 6 mnd og nå plutselig har min x tid til å komme? etter et halvt år vil han treffe oss.

har ikke hatt noe kontakt med han på ett år nesten. for min del så har det bare vært bra egentli, er ikke interiserti å ha noe kontakt over hodet med han. ble litt satt ut når eg fikk meld, vet ikke hva eg skal gjøre, har så lite lyst å treffe han, men må vel pga min datter

noen som har det noe lunde likt? hvrdan er deres forhold til bf?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vær nøye med å diskutere dette med din egen samboer først! Han må få lov å si noe om hvilke form besøket skal ha. Ikke om hvorvidt barnet skal kjenne faren sin eller ikke, det bestemmer ikke han, men omkring hvordan dere to skal opptre som enhet. At han ikke kjenner seg overkjørt og får følelsen av å ha gjort alt slitet, og så kommer ektepappaen og tar sjarmøretappen og bare får kosen og skryt for at han gidder osv.

Mitt barn har et stefar som er blitt mer pappa en rette pappaen er, men han kjenner sitt opphav, kjenner farmor og tanter osv, og det kan jeg ikke nekte han. Det ville være egoistisk av meg, og umodent. Men faren får bare den kontakten han sjøl tar initiativ til. Jeg strever ikke for at han skal få "tilgang" på barnet, det må han gjøre sjøl.

Skrevet

i see, har snakket med sambo om dette en del. å bf, kommer nok ikke til å få noe skryt her i gården du,, hehe.. neida, han skal få treffe den lille, men som du sa at får bare det han tar initiativ til, å er samme her, er vel derfor han ikke har kommet tidligere. min datter har ikke kontakt med han familie, det er altfor vanskelig for meg å treffe de etter alt, så har sagt at viss de vil se hun så kan han ta ho med seg til de, så det er hans feil at de heller ikke har sett henne. vi får se hva som skjer nå å i det hele tatt om han kommer, han bor et stykke unna ser du, å han har vært her i komunen flere ganger, uten å ta kontakt..

• 2 uker senere...
Skrevet

du har vel ikke tenkt å la han ta ho med til besteforeldrene denne gangen håper jeg??

først må han komme jevnlig å bli kjent med datteren sin!! det første året vil hun ike huske han fra gang til gang om han ikke er der UKENTLIG!!(ikke alltid da heller)

det er jo datteren dins beste dere må tenke på,og da må dere gjøre det så trygt og tilrettelagt for henne som overhodet mulig....

• 3 uker senere...
Skrevet

nei nei nei, hadde ikke latt han hatt henne alene, men problemet løst, han dukket aldri opp, hørte ikke noe mer fra han.så tror ikke har er interrisert i å ha kontakt med ho. bra for mamma, men dumt for lille jenta mi, men så har ho den aller beste "reserve" pappa=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...