Gå til innhold

hvordan slanke seg 10-15 kilo??:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva bør man spise å hva bør man ikke spise?

har veldig lyst å slanke meg, selvtilliten når bunnen snart:/

her jeg bor er det ikke noe trenings senter. jeg bynte å jogge ifjor, men får så vondt fremme på leggene. har prøvd å tøye, å sprang på grus vei ikke asfalt, men d hjalp ikke. så sluttet med det. nå går jeg bare tur, men kanskje ikke ofte nok :P Har tenkt å kjøpe meg en sykkel å begynne å sykle:)

tenker ikke så mye på hva jeg spiser, men spise vanlige middager m potet osv.. sjeldent junk food.

skulle ønske man kunne la vær å spise 3 dager så var man 10 kilo lettere:P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det viktigste er faktisk hva du spiser! Trening i tillegg blir på en måte en bonus. Spis lite og heller oftere. Begrens inntak av karbohydrater.

Kjøp en oppskriftsbok for eksempel fra fedon lindberg ( "helt gresk" eller "naturlig slank" har mange gode oppskrifter ). Der står også mange tips om kosthold.

Når det gjelder trening så gå rask gange når du er på tur. Innkjøp av sykkel hørtes lurt ut, men det kan jo også gi deg problemer med bena litt avhengig av hva det er som gir smertene. På TV shop og lignende steder kan man kjøpe fine treningsapparater/utstyr som kan brukes hjemme og som ikke tar stor plass. Styrketrening vil være medå øke forbrenningen.

Sett deg realistiske mål.

Sørg for å få støtte av din/dine nærmeste slik at du ikke er helt alene. Lykke til!

Skrevet

Ta en titt inne på Slankedebatten her på Dib, der er vi flere som utveksler erfaringer med forskjellige dietter, kanskje du kan få noen svar eller tips der også?? Lavkarbo er det mange som går på, der man kutter helt ut brød, pasta ris og poteter..

Lykke til, ihvertall!

Skrevet

Kutt ut sukker/karbohydrater (les hva matvaren inneholder) og spis lite og ofte =o) Det har jeg gjort i seks uker nå, og har tatt av nesten 10 kg.

Altså, noen karbohydrater må du jo ha i deg, men du kan jo med fordel bytte ut poteter, ris og pasta med grønnsaker og salat. Bytt ut brødet med knekkebrød og tenk at det er pålegget du skal bli mett av. Kutt ut alt som heter brus (til og med de uten sukker, de gjør deg bare godtesyk) og saft/juice. Drikk vann, mye vann (minst 1,5-2 liter per dag) fordi kroppen må ha vann for å forbrenne fett. Kutt ned på saltinntaket, salt binder vann i kroppen. Noe salt er ok, men alt med måte =o)

Ikke spis snop på hverdager. Ta deg et knekkebrød med ost, noen gulerøtter eller lignende eller et stort glass vann hvis du blir fysen. I helgene eller ved spesielle anledninger er det ok med LITT, men husk å begrense deg. Du skal ikke kutte ut alt som er søtt og godt selv om du er på slanker'n, da er sjansen for at du gir opp og ikke kommer i mål stor. Husk at dette er en kostholdsendring/livsstil som må være varig, og man kan jo ikke la være å spise kaker og snop for resten av livet!;o) Etter en stund på lavkarbodiett får du faktisk ikke så lyst på sukker, tro meg... Og husk folkeskikken, da... Ikke pirk i maten når du er på besøk fordi det egentlig er "fy-mat" selv om du liker det. Forsyn deg heller med mer av f.eks salat, kjøtt eller grønnsaker så slipper du å såre eller irritere de du er på besøk hos som faktisk har stått og laget maten. Ikke noe er kjipere enn folk som er på slanker'n... :P For man skal jo kose seg, som jeg har nevnt over, ved spesielle anledninger! UTEN å få dårlig samvittighet. Man dør ikke av litt poteter eller et skarve kakestykke.

Ellers, ta trappene i stedet for heisen og hvis du har mulighet til å gå/sykle til jobb i stedet for å kjøre bil er jo det fint =o) Gå til butikken (hvis du har mulighet) og se på hus- og hagearbeid som litt ekstra trim så slår du to fluer i en smekk ;o) Ellers er jo kondosjonstrening fint, tredemølle er ganske effektivt. Sykling, løping og ikke minst svømming har iallefall vært veldig effektivt for meg.

Jeg pleier å titte innom www.lavkarbo.no, der er det masse tips til trening, middagstips, frokosstips, matvaretabeller osv som iallefall jeg har hatt god nytte av.

Og husk, ikke bli helt opphengt i karbohydrater og alt det der, finn deg en diett du kan trives med og sett deg realistiske mål.

Og et tips når du vil se resultater, men vekta står bom stille: kjøp deg et målebånd og ta mål av overarmer, rumpe, bryst, lår og mage. Ofte ser du gode resultater der selv om vekta ikke rikker seg!

Dette er iallefall de tipsene som har funket på meg. Snart 10 kg lettere, med en fin metode jeg godt kan leve med ;o)

Lykke til!! =o)

Skrevet

jeg gikk på ketolyse i tre mnd, så justerte jeg det til lavkarbo og nå prøver jeg å spise mer normalt, meg lav GI/langsomme karbohydrater.

har vært mye på lavkarbo.no i oppskriftsforumet der er det masse spennede, alt fra kaker til erstattninger for brød, (jeg savnet ikke brød de første ukene, men så kom savnet etterhvert, da laget jeg min egen oppskrift på nøtteknekkebrød, og det hjalp på brødlysten!!)

du bør sette deg skikkelig inn i diettene, du kunne helt sikkert tatt et par, tre mnd med ketolyse, jeg synes det var en god start! den boka finner du på biblioteket.

dersom du ikke vil så drastisk til verks, kan du prøve lindberg og lav GI, dvs langsomme karbohydrater. det er lettere å kombinere med maten til resten av familien!

og kokebøker er det også masse av!

sjekk denne boken http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=3131983

her er det mye godt!

men, det viktigste er at du setter deg inn i dietten, og lærer litt om ernæring. dersom du kutter ut mye frukt og grønnsaker, er det viktig at du tar multivitaminer med god kvalitet!

registrer deg på lavkarbo.no og spørr slankerne der inne om råd, og les om de forskjellige diettene!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...