Gå til innhold

blir du lei deg hvis andre ikke liker navnet til barnet ditt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

de fleste sier jo at jeg bryr meg ikke om hva andre mener, jeg elsker det navnet.

jeg sier nok sånn jeg og, men jeg bryr meg faktisk om hva andre mener. jeg vil at andre skal synes at navnet er fint. og blir litt fornærma eller lei meg hvis noen synes det er skikkelig stygt.

flere som har nevnt i den andre tråden, navnet til min eldste, som det styggeste guttenavnet de vet om (kevin). jeg bryr meg ikke så mye om det, for dette er personer jeg ikke kjenner og aldri kommer til å møte. men jeg vil at de jeg kjenner, skal like navnet, hehe!

husker jeg ble lei meg når jeg fortalte til en venninne at han skulle hete kevin( før han ble født), da lo hun og sa at det for henne var et navn hun forbinder med utviklingshemmede, og synes ikke det var fint.

bryr dere virkelig ikke om hva andre synes?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, jeg bryr meg egentlig ikke hva andre synes. Men så har ingen kritisert navnene vi har gitt barna heller, enten liker de dem, eller så tørr de vel ikke?

Skrevet

Jeg bryr meg om hva familie og venner synes, men ikke hva fremmede / bekjente synes.

Men ikke nok til å forandre på navnet.

Skrevet

Jeg hadde nok blitt litt såret hvis ikke mine foreldre eller svigerforeldre hadde likt navnet til datteren vår, men jeg hadde ikke bytta navn fordet. Hva alle andre måtte mene det er ikke så farlig, og jeg for min del forstår ikke helt hvorfor noen må uttale seg om de synes et navn er stygt.. Det er uhøflig oppførsel!

Skrevet

Hvis man ikke blir spurt da, som her inne, da må nok folk tåle å få svar..

Skrevet

Nei, ikke egentlig...da vi sa at den ufødte jenta skulle hete Milla fikk vi mange surmaga kommentarer fra mange hold...men nå når jente er snart 2 år og verdens herligste, er det ingen som sier noe negativt om navnet hennes - navnet skjemmer ingen...og sånn er det jo som regel, så lenge bæreren av navnet er en flott person går det ikke an å mislike navnet - syns jeg i hvertfall;o) Hva fremmede på en nettside syns, det brys jeg meg ikke om, for de kjenner ikke mine barn i det hele tatt og har ikke dårlige assosiasjoner til navnet pga mine barn, så da bryr det meg ikke;o) Hvis et familiemedlem eller venn hadde sagt i dag at Milla vardet styggeste navnet h*n visste, så hadde jeg blitt lei meg, for da hadde jo den personen syns det til tross for at han kjenner jenta mi...

Angående kommentaren til venninnen din angående Kevin, så syns jeg den var stygg...greit nok at sønnen din ikke var født enda, og at hun ikke kjente ham, men å si noe slikt er likevel lavmål...er andre måter å si at en ikke er så begeistret for navnet på.

Selv er jeg ikke så glad i det navnet, men så kjenner jeg ingen som heter det, er bare et navn på "papiret" for min del...hadde jeg kjent deg og din gutt er det jo godt mulig at jeg hadde hatt gode assosiasjoner og likt navnet av den grunn;o)

Skrevet

Bryr meg ikke i det hele tatt.

Skrevet

Jeg forventer at dersom de ikke har noe positivt å si så holder de kjeft. Gitt at jeg ikke har bedt om deres mening.

Vi møtte/møter en del kommentarer på vår datters navn, men nå som det er gått en stund så er de fleste blitt vant til det.

Skrevet

Tja, om noen sa at de syns navnet til Leah var stygt så ville jeg sikkert blitt litt lei meg, men kommer kanskje ann på hvem som sier det..

Men for min del så ville det aldri falle meg inn å si til noen at navnet til barna deres er stygt, eller navn de ønsker å kalle det ufødte barnet...det syns jeg er direkte uhøfflig.

Skrevet

Nei, jeg bryr meg ikke.

Jeg synes ikke alle andre navn er fine heller, og ser det som helt naturlig at ikke alle har samme smak som meg. Videre er jeg for et størst mulig mangfold når det gjelder navn og det innebærer at ikke alle kan like alt.

Når det er sagt buser jeg ikke ut med negativ omtale når bekjente har valgt navn som jeg ikke helt har sansen for, det går jo an å styre seg litt.

Skrevet

Hvis det er familie eller venner, ja, jeg blir lei meg - og sint/irritert. Andre som jeg ikke kjenner, nei. Nå har alle likt navnet til eldstejenta, men hun har blitt ertet på skolen pga navnet (noe jeg ikke kunne forutsett da jeg ikke er norsk og visste ikke navnet kunne blitt brukt som det blir). Og lillesøster, ja, tror de fleste her i Norge liker navnet (et gammelt norsk navn), men min familie, derimot, liker det ikke i det hele tatt og har foreslått andre navn som hadde vært mye bedre. Da blir jeg sint, faktisk. Veldig irriterende - alle som har barn får velge det navnet de synes er finest, og ferdig med det!

Skrevet

nei egenlig ikke...for jeg spurte heller inegn om deres mening da vi valgte navnet..vi fant navnene og var helt sikre og er det forsatt :)

Skrevet

Nei, det blir jeg ikke lei meg av, men jeg synes det er veldig rart når andre ikke liker det..hehe! Jeg liker det jo så godt selv liksom, så hvorfor andre ikke liker det finner jeg merkelig..

Tror forresten ikke det er så mange som liker guttungen sitt navn, familie og venner liker det nok nå som de kjenner gutten, men jeg tror ikke det falt i smak sånn umiddelbart til alle.

Mange her inn ville nok synes det var stygt tror jeg..

Skrevet

Vi har valgt et klassisk navn som "ingen" syns er direkte stygt. Har bare fått positive tilbakemeldinger, og de som ikke har sagt noe syns sikkert navnet bare er helt greit eller kjedelig. Blir ikke lei meg om noen ikke syns navnet er spesielt fint.

Skrevet

Jeg har aldri hørt at noen synes navnet til gutten vår er stygt, men folk har sagt at de har dårlige assosiasjoner til det, fordi eksen het det e.l.

Og det er jo helt greit. Med en gang de blir kjent med gutten, er jo det glemt:)

Men nå har vi valgt et ganske "plain" navn, da.

Men jeg vet at mange i min familie synes navnet var litt kjedelig og "traust" og det gjorde meg ingen ting at de mente det. Vi elsker jo navnet, og kan ikke forvente at alle skal like det.

Dersom vi får ei jente neste gang ønsker vi å kalle henne Ellinor etter min mormor, men det vet jeg at både mamma, pappa og min søster synes er aaaalt for gammeldags. Det bryr meg egentlig ikke.

Min søster er 18 år, og liker bare navnetoppennavn, og min mor foreslo Fredrikke etter min oldemor;) Rart egentlig, for hun har valgt veldig solide navn til meg og min søster...

Gjest colorina
Skrevet

I utgangspunktet ikke, for vi valgte et veldig spesielt navn som bare hun heter i hele Norge. Jeg vet at noen i familien synes det var helt merkelig da jeg gikk gravid, men tror de har vent seg til det. Ellers blir de fleste som hører navnet hennes for første gang litt overrasket, og tygger litt på det før de utbryter at det er fint.

På han eldste kjørte jeg et mainstream navn, brydde meg ikke om hva andre mente da heller, bare at jeg likte å si navnet selv:-)

Skrevet

Nei.

Sønnen min har også et navn mange elsker å hate, men det kunne ikke brydd meg mindre. Jeg synes navnet er nydelig, finito:)

Skrevet

Nå har jeg brukt såpass mye tid inne på Navnedebatten til å vite at "til lags åt alle kan ingen gjera". Uansett hvilket navn man velger vil det være noen som ikke liker det så godt, enten at de synes det er rart, for gammeldags, for poppis, for kjedelig, for uvanlig, de assosierer det med noen, etc.

Derfor har jeg innfunnet meg med at så lenge vi er fornøyde, får jeg la være å bry meg om hva andre synes.

Skrevet

Helt ærlig, nei. For jeg tror ikke på de. At det er navn som folk er lei av kan så være, men ikke at de er stygge. For hva er galt med Emma og Silje? Er jo helt vanlige navn. Ikke akkurat i samme sjanger som Doris og Bjarne. Ikke at de er stygge heller, men mye hardere på en måte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...