TøffiTrynet☠ Skrevet 11. juni 2009 #2 Skrevet 11. juni 2009 Er ikke det bare å blande masse gode salater, grønnsaker og litt frukt? Men jeg kan jo foreslå noe JEG synes er godt da.. Hjertesalat, ruccola og isbergsalat Raspet gulrot Gul paprika Sukkererter Cherrytomater Reddik Eple Stekt sopp Som dressing blander du balsamicoeddik, olivenolje, dijon-senep, knust hvitløk, salt, pepper og sukker. Kjempegodt! Evt. kan du bruke Knorr sin italienske dressingmix som du blander med olje. Ellers er det jo bare å bruke fantasien med tanke på hva man putter oppi en salat.. Utrolig mye som er godt!
Himmel og hav Skrevet 11. juni 2009 #3 Skrevet 11. juni 2009 Her er min favorittsalat: Del avokado i biter og drypp sitronsaft over Riv masse vestfold/crispisalat, ekebladsalat, rosso i biter. cherrytomater squash gul paprika rødløk gode oliven fetaost - hvis melkeprodukter er ok. Litt urter, f.eks estragon, basillikum, timian avokadoen blandes i. ha over litt god olivenolje (sammen med sitronsaften fra avokadoene så danner det nesten en vinaigrette) og litt flaksalt og grov pepper. Dryss ristede pinjekjerner over til slutt. Server med godt brød, gjerne med nøtter i.
line_n & sara Skrevet 11. juni 2009 #4 Skrevet 11. juni 2009 ta det du har! jeg er veggis, og mine salater er enten eller, dersom det er en sidedish, holder det me dlitt vårløk og ruccola, og en balsamico og olivenolje av god kvalitet. dersom salaten skal være hovedrett, er det viktig med proteiner og fett!! feks oster som vanlig hvitost i terninger, feta (ikke bruk de firkanta harde klumpene i olje, bruk heller den umarinerte dersom du kjøper det i dagligvaren) eller ta litt mozzarella i biter! jeg liker å bruke pecannøtter i salater, de gir en veldig god smak, men har du ikke det, kan du bruke cashew. unngå å bruk bønner på box, jeg synes de vanlige salatbønnene/kindney bønnene man får i dagligvaren smaker for mye, og ikke noe godt! ville heller kokt noen grønne linser (skyll de godt i vann, og kok de i krydra vann, tar ca 20 min avhengig av type og størrelse, smak deg frem) få smak fra urter, kjøp en potte med basilikum, og bruk masse basilikumblader, ruccola og fersk gressløk! har du frisk oregano, timian, brønnkarse er dette også godt! selv foretrekker jeg ikke så mye rå løk i salaten, det overdøver alle de andre smakene, bruk heller mye vårløk! vet også om mange som bruker litt grønt eple og jordbær i salaten også!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå