Gjest Mylian&A.V+2til:-)) Skrevet 11. juni 2009 #1 Skrevet 11. juni 2009 Hvor mye har vi gått opp? Hvor mye har vi gått ned? Hvor langt er du på vei og hvor mye har du gått opp? Er det virkelig interessant å se hva andre har gått opp eller ned? En annen ting er jo at det nesten utelukkende er disse "Jeg har ikke gått opp mer enn 1kg" som svarer - også kommer det en tråd "HJelp jeg har gått opp 4kilo i uke 18. Er det mye?" Forstår ikke dette. Vi er jo voksne personer og dette med vekt er jo individuelt og svært lite interessant? Lurer liksom på hvorfor man bryr seg om denne informasjonen når den kommer fra andre enn en selv? Selv kunne jeg sikkert svart at "Hoi, jeg har gått ned 15kilo pga hyperremesis" men det er jo totalt uinteressant for andre enn meg og mine babyer... Merkelig greie..
Lillegutt blir storebror;=) Skrevet 11. juni 2009 #2 Skrevet 11. juni 2009 Men allikvel måtte du poengtere hvor mye du selv har gått opp eller ned viste det seg på slutten av innlegget ditt Merkelig greie..
Gjest Mylian&A.V+2til:-)) Skrevet 11. juni 2009 #3 Skrevet 11. juni 2009 Nei, det var et eksempel. :-)
snuffe Skrevet 11. juni 2009 #4 Skrevet 11. juni 2009 Generelt vektfokus i samfunnet forsvinner vel ikke med en graviditet, I suppose.
Emma27 Skrevet 11. juni 2009 #5 Skrevet 11. juni 2009 Jeg er faktisk litt enig i det du sier... Men det er fordi at akkurat det med at vektapila peker oppover er veldig tøft for meg (selv om jeg ikke har gått opp skremmende mye), og da hjelper det ikke å lese om de som er hysteriske når de har gått opp 4kg i uke 20.. he he. Jeg bare hopper elegant over, så jeg slipper å lese om det :-)
Gjest Mylian&A.V+2til:-)) Skrevet 11. juni 2009 #6 Skrevet 11. juni 2009 Jeg syns det er litt trist, det var sånn her inne sist jeg var gravid også. Det er nesten så det er en konkurranse. Det burde jo ikke være sånn.
snuffe Skrevet 11. juni 2009 #7 Skrevet 11. juni 2009 Blir vel en balansegang, kanskje. Det er jo greit å ha litt fokus på å unngå unødig vektoppgang og sørge for balansert kosthold og fysisk aktivitet (i den grad man kan) også i et svangerskap. Men i utgangspunktet normalvektige som stresser over hvorvidt de har gått opp to eller ti kilo godt uti andre trimester blir litt voldsomt. =) Ren vektoppgang er uansett irrelevant, siden det sier seg selv at noen med en startvekt på 120 kg behøver mindre økning av kroppsmasse under graviditet enn noen med en startvekt på 55 kg gjør.
LilleSolstrålen Skrevet 11. juni 2009 #8 Skrevet 11. juni 2009 Hei! Personlig synes jeg det er greit med disse vekttrådene. Pga tidligere SA'er og blødninger i dette svangerskapet, er jeg 100 % sykmeldt, og lite aktiv. Er nå i uke 16 og har lagt på meg ca 10 kg. Er i følge BMI overvektig (startvekt ca 72), og skal derfor ikke legge på meg mer enn ca. 8-10 kg gjennom hele svangerskapet (!!!). Dette er ganske tøft for meg, og føler meg forferdelig unormal. Kall det egoistisk, men jeg har stort utbytte av å se at jeg ikke er den eneste som har lagt på meg mye så tidlig i svangerskapet... Finner litt trøst i at noen andre også legger på seg noen kg. mer enn hva som er "anbefalt". Men det er nå bare sånn jeg fungerer... PS: Hvis man irriterer seg over vekttråder o.l, kan man jo bare la være å lese dem? Jeg leser ikke de trådene som jeg ikke føler angår meg... Men ha en riktig fin dag, alle sammen; uansett hvor mye dere veier
snuffe Skrevet 11. juni 2009 #9 Skrevet 11. juni 2009 Jeg tror kanskje HIs spørsmål går litt i retning "Hva i alle dager er gøy med å høre om noen andre har lagt på seg to eller femten kilo i det siste?" Forståelig spørsmål. =D
Gjest Mylian&A.V+2til:-)) Skrevet 11. juni 2009 #10 Skrevet 11. juni 2009 Haha. Er så søtt med kommentaren "er vel ikke vits å lese tråden om den irriterer deg" - leser jo overskriften og uansett var det jo bare et spørsmål, hvorfor voksne kvinner er så opptatt av vekt i et svangerskap :-)) Selv er jeg lite interessert i vekt, var litt mer interessert sist, men fant fort ut - da jeg fikk barn -at deth ar ingenting å si etterpå, følte meg like jævlig uansett
snuffe Skrevet 11. juni 2009 #11 Skrevet 11. juni 2009 Haha, du vet å få det hele til å høres forlokkende ut for en stakkars førstegangs. =)
Gjest Mylian&A.V+2til:-)) Skrevet 11. juni 2009 #12 Skrevet 11. juni 2009 Hehe, ja.. For min del stemte del kunne jeg likegjerne gått opp 90kg i graviditeten, gikk de faen ikke av meg uansett hvor hardt jeg prøvde :-p
awenka84 Skrevet 11. juni 2009 #13 Skrevet 11. juni 2009 En vekttråd er grei i seg selv. Men kommentarer som jeg leste på en tråd fikk meg temmelig sinna. Det var en person som uttrykkte at det var bra at så mange hadde gått ned i vekt. Hallo hva slags fokus er det på en sunn graviditet ???????
gravid 67 modell:-)har født Skrevet 11. juni 2009 #14 Skrevet 11. juni 2009 så bra innlegg!! Helt enig med deg. Det blir mye fokus på vekt her inne- og spørsmål om hvor mye andre har gått opp. Har også inntrykk av at de som svarer, eller skriver, kanskje er de som IKKE har gått noe særlig opp og som er stolt av det. Tror de fleste av oss har funnet frem til informasjon på nettet om hvor mye som er vanlig å legge på seg, og hva man bør spise og hva man ikke bør spise. Og da er det vel minst 1000 andre ting som er morsommere å fokusere på når man er gravid enn akkurat hvor mye den eller den har gått opp akkurat i dag... Men det er sikkert individuelt det også. Som alt mulig annet. Kanskje det kunne være en ide å lage en egen tråd om vektøkning i svangerskapet - slik at de som er opptatt av og spesielt interessert i nettopp dette temaet kan møtes der og diskutere det? Håper dere klarer å kose dere med den kroppen dere har samt med den lille kroppen som vokser inni magen. Det er jo egentlig helt fantastisk å tenke på!! Og så utrolig morsomt det er nå som krapylet gir seg til kjenne med akrobatiske momenter...
nr 2 i oktober? Skrevet 11. juni 2009 #15 Skrevet 11. juni 2009 veldig enig!!!!!!!!!!! og når alle (de fleste) som starter disse trådene og de som svarer på den er 55 kg i utgangspunktet og bare har lagt på seg 0-3kg så minner det mest om skryting syns jeg. om de som skrev faktisk hadde et problem i utgangspunktet eller la unormalt fort på seg hadde jeg hatt stor forståelse! men for all del, de får starte en ny slik tråd hver dag for min del, jeg har sluttet å åpne de. PÅ LIK LINJE MED AT DE SOM LURER PÅ HVORFOR MÅ FÅ NEVNE DET I EN EGEN TRÅD,,,, fortsatt god sommer og hastig vektoppgang
Gjest Mylian&A.V+2til:-)) Skrevet 11. juni 2009 #16 Skrevet 11. juni 2009 Ja, jeg syns det er kjempesykt. Og jeg ser heller ikke forskjell på "uryddige" og "ryddige" tråder. Jeg syns det er synd at man er så opptatt av deftte, for de aller fleste vet hva "normalen" er og de aller fleste vet at normalen kan være alt fra 1 til 90 kilo, liksom. Det er synd man skal være så opptatt av det.. Kjenner jeg syns det er litt trist ja.. Og noen av disse vekttråddamene svarer jo på alle vekttrådene "Har gått opp 4kg, er i uke 24, ikke mye det vel" og så neste tråd "4kg , i uke 24. Ikke så mye men litt =)" etc. Konkurranse om å gå ned mest og gå opp minst. Merkelig fokus ? Heldigvis er fostrene våre snyltere og tar det de trenger, men det er jo klart ikke bra med direkte slanking.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå