Gå til innhold

Hvor lite bevegelse i magen er grunn til bekymring? (er 27+3)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fra uke 22 har jeg kjent daglig masse liv, skulle nesten tro h*n var hyperaktiv inni der. Magen hopper fra side til side og det er mange "sparkeøkter" hver dag, spesielt om kvelden. Men de siste 2 dagene har det vært så stille... jeg har kjent liv, men går lang tid mellom hver og da kun et eller to svake spark eller noe bevegelse. Har jeg grunn til å være bekymra eller er det helt normalt? Jeg tenker at det er kanskje bare babyen som har snudd seg? Er så uvant å ikke kjenne noe særlig at jeg går jo rundt og tenker endel på det. Har prøvd å drikke kaldt, søtt, sterkt osv. Prøver å dytte på magen for å få noe respons, men nei... skal til jordmor i morgen til kontroll, jeg får spørre henne da, men ville bare høre her inne også.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde ringt føden og spurt idag, om jeg var deg. Masse lykke til.

Skrevet

Hvor finner man nr til føden da? Hører vel til på KK.

Skrevet

Du ringer sentralbordet på sykehuset og ber de sette deg over. Det er nok det enkleste.

Skrevet

Ringte jordmor jeg og fikk time om et par timer...

Skrevet

Alt står bra til med den lille. Fin hjertelyd og fikk til og med et sånt "hold deg unna"-spark når hun satte doppleren på magen, he he. Men jeg fikk tlf nr til føden og skulle være obs videre. Hun mente at ungen lå med ryggen ut så derfor jeg ikke kjente så mye, men er ikke så lett å kjenne hva som er hva. Uansett var det betryggende å høre fin hjertelyd :)

Skrevet

Leste den artikkelen på klikk.no http://www.klikk.no/foreldre/gravid/article248397.ece hvor det står at babyen kun sover en times tid om gangen i mors liv. Og det har jeg syntes stemme så langt, men ikke de siste dagene. Håper babyen snur seg litt igjen så jeg slipper å gå rundt og kjenne etter hele tida!

:)

Skrevet

Hadde det på samme måten i uke 27, det er veldig veldig slitsomt. Hadde det samme at barnet lå med ryggen mot forsiden av magen.

Du kunne jo spurt jordmor om sparketest. Fikk følgende tips av min jordmor i uke 30: Drikk og spis energirik/søtt. Sett deg ned og tell bevegelser. Noter ned klokkeslettet for hver bevegelse. Det skal være 10 bevegelser (alle teller) i løpet av en time. Ring inn resultatet til føden/jordmor dersom det ikke ble så mange som du tenkte.

Skrevet

ja, det er sånn telltrivselen, har hørt om det. Nå har jeg heldigvis begynt å kjenne bevegelser igjen i ettermiddag. Er ikke spark direkte, men hvis h*n ligger med ryggen mot magen min så kjenner jeg vel ikke noe annet enn hodet og ryggen som støter mot magen min.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...