Gå til innhold

Hvilket pålegg gir du til ungen din?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Smurfen er så utrolig kresen (1,5 år), og jeg trenger tips til pålegg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prim, leverpostei, ost avokado med løk og litt olje i . Skinke, smøreoster, egg, brunost, fiskepudding, kaviar også pynter jeg alltid med paprika og agurk.

Skrevet

Han her vil omtrent kun ha skinkeost. Til nød leverpostei. Prøver med alt mulig men kommer bare ut igjen...

Skrevet

Min har blitt 3 nå, men har vært kjempekresen.

Alt han har spist har vært makrell i tomat, servelat og salami.

Nå er det så vidt han tør å smake på andre påleggsorter.

Mens Storebror har spist det han har fått har Knerten bare knipet igjen munnen.

Men han spiser salat, rå løk, avokado, tomat og sylteagurk da:-))

Skrevet

gulost, brunost, servelat, skinke, salami, prim, sunda, skinke/baconost, leverpostei.

Skrevet

Jenta mi på snart 2 år er også veldig kresen, og lenge nå har leverpostei vært det eneste godkjente...men nå har hun begynt å rynke på nesen av det også...hun elsker hvitost, men bart, ikke på skive...;o) Hun får endel smør på, og det er jo bedre enn ingenting, men sliter her også...

Guttungen på 4,5 år har spist det meste hele tiden - leverpostei (men ikke nå lenger), hvitost med agurk og paprika, syltetøy, prim, skinkeost, kokt skinke, egg og brunost.

Skrevet

Minsta vår er 22 mnd.

Hun spiser egg, leverpostei, smøreost (skinke, bacon, reker), hvitost, brunost, agurk, italiensk salat, syltetøy (en sjelden gang), skinke, hamurgerrygg, servelat, fårepølse, majones.

Kommer ikke på flere påleggssorter hun spiser:)

Skrevet

Makrell i tomat, leverpostei, kaviar (gjerne med ost), hvitost, salami, servelat, rekeost/skinkeost....

Men favoritten nå for tiden er brødskive med sennep og ost. Gjerne ketshup også;)

Gjest Bjørnen Collargol
Skrevet

Prim, Makrell i tomat, hvitost, alle typer smøreost, leverpostei, bare smør, laks med rosepepper (tror jeg det heter), banan

Skrevet

Ja, røykalaks er en stooor favoritt her i huset også! Glemte den.

Og så tunfisk... Og egg er stort sett godt til alt i følge treåringen;)

Skrevet

Kokt skinke, hvitost, salami, kokt egg og smøreost er det det går mest av. Hun liker ikke syltetøy, prim og nugatti på skiven.

Skrevet

Takk for tips, her var det flere ting jeg kan prøve :-)

Vil gi litt variert, og ikke bare det samme hele tiden...

Skrevet

Litt forskjellig:

Makrell i tomat

Leverpostei

Pepperskinke

Prim

Brunost

gulost

div. syltetøy

eggesalat

italiensk salat

kylling salat

diverse kylling og kalkun pålegg

servelat

kokt skinke

smøreoster

De under 3 år får ikke noen form for spekemat feks spekepølser ol. Mest pga saltet da.

Skrevet

Landets mest kresne 3-åring har faktisk "ganske mye" pålegg han liker.

Det er rødt syltetøy, gulost, brie og fårepølse.

Skrevet

Det går litt i perioder hva de liker. De er 2 og 4 år. Følgende pålegg blir som regel spist.

Gulost

Brunost. Vanlig og med kardemomme.

Prim ( får bare i barnehagen, en sjelden gang hjemme)

Peanøttsmør

Smøreoster

Kaviar

Egg

Bacon

Leverpostei

Saltpølse

Kokt skinke

Toast ( ost, skinke,ketchupp og littt oregano) Superpopulært.

Skrevet

Leverpostei, prim, kaviar, makrell i tomat, smøreoster (han er veldig glad i de med ananas og sånn i), noen ganger syltetøy, ost, brunost, skinke, servelat, falukorv, rømme (haha, han digger nemlig rømme), italiensk salat, baguettsalat, bacon/skinkeost, banan (skjærer opp i skiver eller moser litt og smører på), yoghurt (han hadde en periode hvor han ikke spiste annet enn det som smakte yoghurt, så da smørte jeg like godt litt på skiva og da gikk den ned), ha-på en sjelden gang.

Det var det jeg kom på i farta =o)

Skrevet

Eneste min gutt på snart 3 år spiser er prim, leverpostei og brunost

Skrevet

Virker som det er mange kresne barn, heldigvis at det ikke er bare meg som sliter! Håper de vokset det av seg..

Jenten min på 3 år spiser:

Leverpostei

Baconost

Skinkeost

Syltetøy

Egg (bare det hvite! Gud forby om det kommer noe gult på skiven...)

Nugatti (såklart...!)

Så det blir litt kjedelige matpakker i bhg.. Å prøve å pynte med agurk og tomat f.eks er HELT uaktuelt! Da spiser hun ikke en eneste bit - det har nemlig vært borti pålegget...

Skrevet

De spiser egg, servelat, kalkunpølse, smøreoster, makrell i tomat, leverpostei, prim, gulost, brunost, svartpølse, salami, fiskepudding, syltetøy, agurk, kaviar.

Skrevet

Gulost, brunost,

prim,

skinkeost,

greddost,

salami,

servelat,

koktskinke,

kokte egg,

eggehakk,

majones med agurk i skiver,

gult eple med litt sukker og kanel,

Makrell i tomat,

leverpostei

bunost med jordbærsyltetøy på

gulost med jordbær syltetøy på

gulost med kavir under

De liker vist også peanøttsmør med jordbær syltetøy (farmor mat, siden jeg ikke kan fordra lukta

Kaviar

Reker

Hummer og rekesalat (bjerkes, de andre syns de ikke er noe gode)

Crabstiks, jeg og en unge liker med majones ikke de to andre.

Hummerstiks

fiskepudding med majones. En liker også rødbeter på, noe jeg også gjorde som liten. Kunne spise ett galss alene. Nå har jeg ikke orket å smakt det på ørten år.

Telepølse, og helst med majones

Mye de liker, men de spiser som oftes det samme, en ting hver hele tiden. I barnehagen spiser de mer forskjellig siden de lager mat der.

Skrevet

Hvitost, brunost, leverpostei, makrell i tomat, laks, prim, frokostsalat, ulike typer kremoster ( de firkantede eskene), nøkkelost, kaviar, servelat og egg. De er dette det går mest i. Han elsker forøvrig majones og remulade på, så det gjør visst susen. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...