Mjølkekua Skrevet 11. juni 2009 #1 Skrevet 11. juni 2009 Jeg har hatt hektiske ettermiddager (oppmerksomhet hele tiden), kveldssutring etter smokk og oppmerksomhet, endel nattevåk og tidlig vekking (4-5 tiden) i flere måneder. Har egentlig hatt problemer med søvn nattestid helt siden han ble født, og har siden 4 mnd. hatt problemer med å holde han våken til kl 18. Han har nå blitt 6 mnd, og jeg har prøvd masse forskjellig for å se hvordan dagsøvnen påvirker nattsøvnen. Jeg har begynt å legge inn en liten ettermiddagslur sånn ca kl 17-18. Det var i mot helsesøsters råd, det er visst ikke bra med lurer etter kl 17. Jeg tenkte at det ikke ville skade hvis jeg heller flyttet kveldsleggingen med en time eller to. Nå legger vi gutten mellom 20-20.30. Han sovner som en stein etter litt pupp/flaske, sutrer ikke etter smokk, og sovner igjen etter mat (han spiser fortsatt 1- 2 måltider hver natt, ca kl 12 og 03). Og vi står opp mellom 6-6.30. Helt supert! I tillegg har han etter dette bedret dagsøvnen betraktelig. Han sover nå tre gg per dag 1-2 timer, totalt 4 timer. Kan være at det er fast føde eller bare at ting har bedret seg med alderen, men jeg har en mye gladere gutt nå! Ville bare dele dette, da jeg vet mange (som meg) har slitt med søvn :-) Og om det ikke hjelper for andre, så er det iallefall godt å se at ting ordner seg :-)
Gjest Skrevet 11. juni 2009 #2 Skrevet 11. juni 2009 Hei!! Så bra for dere:) Vi har jo slitt med mye av det samme, og jeg har også siste mnd lagt inn en liten ettermiddagslur ml. 17-18 ved behov! Legger da gutten min 20-2030 og sovner som en stein etter pupp. De dagene han ikke trenger denne sene luren fordi han stod opp i 16-tiden, da legger jeg han 19-1930, og sovner finfint:) Har forresten slutta med nattamming, og tendensen ser kjempebra ut etter 6 dager. Sov helt til 0700 idag, kryss i himmelen!! Men venter en stund til før jeg slipper jubelen løs! Lykke til videre (det er lys i tunnelen heldigvis)!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå