solei Skrevet 11. juni 2009 #1 Skrevet 11. juni 2009 Jeg skal holde meg unna sukker i laaang tid. Har migrene og må se om det hjelper. Burde og gå ned noen kilo. Har vært sukkerfri før i tre mnd og det hjalp mot både migrene og vekten. Tenkte å holde det til 1.august. Noen som vil være med? Trenger noen som kan være med å gi motivasjon..for det er ikke lett i begynnelsen!
line_n & sara Skrevet 11. juni 2009 #2 Skrevet 11. juni 2009 jeg har vært tilnærma sukkerfri i 6 mnd, nå! det eneste jeg savner, er noe å snackse på, men det er bare å være kreativ! feks, jeg er veldig glad i nøtter, så jeg kjøper naturelle chashew, pecan, mandler, gresskarfrø, solsikke, rister de i panna med litt solsikkeolje, tar på litt chillipulver og salt, når de har fått farge, hell de over på litt tørkepapir, slik at fettet renner av seg! og vips, goooood snacks! du kan også se på lavkarbo.no, de har en del oppskrifter der på kaker etc med splenda, natreen og annet juksesukker man kan skeie ut med i ny og ne!
solei Skrevet 11. juni 2009 Forfatter #3 Skrevet 11. juni 2009 Problemet for meg er at når jeg spiser lovlig sukker, så kommer suget igjen og jeg sprekker..Derfor må jeg være helt sukkerfri.
Gidder ikke! Skrevet 11. juni 2009 #4 Skrevet 11. juni 2009 Åå, jeg skulle gjerne vært med deg, trenger virkelig å droppe sukkeret. Men jeg tror ikke jeg har nok vilje akkurat nå... LYkke til da:)
line_n & sara Skrevet 11. juni 2009 #5 Skrevet 11. juni 2009 kan du kose deg med litt frukt? http://hobbykokka.blogspot.com/2009/04/2-enkle-epledesserter.html her har jeg vaniljekesam til, men den kan ersattes med krem, eller creme fraithe der du har oppi frø fra en halv vaniljestang! ellers koker jeg eplemos med litt vanilje, og har det til hjemmelaga musli! kjempegodt som snacks! jeg prøver å leve litt mer normalt, med fokus på lav GI (langsomme karbohydrater) har vært på ketolyse og lavkarbo, men merker at jeg trenger litt normalt kosthold igjen! men skal unngå sukker, tilater meg å skeie ut en gang i blandt nå, da! men feks litt fersk ananas, en banan eller annen litt søt frukt, er kjempegodt når en vil kose seg litt!! men da inneholder det fruktsukker, usikker på om du tåler det, da..
solei Skrevet 11. juni 2009 Forfatter #6 Skrevet 11. juni 2009 Ja, frukt er lov og viktig. Men i moderate mengder. Ikke banan og druer hver dag osv.. Husker sist gang jeg prøvde så kjentes en sans youghurt ut som rent sukker etter noen uker. Likte det ikke.Men nå idag trigger det bare lysten på søtt. Må ha noen med meg for å klare det.
*Rutletutt* Skrevet 11. juni 2009 #7 Skrevet 11. juni 2009 Krom! Jeg kjøpte det i går for å få stabilisert mitt lave blodsukker. har hørt at det virkelig skal hjelpe mot søtsuget! Jeg klarer nok ikke holde meg helt unna sukker....men skal kutte ned;o) Lykke til:o)
solei Skrevet 11. juni 2009 Forfatter #8 Skrevet 11. juni 2009 Begynte med krom idag for jeg hadde det liggende. kommer til å holde tråden oppe....måååå klare det!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå