Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan gikk det å føde så tett etter forgje fødsel? Blir 17 mnder mellom mine barn. Gruer meg helt forferdelig til fødselen, ..men syns å ha hørt at det går myye greiere når ungene er så tette... (man hører nå bare det man vil høre, å alle fødsler er forskjellige,,,men?)

Erfaringer? :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Vi fikk nr to for tre uker siden - 17 mnd mellom jentene. Fødsel nr to var en "vits" i forhold til første gangen!

Det er jo helvete-i-faen-jævlig-vondt, men det gikk så mye fortere denne gangen! fra 3 cm til full åpning på halvannen time!! Som de sier på landet: "Der plogen har kjørt før..."

Ikke bruk energi på å grue deg - dette går mye lettere nå skal du se! Ikke ble det noen rifter eller sting heller, og man er så mye mer avslappet med nr to.

To tette er topp :-)

Skrevet

hehe ;) Takk! Er sååå godt å høre akkurat det du skriver :-))!

Gratulerer så mye med nr to, og to tette jenter :-)

Hvordan reagerer storesøster?

Hvordan gikk det på sykehuset, var du der lenge før du reiste hjem til storesøster?

Lillesnuppa min har nesten aldri vært uten meg. Overnattet borte en gang til nå, pappan har heller ikke passet henne alene. Burde vi øve litt? Bor maange mil fra sykehuset så de blir nok ikke å komme på besøk. Å jeg må vell være der med lillebror til de har fådd tatt de testene som skal taes tredje dag. Tre dager + fødsel uten lillesnuppa. hm..

Skrevet

Hos oss gikk det, om mulig, enda fortere med minsten. Og storebror var også litt større i knollen enn lillebror, så han hadde nok banet vei, ja.. Det er 17 mnd og 3 uker mellom mine :o) Jeg har 3 barn, og alle tre fødsler var nesten like. (Med unntak av at det gikk fortere for hver gang).

Jeg kom meg fort etter fødsel, men syns det tar lengere tid å komme i form nå. Er liksom mer "dvasken" i kroppen. Og har selvfølgelig ikke tid til å trene så mye som jeg skulle ønske heller.

Mitt beste tips: Ha størsten i barnehage, hvis du har mulighet. Det er tøft å ha to tette.

Skrevet

22 mnd mellom mine to første. Første fødsel var fullstendig pyton, og jeg gruvde meg mye til nr to. Men den gikk mye kjappere og "enklere" unna. Var under to timer på sykehuset før lillebror kom. En fantastisk fin fødsel.

Mellom nr to og tre har jeg "hele" 28 mnd. Tredje fødsel gikk unna på under 3 timer fra jeg kjente det begynte å murre til han var ute. Intenst, men en fantastisk fin fødsel igjen.

Så min erfaring er i hvert fall at fødslene går lettere og lettere.

• 2 uker senere...
Skrevet

16,5 mnd mellom mine :) helt toppers!!

hadde en helt ok fødsel første gang, tok tid med åpningen og modning, fikk epidural og syntes det hele var jævlig ondt og egentlig ganske fint....

MEN så kom andremann- han var 400 gram tyngre, 1 cm lengre og 2 cm tykkere rundt hodet og kun lystgass.... og det var rene BARNESKIRENNET i forhold :):):):) En helt fantastisk flott opplevelse fra ende til annen. han lagde ikke et lite skrubbsår på mammaen, og jeg satt på sykkelen 5 dager etter fødselen.

Ikke bruk energi på å grue deg(lett å si...), men prøv heller å ha fokus på at både du og kroppen din har vært igjennom dette før, og dere vet hva som skal skje og du vet at du overlever selv om det seff er vondt. Løft blikket og tenk på andre ting :):) Lett å si når en har vært igjennom det----jeg gruet meg også- helt unødvendig!!!

Lykke til- spar heller kreftene dine til etter fødselen- det er da arbeidet begynner :):)

Skrevet

tusen takk for svar! :-) Akkurat det jeg ville høre! Gleder meg akkurat nå!

Kjempe spent!

Skal ha storesøster hjemme. Iallefall det første halve året.

Skrevet

jeg gruer meg også noe helt jævlig til fødselen. fødsel nr 1 tok laang tid låg 2 døgn med heftigge rier, fikk epidural, så det var ikke så vondt egentlig, bare fryktelig slitsomt.

fødsel nr 2 var heelt jævlig. jeg låg i 2 døgn med heftigge rier også denne gangen, men fikk ikke epidural. denne fødselen var så forferdelig at jeg klarer ikke å beskrive det engang.

så nå da.. er jeg gravid igjen. det blir ganske tette fødsler. gutten min er 5 mnd, og jeg er 6 uker på vei. så det blir vel ca 13 mnd mellom disse. jeg gruer meg masse!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...