ehtaner84 Skrevet 10. juni 2009 #1 Skrevet 10. juni 2009 jeg har fått beskjed på hs at min lille kansje kan bruke litt tid på å få igang språket. dette er fordi vi prater 2 språk hjemme (norsk og engelsk). så langt syns jeg ikke hun er sååååååååå treg. hun er 1 1/2 og gjør seg forstått med visse ting. ikke noen settninger ennå. hun sier: pus, der, mer, mamma, dadda, tante, lampe, ball, iggle-piggle, makka-pakka, pute, mommo, lys, bade, NEI!, sko. og hun babler masse greier, og tror hun har en samtale, og jeg bare sier ett eller annet tilbake. spørs hva hun peker på. syns det er veldig viktig å prate rent til jenta mi, noe jeg har gjort siden hun ble født. forklarer ting, fortelle om alt vi ser. når pratet deres små, med settninger? når følte du at du forsto det meste av hva din lille sa, og ville?
Mammamm m nr 3 i magen Skrevet 11. juni 2009 #3 Skrevet 11. juni 2009 Det høres rart ut at HS sier det når hun faktisk snakker så mye. Tantungen min sa virkelig ikke ett eneste ord før hun var over to. N¨å er hun 5 1/2 og prater ennå ikke rent. Ikke en gang, selv når de har spurt, har HS ment at noe var unormalt. Tror det kommer an på hva helsesøsteren selv mener jeg. Datteren vår begynte å snakke 9 mndr gammel og snakket masse da hun var ett år, men det er vel litt unormalt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå