Anonym bruker Skrevet 11. juni 2009 #26 Skrevet 11. juni 2009 Gudbrandsdøl:) Snakker vanlig kjedelig Oslo-mål selv...
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2009 #27 Skrevet 11. juni 2009 De fleste nordnorske dialekter er fine (nord for Brønnøysund), og den de snakker på Høylandet!
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2009 #28 Skrevet 11. juni 2009 Kviteseid dialekta:) Men syns egentlig de fleste dialekter har sin sjarm jeg da...
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2009 #30 Skrevet 11. juni 2009 Kristiansands dialekten er sjarmerende synes jeg!
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2009 #31 Skrevet 11. juni 2009 KristianUnds-dialekten er sexy synes nå jeg!
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2009 #32 Skrevet 11. juni 2009 Alle dialekter som snakkes "markant", "rent" (altså "ikke utvannet") og med respekt for dialekten er pene. Kommer sikkert av at dette ofte gjøres av personer som er stolte (ordets mest positive forstand!) av dialekten og trygge på seg selv og sine egne røtter. De dialektene som har "penest klang" i mine ører er likevel markante dialekter fra Øvre Telemark, Øvre Setesdal og Hardanger. At de ikke alltid er de letteste å forstå for meg er en annen sak! (Og at dei ikkje er lettast å forstå, kjem altså IKKJE av at eg har problem med nynorsk som målform, det skriv eg rett bra, tykkjer eg sjølv. Sjølv om eg hadde bokmål som opplæringsmål i skulen! Mi eiga dialekt ligg og nærare nynorsk enn bokmål.)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå