Gå til innhold

Hva er den fæleste dialekten dere vet om?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Selv syntes jeg totning er helt ille å høre på.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Visse former for bergensdialekten... de som virkelig tar i på r'en

Skrevet

Vet ike hvilken dialet det er, men alle som sier ass. Ass må være det verste ordet i norgeshistorien!

Ellers gremems jeg når jeg hører haugesundsk og karmøy-dialekt på tv! Verre å høre det der enn i real life, jeg er fra karmøy selv og hører begge deler daglig;)

Skrevet

Alle dialekter som blir snakket på en overdreven måte, med masse slang.

Skrevet

rogalands dialekt er ikke noe særlig,skjærer i ørene..

Skrevet

Ingen dialekt er "fæl". Noen er vanskeligere å forstå enn andre. Visse inntrønderske, f eks.

Skrevet

Folk fra Karmøy...og Stavanger. Gruuuuusomt!!!

Skrevet

Den der de snakker sånn "homonordlansk". Det gnager i ørene. Og østlendinger som går kjempehøyt opp i toneleiet på slutten av alle setninger..

Skrevet

fra "indre enfold", med det mener jeg en brei variant av Halden-dialekta. En del som er vokst opp på Oslo-øst (og som er 50-60 år nå) har en aldeles gruful dialekt, om man kan kalle det det.

Skrevet

Nord-trønderlag!!! ÆSJ!

Skrevet

Stavanger og Haugesund.

Skrevet

"homonordlandsk" mener du sånn spm pelle politibil? I så fall er jeg enig

Skrevet

Trøndersk. Elsker å høre på dem fra Stavanger/Sandnes

Skrevet

Vel, det er MANGE rogalandsdialekter, og de er ganske ulike. Så å snakke om at rogalandsdialekt skjærer deg i ørene blir like feil som å si at østlandsdialekt skjærer i ørene. Er tross alt forskjell på Fredrikstad og Gjøvik! Forskjellene i Rogaland er like store!

Skrevet

Liker ingen dialekter fra møre og romsdal, og nordover...*grøss*

Skrevet

Bergensdialekten..

Grøss og gru!!! Hadde jeg vært fra Bergen hadde jeg sørget for å holde kjefte mest mulig, men det gjør de jo aldri. USJ! Det skjærer i ørene..

Skrevet

Nøyaktig sånn ja!

Hilsen anonym 22.28

Skrevet

kristiansandsdialekten er ekkel den blir jeg dårlig av. Bergen hakk i hæl

Skrevet

hihi:) løye dårr e nåken så sunns at karmøydialektå e jekligge å hørra på... hørre egentlikt ikkje de sjøl.. ( e fra karmøy) men når eg hørre de på tv, holde eg på å daua! hørres jo heilt på tryne ut! sama me haugesundsdialekt!

den værsta dialektå eg hørre e de fra bergen! fytti grisen! den tar kakå! å ja.. stavanger e o vemmlikt å hørra på sunns eg!

Skrevet

Brønnøysund, og bergensdialekten er jeg heller ikke helt glad i.

Skrevet

Skrikende bergensdialekt og den dialekten de snakker i arendal og omegn. Synes også at Ålesunddialekte kan være stygg, men det kommer litt an på hvordan man snakker.

Skikkelig "snobbete" Trondhjæmsdialekt synes jeg også kan bli kvalmt, men all annen trønderdialekt synes jeg er fin.

Sikkert flere dialekter også som ikke er så voldsomt fin. Synes heller ikke den lofotdialekten med sånn dårlig r-uttale er spesielt fin.

Skrevet

Ler meg skakk... Homonordlandsk.. hehehe.. Er Bodø-dialekta dere sikter til da.. Har dere hørt "Han Arne" på p4???

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...