Lovemelikeyoudo Skrevet 10. juni 2009 #1 Skrevet 10. juni 2009 i høyskole-oppgave. Når en finner litteratur/teori, men drøfter det med å putte inn feks " anna kan ha god nytte av den behandlingen" midt inni teorien, skal an likevel sette kilde bak avsnittet da?
Gjest Skrevet 10. juni 2009 #3 Skrevet 10. juni 2009 Tror reglene varierer litt fra skole til skole. Mannen min og jeg hadde veldig ulike regler. Men heller en henvisning for mye, enn en for lite sier jeg da. Og har du hentet noe fra et annet sted, skal det være kildehenvisning. På skolen min skulle det settes i parentes i teksten akuratt der jeg brukte noe fra en kilde, mens der mannen min studerer samler de bare opp alle kilder til slutt...
En snupp - og en knert i magen Skrevet 10. juni 2009 #4 Skrevet 10. juni 2009 Generelt skal jo all parafrasering og alle direkte sitater har kildehenvisning, så ja, jeg vil si at du skal sette kilde® bak. Jeg vet ikke hvordan det er hos dere, men om du får bruke fotnoter så kan jo det gjøre at teksten ser ryddigere ut om det blir mange referanser.
Gjest Skrevet 10. juni 2009 #5 Skrevet 10. juni 2009 Eller starte med kilden. Sett i lys av Heap (1998) sine teorier kan man forstå det dithen at Anna kunne hatt godt av blablablabla.
Lovemelikeyoudo Skrevet 10. juni 2009 Forfatter #6 Skrevet 10. juni 2009 men når man blander teori med egen drøfting, hvordan gjør man dette da? vi bruker å sette referanse direkte inn i teksten, men kan jeg det når jeg har blandet teorien med mitt eget språk?
En snupp - og en knert i magen Skrevet 10. juni 2009 #7 Skrevet 10. juni 2009 Da kan du sette det rett etter avsnittet eller rett etter direkte sitat, eller som beskrevet over her Ifølge XX (årstall) osv...
Gjest Skrevet 10. juni 2009 #8 Skrevet 10. juni 2009 Du får med kilden i setningen. Anna sin situasjon kan utfra Olsen (2003) sine teorier fortså som om... Osv.. Da drøfter, med basis i teori, med kildehenvisning.
Gjest Skrevet 10. juni 2009 #9 Skrevet 10. juni 2009 Får du presenterer uansett ikke ny teori i drøftingsdelen. Ergo er det åpenbart hva du henviser til beskrevet som jeg gjorde i forrige svar,
En snupp - og en knert i magen Skrevet 10. juni 2009 #11 Skrevet 10. juni 2009 Godt poeng, Trassetrollet
En snupp - og en knert i magen Skrevet 10. juni 2009 #12 Skrevet 10. juni 2009 Altså, til det FORAN din kommentar om den nattlige skrivefeilen
Lovemelikeyoudo Skrevet 10. juni 2009 Forfatter #13 Skrevet 10. juni 2009 men jeg skriver ikke direkte sitat=) da må vi ha det i kursiv. Men jeg omformulerer teorien med eget språk...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå