Gå til innhold

hjelp kildehenvisninger!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

i høyskole-oppgave. Når en finner litteratur/teori, men drøfter det med å putte inn feks " anna kan ha god nytte av den behandlingen" midt inni teorien, skal an likevel sette kilde bak avsnittet da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dytt

Skrevet

Tror reglene varierer litt fra skole til skole. Mannen min og jeg hadde veldig ulike regler. Men heller en henvisning for mye, enn en for lite sier jeg da. Og har du hentet noe fra et annet sted, skal det være kildehenvisning. På skolen min skulle det settes i parentes i teksten akuratt der jeg brukte noe fra en kilde, mens der mannen min studerer samler de bare opp alle kilder til slutt...

Skrevet

Generelt skal jo all parafrasering og alle direkte sitater har kildehenvisning, så ja, jeg vil si at du skal sette kilde® bak. Jeg vet ikke hvordan det er hos dere, men om du får bruke fotnoter så kan jo det gjøre at teksten ser ryddigere ut om det blir mange referanser.

Skrevet

Eller starte med kilden. Sett i lys av Heap (1998) sine teorier kan man forstå det dithen at Anna kunne hatt godt av blablablabla.

Skrevet

men når man blander teori med egen drøfting, hvordan gjør man dette da? vi bruker å sette referanse direkte inn i teksten, men kan jeg det når jeg har blandet teorien med mitt eget språk?

Skrevet

Da kan du sette det rett etter avsnittet eller rett etter direkte sitat, eller som beskrevet over her Ifølge XX (årstall) osv...

Skrevet

Du får med kilden i setningen. Anna sin situasjon kan utfra Olsen (2003) sine teorier fortså som om... Osv.. Da drøfter, med basis i teori, med kildehenvisning.

Skrevet

Får du presenterer uansett ikke ny teori i drøftingsdelen. Ergo er det åpenbart hva du henviser til beskrevet som jeg gjorde i forrige svar,

Skrevet

Godt poeng, Trassetrollet :)

Skrevet

Altså, til det FORAN din kommentar om den nattlige skrivefeilen ;)

Skrevet

men jeg skriver ikke direkte sitat=) da må vi ha det i kursiv. Men jeg omformulerer teorien med eget språk...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...