ApriIbaby Skrevet 10. juni 2009 #1 Skrevet 10. juni 2009 Flat hage uten noe annet enn gress og hekk rundt. Vil ha noe med sterke farger, men er helt blank på dette. Når blomster det du foreslår?
petite fleur Skrevet 10. juni 2009 #2 Skrevet 10. juni 2009 Jeg er helt blank selv, men dytter siden jeg også vil vite :-)
Gjest Skrevet 10. juni 2009 #3 Skrevet 10. juni 2009 Kommer jo an på hva du liker, men jeg har mest roser, stauder og hortensia. Her er masse brunsnegl, så jeg unngår det de spiser opp :-/
ApriIbaby Skrevet 10. juni 2009 Forfatter #4 Skrevet 10. juni 2009 Hva slags stauder har du da? Når blomster hortensia?
Gjest Skrevet 10. juni 2009 #5 Skrevet 10. juni 2009 Hortensia blomstrer vel fra nå av og frem mpt september/ oktober. Husker ikke navnet på staudene fordi jeg har fått de fleste av naboer og familie (fått avleggere)
Gjest Skrevet 10. juni 2009 #6 Skrevet 10. juni 2009 Brunsneglene spiser opp mine hortensia, så jeg har plantet dem i krukker. Rhododendron er vakre hele året, blomstrer i mai, juni og brunsneglen liker dem ikke. Vil ha mye vann og ikke for kald vinter. Peoner er vakre, men det kan ta mange år før de blomstrer.
prekæs Skrevet 10. juni 2009 #7 Skrevet 10. juni 2009 Buskroser av merket "Hansa". Vannittig blomstringsvillige i mørk purpur farge. Ca 1,50 høyde, remonterende, men blomstrer mest rundt st.hans. En åker med lavendel juli ca. Prestegådsroser av merke "hurdalsrose". Blomstrer her hos meg nå og ca to uker til. lys purpur, 4 til 5 m. høy, buskrose som krever lite stell.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 10. juni 2009 #8 Skrevet 10. juni 2009 roser i hager med barn ser jeg på som en dårlig ide. de stikker jo. uansett ser rosebusker stygge ut når det ikke er roser på dem hilsen hun som er en smule bitter over at mor har gjort om hagen fra å være en helt fantastisk naturtomt med null innsyn til og bli en rosehave som bare ser ok ut en veldig veldig kort tid. også stikker de
prekæs Skrevet 10. juni 2009 #9 Skrevet 10. juni 2009 Neida. Hurdsalsrosen stikker nesten ikke...men Hansa rosen stikker garantert no jævlig. Faktisk så ille at man lærer etter å ha vært bortpå den en gang. Prøve å feile...er det ikke det som er så populært da?
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 10. juni 2009 #10 Skrevet 10. juni 2009 hehe... jepp. spesielt når olebromballen ligger langt inne i busken og småen står å gråter "ballen min"... hehe... da holder jeg ut stikkende, bare for å slippe gråten... hehe.. det er en kamp der jeg er taper uansett.
Himmel og hav Skrevet 10. juni 2009 #11 Skrevet 10. juni 2009 Astilber er lette og få til, blomstrer lenge og sneglene vil ikke ha dem. Småhjerter det samme. om du skal ha noe som klatrer så er det mange flotte klematisvarianter ute og går. Ellers er det jo blomstrende busker som potentilla, rhododendron og ulike spireatyper som fås i ulike farger. Andre fargerike stauder: fjellflokk, kjempehjelm, løvemunn, blåpute, lavendel og så finnes det mange ulike og artige salvietyper.
prekæs Skrevet 10. juni 2009 #12 Skrevet 10. juni 2009 Her er den værste rosen plassert på ett sted hvor ikke guttungen er. Helt tilfeldig. Hadde jeg vist hva jeg vet nå er det mulig jeg hadde plantet den som hekk rundt hele. Lilleslampen stikker av om han får mulighet og da hadde det muligens vært enklere å holde han inne på gårdsplassen. Uffda.:S
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 10. juni 2009 #13 Skrevet 10. juni 2009 hehe... det hørtes ut som en god ide. hehe.. han hadde aldri rømt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå