Gå til innhold

noen som har gode tips ang legging om kvelden? 1 1/2 år.

Anbefalte innlegg

Skrevet

min datter bor på samme rom som oss enda. hun kommer seg ut av grindsengen sin (den står inntil vår seng, så hun trakker på den for å komme seg opp). når vi prøver å legge henne begynner hun å skrike for hun vil helst sove i vår seng eller ikke sove i det hele tatt ;) vi legger hun med en flaske om kvelden og har bamsen sin med! men hun reiser seg opp så fort vi går ut av rommet da klatrer hun ut av sengen (hun klatrer ut uansett om den står inntil noe eller ikke). vi har babysitter så vi hører det godt. vi går da inn igjen og legger hun tilbake men hun spretter opp igjen! dette pågår kanskje i 1 time eller mer... blir ganske sliten av dette, hun hyler og skriker... synes jo synd i henne når vi må være strenge! men nå har det utviklet seg til at en av oss må ligge sammen med henne på rommet, og hun må kose med håret vårt ;) hehe... men det er slitsomt!!!! kunne ønske jeg kunne legge henne og hun fant søvnen sin selv... av og til går det fint, men som oftest er det en kamp :) noen som har noen gode råd?? burde jeg bare kjøpt en liten vanlig seng til henne siden grindsengen ikke fungerer mer? :) setter pris på svar, er litt frustrert for tiden ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes det er rart at hun kommer seg ut av sprinkelsengen jeg da, men.. Er det veldig lav eller at madrassen er høy i forhold til høyden på sprinklene? Jenta mi på 15 mnd ligger også på rommet vårt, og er ikke i nærheten av å begynne å klatre over ennå. Mulig det kommer etterhvert som de blir gamlere.. Hun er lang og tidlig ut motorisk, men aldri sett tendelsen til å forsøke det hvertfall.

Men når hun ble over året har jeg merket at hun setter pris på vårt nærvær mer enn tidligere, så vi lar henne få litt kos før hun skal sove. Hun vil også kose med håret vårt!:) Men lar det ikke gå så lang tid at hun sovner helt. Bare noen minutter, gjerne til hun blir litt døsin. Holder henne inntill oss da, har henne i armene så det er lett å legge henne over i egen seng. Noen ganger tar det lenger tid, andre ganger sovner hun på en flekk nesten uten kos først. Har flere kosedyr i sengen, som ligger på hver side av hodeputen. To av de har litt "lang" pels, som er kjempemyk og god, så de koser hun med på samme måte om med håret vårt!;) I tillegg har hun jo kosekluten sin da..

Tenker slik at noen ganger er det litt slitsomt å etterfølge behovet til barnet, samtidig som det er jo en fin kosestund å avslutte dagen med da. Så merker jeg at dette gjør henne veldig trygg og god, at vi aldri går fra henne om hun skriker osv. Nå kan vi gå ut og la henne styre på litt i sengen alene, for å så gå inn å legge henne til om hun ikke har lagt seg til å sovne selv.

Har ikke noe godt råd ang. type seng, men en vanlig en er vel litt stor ennå? Gjør jo også rømmingen ennå lettere..

Hvordan er det med soving om dagen forresten? Blir det for mye søvn da, så hun ikke er trøtt nok om kvelden?

Skrevet

Jeg tror alle barn har sånne perioder, og i perioder trenger de også mer eller mindre søvn. Men ja, det høres ut for meg som det er på tide med en større seng :) Eventuelt legge henne litt tidligere? Er det mørkt nok på rommet eller tror hun det er dagsoving?

Skrevet

hehe... jah det var tidlig det, hun er jo bare 16 mnd! men hun er sta som et esel (har det etter faren, hehe) og vet hva hun vil! og utrolig nok klarer hun det meste :)

sprinklene når henne til brystet, men hun hopper opp og legger seg over kanten, og så tar hun ene foten over :) fant fort ut av dette her...

hun sover rundt 1 1/2 time til 2 timer i barnehagen, så legger jeg henne i 7 tiden (prøver på det) og når hun da sovner så sover hun i 3 timer sånn ca så våkner hun igjen. (vi bor i en kjellerleilighet, og de oppe bråker noe forferdelig)! så skal hun bare se om vi er der og få litt kos så legger hun seg igjen :) men så våkner hun minst en gang til etter dette igjen. det er slitsomt, men vi skal legge henne inn på eget rom når vi snart skal flytte! kanskje det hjelper :) men hun er veldig trøtt når kvelden kommer, så hun trenger den luren på formiddagen :)

hørtes veldig koselig ut slik dere har det! vi hadde det slik før når hun ikke kom seg utav sengen på egen hånd :)

takk for svar forresten!!!! =)

Skrevet

det er helt mørkt på rommet (kanskje ikke sååå mørkt nå som det er sol ute når hun legger seg, men har rullegardin). hun legger seg i 7 tiden, synes ikke hun burde legge seg tidligere enn det! :) eller er det normalt i halv 7 tiden kanskje?

men takk for svar :) :)

hadde vært litt lettere om hun hadde han en slik liten lav seng, hvor hun hadde kommet seg ut av sengen og ut her, slik at vi kunne leid henne inn igjen og vist at hun skal sove i sin egen "store" seng :) jeg vet ikke, men det høres lettere ut i mitt hode ;) hehe...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...