Gå til innhold

Tror jeg har hjernehinnebetennelse..


Anbefalte innlegg

Skrevet

Var hos legen i dag og fikk påvist halsbetennelse. Legen sjekket kun crp og tittet såvidt nedi halsen min. Halsen er ikke det verste, det er nakken! Jeg har omtrent bodd i dusjen mesteparten av dagen, da det er det eneste som hjelper. Høy feber, som ikke vil ned med paracet. Har fått antibiotika og har tatt dagsdosen på formiddagen, og enda blir jeg bare verre. Når jeg trykker på huden min blir den hvit og holder seg hvit ganske lenge.. Jeg kunne tatt turen til legevakta, men det blir sendt epikrise til fastlegen, og vil jo ikke han skal tro jeg mistror hans beslutning...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja da får du jo heller satse på at du overlever, når du er redd for at legen får epikrise.

Skrevet

søskenbarnet mitt hadde hjernehinnebetennelse.

symptomene hun hadde var :

 

hun var j.... svimmel

hadde voldsom hodepine

masse feber

pluss utslett...

 

 

men.. ved halsbetennelse (ihvertfall når jeg har hatt)

så blir jeg mye verre med en gang jeg tar pencilinen, men etter en dag og 2 blir jeg kjempefort bra igjen..

 

du kan ikke ha influensa da? da blir du stiv og ekkel i nakken, og du kan få halsbetennelse ?feber..

 

hadde du hatt hjernehinnebetennelse, hadde de sett det på crpen din! den stiger noe helt forj.... ved sånn sykdom!

Skrevet

Drit i hva fastlegen mener eller syns.Det er ditt liv!!! Jeg stoler også bedre på legene på legevakten.Jeg gikk til legen i 1 år pga urinveisinfeksjon og vondt i siden.Han ba meg strekke bedre ut etter trening.Tilslutt klarte jeg ikke å stå oppreist å tok turen til legevakten.Det ble påvist at jeg hadde gått så lenge med urinveisinfeksjon og dermed utviklet nyrebekkbetennelse.

 

God bedring:=)

Skrevet

bekymrer du deg fortsatt så dra på legevakten. Det har da ingen verdens ting å si om legen tror ditt og datt. Dette handler jo om deg! sannsynligvis har du ikke hjernehinnebetennelse, men skulle du ha det var det jo dumt om du ble hjemme pga av legen din...

Lykke til og god bedring!

Bedre å ta kroppens signaler alvorlig og bli beroliget.

Skrevet

Du hadde ikke sittet her og skrevet, hadde det vært hjernehinnebetennelse. Du hadde vært for dårlig.

 

Det med huden er ikke det du nevner at du har, ved hjernehinnebetennelse. Det er en form for blodutredelsesutslett, som ikke forsvinner ved press.

 

Blir formen din litt bedre med Paracet? Går tempen ned med ca 0,5 grader? Da virker Paraceten.

 

Klarer du å ta haken ned til brystkassen? Da er det mest sannsynlig ikke hjernehinnebetennelse, for da er nakken så stiv at du klarer det ikke.

 

En kan få ømme muskler også i nakken ved en kraftig forkjølelse.

Skrevet

Ja jeg merker det først på at jeg får stive nakkemuskler når jeg blir syk med feber osv....

Skrevet

hypokonder sytkjærring d er ikke noe i veien med deg suttrefan

Skrevet

Dra til legevakten hvis du er bekymret, og be om at de ikke sender epikrise til fastlegen din. Du har rett til å kreve at dine opplysninger ikke blir videresendt hvis du ønsker det. (Jeg vet dette, jeg jobber på en poliklinikk selv.)

 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...