s82 Skrevet 10. juni 2009 #1 Skrevet 10. juni 2009 Jeg var hos jordmor idag og symfyse målet mitt er helt på utur, ligger langt utenfor det grønne område nå. Kjenner en del liv, men mye roligere enn jeg husker med forrige. Klarere ikke helt å slå meg til ro så skal inn på ul i morgen, men jeg lurte på om det er fler som ligger utenfor 'normalen'. Har vokst 1cm på 4uker
Gjest Skrevet 11. juni 2009 #2 Skrevet 11. juni 2009 Det er bra du skal på ultralyd idag! Da får du sjekket at blodgjennomstrømmingen i navlestrenger er god, og at babyen ligger innenfor normalen når det gjelder størrelse. Du spurte om andres erfaringer så jeg ville bare si at jeg hadde liknende "problem" i mitt første svangerskap. Jeg tror det var rundt uke 30-32 at sf målet stagnerte fullstendig. I uke 37 målte jeg fortsatt ca 32 uker og kjentes også liten ut ved klinisk undersøkelse. Ble da sendt inn til ultralyd der de kunne konstatere at babyen faktisk lå over normalen i størrelse (legen trodde nesten ikke på det). Men så dager etter ultralyden snudde babyen seg og la seg i tverrstilling, så det var nok blitt veldig trangt der inne. Det ble da selvsagt keisersnitt, i uke 38 og ut kom en helt frisk baby på 3400 gram. Det det behøver absolutt ikke være noe galt, det er vel mest for å forsikre seg om at alt er greit at du blir sjekket! Håper det går fint for deg også!
s82 Skrevet 11. juni 2009 Forfatter #3 Skrevet 11. juni 2009 ja fikk beskjed om at babyen var i seteleie og kunne være derfor det flatet ut litt og. Var på ahus idag, fikk dårlig og lite tilbake melding, men det er ahus. Lite humant-. alle skal føde det går bra, reis hjem å ta det som det kommer... at det går ann... Kommer dit bekymret og det bør de tenke på, men hun som undersøkte meg sa ingenting under hele undersøkelsen, bare til slutt at alt så greit ut!! ?? Hva er det for noe å si til en bekymret mor. Gjett om jeg skal sende brev om at de tar litt mer hensyn under fødsel og at det blir bedre enn forrige gang....
Gjest Skrevet 11. juni 2009 #4 Skrevet 11. juni 2009 Herlighet, det hørtes jo veldig lite sympatisk ut. Fikk du ikke svar på om barnet befant seg innenfor normalgrensen i vekt? Eller om blodgjennomstrømmingen var god? Eller, det er jo et godt tegn at hun sa alt så bra ut, men hun kunne jo tatt seg litt mer tid til å berolige deg da.. Sa de ikke noe om seteleie og fødsel da? Bare tull å si at alle skal føde, når du har barn i seteleie i uke 32. Klart han kan snu seg, men det er større sjanse for at han ikke gjør det. Da har du faktisk rett til å bli vurdert for keisersnitt, viss det er det du ønsker..
s82 Skrevet 11. juni 2009 Forfatter #5 Skrevet 11. juni 2009 nei bare at baby hadde god vekt, ingenting om gjennomstrømming, og at jeg måtte tilbake i uke 36 hvis ikke han hadde snudd seg..
EllaBella, bølla & minifrosken Skrevet 11. juni 2009 #6 Skrevet 11. juni 2009 Huff... Men, for å se lyst på det: At babyen har god vekt betyr at du har god gjennomstrømming. Og at du skal tilbake i uke 36 for ny vurdering i forhold til seteleie betyr at de følger rutinene også for dette, og tar deg og barnet på alvor. Selv om de selvfølgelig kunne vært mer pedagogiske og sympatiske i måten de gav deg informasjon på. Håper gutten snur seg da! Og så bra at alt så fint ut og at han vokser og trives inni der :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå