Gå til innhold

Hvem er urimelig, mannen eller jeg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har termin med barn nr 2 om 11 dager og vi har planlagt å pusse opp kjøkkenet i sommer. Mannen min har tenkt å sette i gang andre uka i juli og vil at jeg skal ta med meg begge ungene og reise ei uke til mamma og pappa (bor 10 mil unna), så han kan jobbe døgnet rundt med kjøkkenet, for da har han ferie.

Fordelene med dette er at vi blir mye fortere ferdig og slipper å leie inn så mye hjelp. Ulempen er at jeg er usikker på om jeg orker. Har lyst til å være hjemme de første ukene og komme litt i gjenge igjen etter fødsel (babyen vil jo ikke være mer enn to uker når vi reiser bort, hvis jeg føder på termin), pluss at man jo ikke vet hvor sliten man er.

Mannen min mener at jeg bør gjøre dette slik at vi får ferdig kjøkkenet kjappest mulig, mens jeg er redd for å blir utslitt. Det hører med til historien at vi skal bort siste uka i juli og første uka i august også, så det blir ikke mye hjemmetid de første ukene med den lille.

Hva ville dere gjort? Skal jeg bite tennene sammen og satse på at det går greit, eller er det rimelig av meg å "nekte", selv om det betyr litt ekstra pes mht oppussingen i det lange løp?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde dratt om formen var fin. Du vil vel få litt hjelp med de små når du er hos foreldrene dine, vil jeg tro ?

Skrevet

Glemte å skrive at de er bortreist halve uka, så fra torsdag til søndag må jeg klare meg selv.

Er veldig i tvil om dette, altså. Vil jo gjerne bli ferdig med kjøkkenet, men jeg er bare så sliten nå at det virker som et skikkelig ork. Kanskje det blir bedre bare jeg blir ferdig med denne hersens graviditeten ;)

HI

Skrevet

Reis til foreldrene dine og la mannen ordne kjøkkenet fortest mulig! Tenk så deilig å komme hjem til nytt kjøkken :)

Skrevet

Etter at jeg postet innlegget har vi faktisk klart å diskutere oss fram til enighet og konklusjonen blir at jeg reiser. Sånn, ferdig med den saken ;)

Skrevet

Jeg skjønner deg veldig godt og synes ikke du er urimelig. De første ukene etter fødsel er gjerne litt unntakstilstand og det er (ikke for å være pessimistisk) fort gjort å være litt på felgen.

Skrevet

syns ingen av dere er urimelige! men dere har bare forskjellig fokus og oppfatning av hva som er viktigst.

Personlig vil jeg nå si at jeg syns det høres ut som dårlig planlegging å pusse opp kjøkkenet rett etter termin...og jeg forstår godt du ønsker fred og ro når du kommer hjem, og kunne være hjemme.

samtidig er det kanskje bare da han har muligheten til å gjøre det? men han kunne vel tatt seg en ferieuke i august for å gjøre det? Men bra dere er blitt enige da :-) er jo deilig m nytt kjøkken - vi fikk det for 2 år siden (det vi hadde var fra 70-tallet og uten oppvaskmaskin...)

Skrevet

Må jo være mere stress for deg med en nyfødt å være der midt oppe i oppussinga.

Hadde dratt jeg visst jeg var deg.

Vist formen var god.

Jeg var på "langtur" alene med min sønn på 5 uker. Til foreldra mine som bor 3-4 timer unna :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...