Gå til innhold

Til dere med menn som pendler...

Anbefalte innlegg

Skrevet

...er det da sånn at de mener de må slappe av i friukene sine?? Jeg har en som jobber på anlegg 14 dager om gangen. Så er han hjemme i 14 dager. Og da mener han at han skal slippe å gjøre en dritt omtrent. For det er en grunn for at de har 14 dager fri... Er så lei det sytet hans. Nå er han hjemme, og har vært det i en uke. Kun sittet på ræva. Og vi har et barn sammen, og et rimelig stort hus.... Vil bare høre med dere andre, så skal jeg vise han svarene. (selvom han kommer til å si til dere som har menn som stiller opp, at de er noen tøfler...)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvfølgelig skal mannen ha fri og få slappe av når han har friukene sine!! Han jobber LANGE og HARDE dager når han er borte så når han kommer hjem skal han bare kose seg og slappe av! Er jo en grunn til at han 14 dager fri!!

Skrevet

Håper virkelig det der var ironisk ment. Jeg jobber også hver dag, om ikke så lenge om gangen. Men har bare fri hver helg, og da har jeg jo barn å ta meg av likevel. Pluss at det skal lages mat, skiftes bleier, vasking av hus/klær etc etc.. Så jeg skal aldri få sove litt lenge, og slappe av jeg da??

Skrevet

Ha ha ha..

Her er mannen ingen tøffel, men et ekte mannfolk som tar seg av ungen sin når han er hjemme. Han tar nesten alt av stell, mating, legging, henter/leverer i bhg osv.

Og vi deler husarbeidet likt når han er hjemme.

Skulle bare mangle, jeg må jo leve som alenemor når han er på jobb.

Skrevet

Det var nok ikke ironisk ment du. Om du hadde jobbet 16- 18 timer hver eneste dag i 14 dager, og kom hjem så ville du vel ha hatt litt fri eller? Jeg mener ikke det at mannen skal sitte å slave meg rundt, men forventer ikke at han skal så opp tidlig å gjøre husarbeid osv..

Skrevet

enig med anomym over her,- la mannen få fri når han har fri! Noe annet ville vært urimlig!

Skrevet

mannen min jobber 14 dager på og 4 uker fri. Når han er hjemme er han veldig opptatt av å hjelpe masse til, ja han gjør vel egentlig mer enn meg da. Ikke fordi jeg krever det, men fordi han selv ønsker det.han har da dårlig samvittighet for at jeg må ha ungene alene og mener at da trenger jeg å sove litt, så han står opp med barna, middag og husarbeid samarbeider vi om. Skammer meg litt noenganger, og sier det ofte til han at nå kan han slappe av litt, men det er ikke snakk om.Jeg mener at når de er hjemme kan man bytte på så begge får slappe av og ha litt fri, det trenger man innimellom uansett om man er på jobb eller er sammen med barna.

Skrevet

Mannen min mener han er så heldig som får jobbe på sjøen, med hobbyen sin, at det ikke alltid føles som jobb engang, å være der ;)

Skrevet

Man har ikke fri fra familien sin... Rart at menn innbiller seg det, blir helt matt jeg...

Sambo jobber i nordsjøen, og har 12-timers skift hver dag de 14 ukene han er ute. Han er hjemme i 4 uker, hvorav 2 av dem er skole.

Når han er på jobb har han fri 12 timer sammenhengende, jeg har kanskje 6 om ungene tilfeldigvis sover sammenhengende natten gjennom. Han har matpauser helt i fred, kan gå på do og i dusjen i fred, får maten ferdig servert, klærne vasket, rommet ryddet og vasket osv.

Jeg står opp med 2 barn, steller dem, leverer i bhg, går på jobb (på barneskole, innebærer mange timers leven og temmelig trett hode når dagen er slutt), henter ungene i bhg, går hjem og laget middag, rydder, vasker klær, steller ungene, legger dem, rydder enda mer, vasker enda mer klær, gjør klar neste dags matpakker osv osv.

Når vi er hjemme begge to synes han det er slitsomt (og da er vi TO)!

Han innrømmer at det er deilig å reise på jobb, hvor han kan slappe litt av.

Selvsagt tar han sin del av husarbeidet! Jeg har aldri "fri" jeg, er jeg ikke på jobb så er jeg mamma. I hans friperioder tar han mesteparten av husarbeidet, og jeg kommer hjem til middag. Skulle bare mangle.

Om mannen din mener at min mann er en tøffel så kan du hilse fra meg og si at han må ta seg en reality-check. Vi lever ikke på 50-tallet lenger, hvor menn ble oppvartet. Vi lever på 2000-tallet, og i dette årtusenet bidrar manne på lik linje med kvinnen, både i arbeidslivet og i hjemmet. Vil han tilbake til the good old days får han forsørge deg da, så du kan gå hjemme og varte ham opp.

Skrevet

Nå skal jeg på jobb å sove sier mannen min som jobber i nordsjøen. jobber 12 timer, sover 10 timer. sover jo aldri i 10 timer om natta når man har små barn, så han trår virkelig til når han er hjemme.

Skrevet

Jeg har mann som pendler. Når han har friuke, så er han 100% deltager i familien. Henter, leverer, lager mat, vasker, handler.

For mens han er hjemme, så jobber jo likevel jeg 100%... er det rettferdig at jeg skal ha ansvar for hus, barn og mat hele tiden? Både når han er borte og hjemme?

Det henger ikke på greip for oss/meg hvertfall!

Skrevet

STÅENDE APPLAUS! Vi er i helt lik situasjon:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...