frøya79 Skrevet 10. juni 2009 #1 Skrevet 10. juni 2009 med eller uten barn.Hvordan var standaren og beliggenheten på hotellet dere kom på? Virker jo som om alle som reiser uspesifisert kommer på kjempebra hoteller. Eller virker det bare sånn fordi de som har vært heldig roper høyest, mens de som har fått det de har betalt for holder munn? Hadde dere turt å reise uspesifisert med små barn?
Gjest -<<- Skrevet 10. juni 2009 #2 Skrevet 10. juni 2009 Har fått alt fra helt greie rom på helt greie hoteller litt langt fra sentrum/strand etc. til supre leiligheter midt i smørøyet. Ja, jeg hadde (har) reist uspesifisert med barn. Hadde unngått det i mest slitsomme spebarnsfasen tror jeg.
frøya79 Skrevet 10. juni 2009 Forfatter #3 Skrevet 10. juni 2009 Minste kommer til å være ca 8 mnd når vi reiser. Er ikke så kravstor, men har angst for å ende opp i et høl, uten basseng, 3 km fra strand. Om det er langt til sentrum er ikke så nøye, bare det finnes en liten nærbutikk.. Hehe, hele poenget med å reise uspesifisert er vel at man ikke kan drive å liste opp krav. Vet ikke om jeg tørr.. Flere med erfaringer?
Gjest -<<- Skrevet 10. juni 2009 #4 Skrevet 10. juni 2009 Basseng ville jeg ikke forventet, og man kan godt havne tre km fra stranda. Butikker finnes vel de fleste steder.
dollylille Skrevet 10. juni 2009 #5 Skrevet 10. juni 2009 alt kommer vel an på når på året du reiser. Er d midt i fellesferien er vel sjansen for at standaren ikke er så bra, stor. uansett, er det for dårlig er d jo bare å bytte sted, så kanskje greit å ha litt penger ekstra i tilfelle.
Litt for mye Skrevet 10. juni 2009 #6 Skrevet 10. juni 2009 Dro uspes. til Dubrovnik da lille var 6mndr. Havnet på buss til MonteNegro mindt på natta (2-3timer m buss) Lå ett døgn på et hotell for så å bli flyttet til et annet. Slitent hotell,men basseng. Som ikke var oppvarmet,men suuuper kaldt. Endel regn. Hadde en veldig bra tur uansett ; ) Dra med godt mot og ikke de store forventningene så blir det stort sett bra. Hvis man bruker ferien til å ergre seg over det man ikke fikk så hadde jeg bestilt spesifisert for å være på den sikre siden.
Gjest Skrevet 10. juni 2009 #7 Skrevet 10. juni 2009 Vi reiste uspesifisert for et par år siden- jeg og sambo. Havna på et hotell som strengt tatt ligna mest på et ungdomsherberge, fest og fyll til langt på natt og standarden var rimelig "så som så" om den var så bra. Det var forsåvidt kurrant nok, selv om vi måtte varsle resepsjonen nesten annahver natt for å få sove- men vi var jo barnløse den gangen og hadde ikke de helt store kravene heller. Hotellet hadde ikke resutrant eller noen annen form for matservering, og ikke basseng, men det lå rimelig sentralt og det var max 150 meter til stranda. Og det var flere hoteller i nærheten som hadde bassenger vi kunne benytte om vi ville det. Jeg REGNER med vi havna der fordi vi tross alt reiste som unge og barnløse, og at de aldri i verden ville plassert et par med barn på samme type hotell (eller i samme by for den del, for vi havna i den partybyen). Har en tante som har reist uspesifisert hver sommer i hundre år eller noe, og hun er ALLTID knallfornøyd etter endt tur. Men de er jo i førtiårene, reiser som et par og drar stort sett litt utenom sesong. Det handler vel om en kabal for at alle skal bli fornøyde tenker jeg; det er ikke ideelt for hverken hotell eller reisende om partysugne ungdommer blir plassert på et barnevennlig og rolig hotell. Og i papirene så vel vi ut som "partysugne ungdommer", tross alt... Litt usikker på om jeg hadde turt å reise uspesifisert med barn. Kanskje, om jeg hadde hatt råd til å oppgradere etter at vi kom ned. Men samtidig er det noe med det at når man har så små med seg, er det så mange detaljer som skal falle på plass for at turen i det hele tatt skal bli levelig - og litt av sjarmen er jo å kunne glede seg på forhånd og gå ut i fra at det blir en knall ferie. Vi endte for eksempel med et rom med "veranda" som det til NØD var plass til to stoler og et bord på, og da hadde vi bare utsikt til bakgården på hotellet. Skulle vi da vært låst til å sitte på hotellrom eller veranda hver kveld etter leggetid, ville ferien glatt blitt fryktelig kjip, selv om hotellet forøvrig hadde vært fint. Og skal man oppgradere, så tar det fort litt tid- det blir mye stress, sikkert gretten unge av flaksing hit og dit og det går veldig fort med en ekstra dag. Det er ikke morro det heller...
Tante Gustava Skrevet 10. juni 2009 #8 Skrevet 10. juni 2009 Har vært både heldig og uheldig, har bl.a opplevd å komme i leilighet med et annet par. Ville aldri reist uspesifisert med barn.
Gjest Skrevet 11. juni 2009 #9 Skrevet 11. juni 2009 Jeg og min kusine dro uspesifisert til Gran Canaria. Og de andre som dro supesifisert havnet på fine hoteller og vi havnet på ett 2 stjernes +. Vi hadde havutsik, men det var en stupbratt skrens ned og bare sikret med en lang plastikremse som skulle vise at en måtte være forsktig der. Det var noen kilometer fra sentrum. Vi ringte dagen derpå og lurte på om vi kunne få oppgradering til ett annet hotell. Betalte 1600,- mer og kom midt i smørøyet. Samtidig som det var ett rolig hotell. Aldri mer uspesifisert her.
Lillesnuppis Skrevet 11. juni 2009 #10 Skrevet 11. juni 2009 Reiser man uspesifisert så kan standaren være så som så, men du kan få plass på ett kjempe bra hotel også... Hadde tatt sjangsen på å reise uspesifisert med barn... Greit å vite hva man får når man reiser med barn på ferie til syden
Lillesnuppis Skrevet 11. juni 2009 #11 Skrevet 11. juni 2009 Skulle være.. Hadde ikke tatt sjangsen hehehe :-)))
mamarama og lille banan Skrevet 11. juni 2009 #12 Skrevet 11. juni 2009 skulle standarden være for dårlig, kan man jo alltids oppgradere, hvis en har råd da. det pleier å være ganske dyrt...og da kan man likså godt reise spesifisert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå