Anonym bruker Skrevet 10. juni 2009 #1 Skrevet 10. juni 2009 Jeg er så utrolig ensom! Og jeg aner ikke hva jeg skal gjøre... Her jeg bor kjenner jeg ingen som jeg omgås på fritiden. Så da sitter jeg her da, alene hver kveld, på jobb om dagen, men om kveldene og i helgene er det ingen! Bare jeg og 2-åringen. Jeg trenger noe mer... Hm...
moota m storebror&lillebror Skrevet 10. juni 2009 #2 Skrevet 10. juni 2009 Kanskje du kan prøve å bli kjent med noen? Eller få deg et par spennende hobbyer. Jeg synes også det er veldig ensomt til tider.
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2009 #3 Skrevet 10. juni 2009 hei. jeg vet akkurat hvordan du har det. jeg skulle ønske jeg kunne finne en alenemamma jeg kunne omgåes med, en som skjønner situasjonen liksom. er ensom jeg også, sitter alene hver kveld stort sett. har ikke jobb heller jeg, har en baby på et halvt år som jeg er hjemme med. så jeg er mye alene på dagene også. så jeg skjønner veldig godt hvordan du har det. kan jeg spørre hvor i landet du bor da?
mamman88 Skrevet 11. juni 2009 #4 Skrevet 11. juni 2009 Jeg har det på samme måte. Vil gjerne bli kjent med andre i samme situasjon, jeg bor i Drammen. Send en pm da hvis du bor i nærheten
blomstre Skrevet 11. juni 2009 #5 Skrevet 11. juni 2009 Hei. Der har jeg også vært. Var alene med min første. her er mine tips for å treffe andre småbarnsforeldre: - melde seg på aktiviteter som er for de små: Musikk fra livets begynnelse (familiegrupper), småbarnssvømming, lesestunder på biblioteket, mor og barn trening, meld dere inn i barnas turlag f.eks - ta kontakt med Amathea, de har ofte grupper for aleneforeldre (mor og barn grupper) -Meld deg inn i aleneforeldreforeningen, de har lokallag og arrangerer aktiviteter - Går barnet i barnehage? Inviter hjem den beste vennen med mor, ofte gjennom barna man blir kjent. - Hør om helsestasjonen har noen tilbud. I min kommune arrangerte de treff for aleneforeldre ca 1 gang hver annen mnd. Men, det er kveldene som er verst ja, og feriene! Har du mulighet for å få en barnevakt til den lille en gang i uka f.eks slik at du kan komme deg litt ut? Jeg fikk meg det da min eldste var 2,5 år og det var herlig. Dro enten på trening eller avtalte kino med noen kollegaer f.eks. Hjalp veldig å få luftet vettet litt. Ellers finnes det ferie for aleneforeldre også, f.eks: www.unnis-aktivitetsferie.no Det var vel det jeg kunne komme på, men mulig du har tenkt på alt dette selv også. Ofte er det å ta skrittet som er det vanskelige, letter å bli hjemme.... Men der er det ingen som kan hjelpe deg dessverre, dette er bare opp til deg. Så finn noe som kan være gjennomførbart og kom deg ut! Har man bare gjort det en gang så blir det lettere den neste. Alt går bedre med øving :-) Ønsker deg masse lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå