Gå til innhold

Noen tannleger her, eller andre som vet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en visdomstann som har irritert meg ganske lenge og nå har den verket siden fredag.

Har i dag ringt tannlegen og bestilt time i morgen.

Saken er den at jeg ila dagen har blitt forkjøla. Nesa er tett og renner.

Og litt sår øverst i halsen.

Det jeg lurer på er om de ikke gjør noe i morgen pga denne forkjølelsen?

Har så lyst å få fjerna denne tanna nå! Er så lei!

Videoannonse
Annonse
Gjest Bjørnen Collargol
Skrevet

Er ikke sikkert at du får fjernet tanna i morgen uansett dersom det er betent. Kan være at du blir satt på antibiotika først slik at betennelsen forsvinner først.

Første visdomstanna mi som ble fjernet var veldig betent. Og jeg måtte ha MYE bedøvelse for at det ikke skulle bli for vondt. Forkjølselsen tror jeg ikke spiller noen rolle.

Skrevet

Forkjølelse har ingen ting å si ved tanntrekking. Jeg var super-forkjøla da jeg trakk to av mine visdomstenner. Men som sagt over her, så kan det være at du må ta en atibiotikakur før trekking hvis det er en relativ kraftig infeksjon. Ved mindre infeksjon trekkes tanna. Lykke til i morra:)

Skrevet

Takk for svar:)

Vet ikke hvor betent tanna er, tror ikke det er noe særlig infeksjon.

En eller annen irritasjon er det, men håper jeg slipper antibiotika og at de kan fjerne tanna i dag.

Krysser fingrene!

Skrevet

Jeg har trekt de to visdomstennene nede.

Begge gangene var tannkjøttet rundt tannen vondt og betent, men tannen ble trekt for det.

Den første gangen fikk jeg en "veke" med antibiotika ned i hullet der tannen hadde vært pluss en antibiotikakur jeg skulle ta. Ingen problemer etter det.

Den andre gangen, denne gangen en annen tannlege, trakk hun tannen,men ingen veke eller antibiotikakur, selv om denne var like betent som den første. Denne gangen satt betennelsen seg skikkelig og jeg måtte inn for å rense og skylle, legge inn veke og 2 antibiotikakurer for å knekke betennelsen. Var faktisk sykemeldt i 1 uke;-(

Så kanskje du burde be om at tannlegen legger ned en "veke", for å ta eventuelle bakterier i tannkjøttet,selv om det ikke ser akutt betent ut.

Skrevet

Oj, det var heftig!

Fikk ikke lest svaret ditt før jeg kom hjem, med en visdomstann mindre! :)

Der var ingen betennelse, men kun irritasjon. Tannlegen sa at siden der ikke var noen visdomstann nede og tanna dermed ikke hadde motstand, kunne dette gi ubehag.

Tanna hadde jeg ingen glede av, dermed ble den trekt:)

Skrevet

Vi med blank hud, litt oppi åra (er også 32) holder oss unge lenger...Dette fordi blank hud er teng på at huden sin fettproduksjon er inntakt...Så lenge det ikke skyldes smøring med kremer som inneholder olje da selvsagt..

Naturlig blank = holder seg ung lenger,-rynkene kommer senere :o)

Og har man mange føflekker tyder det på aktiv celledeling i huden og dermed også en senere aldringsprosess (men økt fare for hudkreft)..

Jeg er blank, har mange føflekker så antar jeg holder meg bra i MINST 32 år til :o)

Bruker L'Oreal sine pumpeflasker. Hvit til dag og blå til natt..Husker IKKE navnet....Koster 125-175 kr. flaska avhengig av tilbud ikke tilbud (på dagligvare faktisk)..Øyekremen brukes jeg også..Helt grei de,- for den prisen :o) Spf 15 i dag krem....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...