Ei lita tulle i juni :-) Skrevet 10. juni 2009 #1 Skrevet 10. juni 2009 Var på ul forrige onsdag, da så jordmor en mørk flekk i livmora, men ho gikk da ut ifra at jeg ikkevar lenger enn 5+1, kom igjen i dag jeg selv følte jeg så en strek i livmora, men ho mente at det ikke var noe der... herregud... jeg har jo alle symptomer på at jeg er gravid!!! Ikke har jeg hatt vondt i magen eller blødd heller... tok to tester da jeg kom hjem i dag, begge to var POSITIVE som bare det...kan det faktisk være at jeg er kortere enn jeg tror? hadde kun sex 3.mai, har fast partner siste 6år.. testet pos 24.mai første gang... var innom hos legekontoret etter ul, og sa de måtte ringe sykehuset og føre på HCG på prøvene jeg tok i går, så det får jeg svar på i morra. Var på kontroll hos legen i går skjønner dere.. er livredd for at jeg har mistet nok en gang.. men har et ørlite håp om at jeg bare er litt for rask med ul...noen med erfaringer? vil gjerne høre fra dere som kan litt om dette.. på forhånd tuusen takk for at dere ville lese innlegget mitt :-)
Liten snupp + liten spire =) Skrevet 10. juni 2009 #2 Skrevet 10. juni 2009 Uff stakkars deg! Forferdelig å gå sånn å vente i usikkerhet! Får håpe du bare er kortere på vei!! Masse lykke til!!!!
Tweak Skrevet 10. juni 2009 #4 Skrevet 10. juni 2009 De vokser veldig i rykk og napp den første tiden! Jeg har hatt mange ul de siste ukene, pga mye forskjellig, og de første gangene så lå spiren etter "skjema" og de siste gangene har den ligget foran! Og jeg også vet nøyaktig når jeg hadde sex og el. :-) Ved 5+1 så såg vi også kun en liten skygge, men embryo er så lite at det er umulig å se det så tidlig! Skyggen er det rundt og derfor vil vel ikke gyn si noe mer. Men så tidlig i svangerskapet så er det lite en ul kan si i forhold til om det går bra eller ikke. Alt kan skje dessverre (har erfaring...) Så det er bra at du fikk måle hcg og jeg krysser fingrene for at den stiger og spiren har det bra!
Ei lita tulle i juni :-) Skrevet 10. juni 2009 Forfatter #5 Skrevet 10. juni 2009 Jordmor sa til meg at ho trodde jeg hadde hatt en MA... OMG!!!!!! Jeg sa til henne at jeg ikke hadde blødd eller hatt noe vondt heller, og brystene mine er ekstremt såre og ømme, og jeg våkner hver morgen med halsbrann... skal ta ny HCG i morgen også, så får jeg enda et svar på fredag, og da kan jeg sammenligne to HCGer og at de forhåpentligvis har steget litt.... # håååper #
vasekopp Skrevet 10. juni 2009 #6 Skrevet 10. juni 2009 Hei du!!! =) Jeg må bare si at jeg kom til legen min. Og han mente jeg var 7 uker påv ei. Vi prøvde me innvendig UL. Men der va d helt tomt!! Ble sendt hjem med veldi lite info. Og masse bekymring! Va på UL idag. Og til min glede, så fikk jeg se ett lite foster som ikje va mer enn 9 uker gammelt! DVS at jeg var sånn 2-3 uker første gang jeg hadde UL! Ha tålmodighet! Og ikke bekymre deg for mye!! Vet hvordan det er! Håper alt går bra! Håper på oppdateringer fra deg!! :)
Ei lita tulle i juni :-) Skrevet 10. juni 2009 Forfatter #7 Skrevet 10. juni 2009 Oppdatering skal bli :-) er en selvfølge det! Er jo bare dere her inne på forumet jeg kan dele disse tankene med ennå, venner og familie vet ingenting ennå, hehe...
Gjest Skrevet 10. juni 2009 #8 Skrevet 10. juni 2009 Var på ul i dag jeg og. 6+1 i følge legen. Men jeg vet jeg hadde el to dager senere og er derfor 5+6 i dag. Det var ikke noe i livmora mi.. kanskje en skygge sa ho, men ikke mer. Stor sjanse for graviditet utenfor livmora med andre ord. Tatt hcg i dag og skal ta ny på fredag. Hvis hcg stiger, så trodde hun det var en graviditet utenfor og jeg blir operert med det samme. Gruer meg sånn... Vi har prøvd i 13 måneder og har en SA fra før. Heldigvis har jeg en nydelig tulle på 2 år fra før Krysser bare fingrene for at jeg slipper å operere. Ønsker deg all lykke til HI. Vi er i samme situasjon. Dette er vanskelig. Vært knust i hele dag.
Ei lita tulle i juni :-) Skrevet 10. juni 2009 Forfatter #9 Skrevet 10. juni 2009 Så merkelig igrunn, jeg spurte jordmor om det samme, om det kunne være utenfor livmor hos meg også, men da sa ho bare at ÅNEI... DA HADDE DU HATT GANSKE STORE SMERTER... jeg er helt rådvill jeg, etter å ha vært hos ho der... ei i stavanger..jordmor janne.. ho er sikkert flinke, men jeg har møtt gyn og jordmødre som er mye mer imøtekommende enn ho der... krysser fingrene for at HCG stiger, og at spiren min bare ligger litt etter skjema...
Gjest Skrevet 11. juni 2009 #10 Skrevet 11. juni 2009 Hmmm.. jeg leste masse innlegg om graviditet utenfor livmora i går og mange kjenner ikke noe til det før det plutselig stikker til og smertene kommer. De som skrev fikk ikke smerter før etter uke 6. Mange som ikke kjente noe før uke 8 og 9 heller. Be dem sjekke dette grundig, for jeg leste at mange måtte fjerne eggledern da den sprakk før det ble oppdaget. Ikke meningen å skremme, men føler jeg må si det til deg siden jeg leste dette i går. Er veldig obs på det selv hvertfall. Skal få ny ul til uka etter at hcg-svarene er kommet tilbake. Ønsker så sterkt at spiren ligger etter skjema...
Nr to i februar :-) Skrevet 11. juni 2009 #11 Skrevet 11. juni 2009 Hei. Jeg var selv på ul idag og etter egne beregninger er jeg rundt 6 uker på vei. Gynekologen tok innvendig ul og kunne se et sort "hull" i livmora. Han sa alt så normalt ut, men siden det var bare 6 mm stort fikk jeg ny time neste mandag (22 juni). Kunne heller ikke høre hjerteslagene eller se noe inni dette "hullet" I mitt forrige svangerskap hadde jeg alle sympt, kvalme, oppkast, ømme pupper, halsbrann osv. Nå kjenner jeg bare litt ømhet i puppene og er svimmel, og er derfor bekymra siden jeg har kjent til alle sympt tidligere. Klarer ikke roe meg ned eller bli kvitt tankene om at noe kan være galt. Leser om noen som får høre hjerteslagene tidlig i uke 6, men får håpe alt er ok og at det forskjellig fra person til person..
katta76.med 2 store og 2 små. Skrevet 11. juni 2009 #12 Skrevet 11. juni 2009 Hei. Jeg har i dag vært hos en meget erfaren gynekolog. Skulle ha tidlig ul, og da jeg kom 6+5 idag,sa han før vi begynte at det var stor sannsynlighet for at vi ikke kom til å se noe som helst, måtte bare forberede meg på det. Men etter noen sekundr så dukket det lille vesenet opp. hjerteslaga var tydelige og kraftige, plommesekken lå fint. Alt så bra ut. Men nå var jeg heldig som fikk se å høre. Veldig mange på dette tidspunktet ser en ikke noe på. Så det er enda håp jenter. Krysser fingre og tær. Stor klem
Nr to i februar :-) Skrevet 11. juni 2009 #13 Skrevet 11. juni 2009 Så gøy! Masse lykke til videre Fikk mensen sist 1 mai og hadde eggeløsning 16 mai. Skal da være 6 uker i morgen i følge kalender og terminkalkulator på babyverden.no. (der det står at embryo nå 5u og 0-6d skal være 1-3 mm langt. Derfor ble jeg og nervøs når mitt er 6 mm langt og jeg ikke så mer enn en sort flekk på ul. Men etter og ha sittet her inne og lest i godt over to timer nå ser jeg at det er stor forskjell på mennesker og spiren i magen våres!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå