frøet76 Skrevet 10. juni 2009 #1 Skrevet 10. juni 2009 Er usikker på hva jeg skal ha på småen nå for tiden. I vinter og tidlig vår var det tykk dunpose som gjaldt. Nå er det for varmt for det, men likevel ikke "sommertemperatur". Hva gjelder da? Kler dere de små i jakke og ytterbukse nå, og så rett i vognen? Jeg tenker på dere som har baby på 6-7 mnd. Eller har dere en "sommerpose" i vognen?
Gjest Skrevet 10. juni 2009 #2 Skrevet 10. juni 2009 Da hadde han svettet bort! Han er 9mnd. Lammeskinn i bunn (året rundt), bukse, tykke sokker, body, jakke, tynn lue + ullteppe over. Eventuelt ett bomullsteppe over der hvis det er kjølig, men trengs som regel ikke
Mina75 - *tobarnsmor* Skrevet 10. juni 2009 #3 Skrevet 10. juni 2009 Vi har Bugaboo sin vognpose i vognen, og den er perfekt sånt som været er nå. Vognposen har vi i vognen uansett vær- eller føreforhold, forøvrig. "Overdelen" kan rulles ned, slik at den ikke dekker i det hele tatt. Men da sitter snuppa alikevel godt og mykt, og koser seg på tur
frøet76 Skrevet 10. juni 2009 Forfatter #4 Skrevet 10. juni 2009 Ok! Et spørsmål til deg: Hvor fikk du tak i TYKKE sokker til gutten din? Finner kun vanlige tynne i butikkene. Strikker du selv? Hadde slike dunsokker i vinter. Hadde vært ok med tykke sokker- også når hun er i bæreselen.
frøet76 Skrevet 10. juni 2009 Forfatter #5 Skrevet 10. juni 2009 Ja, det med å kose seg på tur tenker jeg med misunnelse på Etter at Vesla kom over i sportsvognen, (bagen ble for kort), har det kun vært sutring. Virker ikke som hun liker seg i det hele tatt oppi Teutonia Spiriten.
Gjest Skrevet 10. juni 2009 #6 Skrevet 10. juni 2009 Har mange forskjellige. Bl.a raggsokker kjøpt på H&M, strikkede sokker (bestemor), eller ett par tynne bomullssokker innerst, så et par sokker til utenpå - minsten her er nemlig genial til å rive av seg sokkene, så greit å ha et par "under" så han ikke blir kald.
Lemonia Skrevet 10. juni 2009 #7 Skrevet 10. juni 2009 Vognpose bruker vi ikke. Er det nærmere 20 grader har han bare vanlige klær på seg, dvs bukse/short og body/T-skjorte. Er det nærmere 12-13 grader har han i tillegg et ekstra par sokker, en jakke og et teppe over seg. Muligens en helt tynn lue hvis det er litt vind eller føles kaldt.
MammaTil NoraOgEmmaOgSander Skrevet 11. juni 2009 #8 Skrevet 11. juni 2009 Gutten min er snart 5 mnd gml, og er egentlig veldig varm av seg. Har bare brukt lammeskinn pluss dyne om vinteren. Nå har jeg kjøpt en Buggy Snuggle fleece pose hvor overdelen kan taes helt av (glidelås rundt). Posen er romslig, så på litt kaldere vær kan man evt. ha en tynn ullteppe under/inni posen liksom. Her har du linken:http://www.barnevognskilt.no/default.asp?wpi=PRODUCTS&pagecount=1&catId=43 Siden jeg nettopp har fått den og ikke prøvd så mye ennå, kan jeg ikke si om jeg er fornøyd eller ei. Men har hørt masse fint om den.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå