Gå til innhold

Dere som spiser leverpostei,se hit

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet dere hva det er laget av?

Ja,det er lever,men det er dødt og ødelagt levervev som blir til leverpostei..ikke friskt vev..

Og jordbærsyltetøy,vet dere hva det er som gjør att den fargen holder seg så rød og fin?

LUS!!!

Greit,ikke slik ''hodelus'' som mange tenker på,men uansett..

Også er det pløser da...,alle vet jo hva det er laget av,men i Gilde sine pølser,så er det hodekjøtt også..

Dette her er kvalmt altså.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

He he nå vet ikke jeg så mye om mat, men jeg kan en ting eller to om drikke....

Camparifargen er også laget av lus......uuuuuuææææ

Nei vet du, det man ikke vet har man ikke vondt av, tror det er en grei regel.

Skrevet

Hva så?Så lenge det smaker godt...

Skrevet

herregud, gi deg... jaa det er lus, knuste lus. det ere det i kaviar også og en rekke "røde" matvarer og godteri. Men det er ikke farlig å spise det. lusene tørkes og knuses og brukes som fargestoff...

det er nok mye "rart" vi spiser vi ikke tenker over, men hvorfor skal vi drive å tenke på hva ting og tang er laget av da? Er jo ikke så deilig å tenke på hva egg er heller? eller bacon? eller kjøtt?

for ikke å tenke på hva mennesker i forskjellige kulturer pakker i seg av insekter, snegler, hunder, aper, katter, rotter osv... Det er jo bare utenkelig for oss fordi vi ikke er vant til det...

Gjest Mylian&A.V+2til:-))
Skrevet

Nå har jeg akkuat spist leverpostei. :-)

Syns det er så godt.

Skrevet

men å tenke på att vi spiser dårlig lever,det gjorde meg faktisk kvalm... ugh.

Skrevet

Rekk opp hånda dere som har blitt alvorlig syke av leverpostei, jordbærsyltetøy og pølser. Nuff said.

Skrevet

HI hva spiser du ??

må bare spørre.

Skrevet

Intet problem: Leverposteien lager vi selv, av samme type lever som vi bruker til middag (og som vi spiser med god appetitt). Så slipper vi slike problemer. Og dessuten: Det er uansett lite LEVER i ferdigkjøpt leverpostei. Mel, vann, gelantin og kunstig smak og farge er MYE billigere enn selv ødelagt levervev.

Syltetøy brukes knapt, og det syltetøyet vi bruker (1 kg eller to pr år), lager vi selv. Av jordbær, sukker, og noen vanndråper. Og ingenting annet.

Nå inneholder neppe det lille med pølser vi spiser her særlig hodekjøtt (kalvewiener fra slakter gjør sjelden det, i motsetning til en del billigpølser), men OM så var: Hva så? Spiser jo stekte sauehoder. Og stekte fiskehoder. Hva er så problemet med kjøtt fra et oksehode...

Nei, det er ting som er LANGT MER kvalmt i ferdigmat enn de eksemplene du hostet opp der. Innholdet i ferdigkjøpte fiskeboller f eks. Som inneholder "fiskemasse", altså oppmalt fiskeskinn, fiskebein, fiskeinnmat etc... Lukter lite tiltalende, men litt kunstig smak og farge ordner DET!

Skrevet

LUS? ka faen?

Hva lus?

og hva menes med dårlig lever?

nei dette visste jeg ikke.

Skrevet

nå har jeg laget en god del pølser i mitt liv og det er serdeles lite ekkelt med dem, bortsett fra fettet selvsakt.

jeg syns yoghurt er eklere, for det lever

Skrevet

og rød leppestift er også laget av lus..........

sikkert dødelig alt sammen....

Skrevet

Hehe unnskyld at jeg ler litt av deg men du er jo litt morsom da.

Men nå har det seg sånn at jeg har jobbet med å lage både pølser og leverpostei på gilde og du tar relativt feil. Ja det er hodekjøtt ( eller skolt som det heter, både storfe og svin) i en del pølser.Og kjakeflesk.

Og den levra du skriver om er fersk og nyslaktet så du får ta deg en tur til et slakteri og se litt mer før du tar helt av hehe.

Men det høres ekkelt ut ja, men det er jo bare digg = )

Skrevet

Kanskje det er kvalmt for deg som er prippen. Jeg mister ikke matlysten.

Grunnnen til at kylling smaker godt, er fordi den svetter urinsyre. Overraskende godt!

Skrevet

Hvis du syns leverpostei og pølser er ekkelt dør du sikkert av lungemos og haggis? hehehehe

PYYYYYYYYSA

Skrevet

Skjønner ikke problemet ditt HI !

Tror nok at de fleste her vet at mye av maten vi spiser er laget av døde dyr. kom ikke som noe sjokk på meg....

Noen her som trodde leverposteibokser vokste på trær?

Desuten så heter det LEVER postei, er det noe galt med lever da ?

Er sunnt og kjempegodt.

Er mye rart vi ikke tenker over til daglig som enkelte synes er ekkelt osv.. visste dere at vi spiser midd for eksempel ? senga vår kryyr av midd, og de krabber inn nese og munn. Og i løpet av livet vårt så har vi i gjennomsnitt spist 8 edderkopper i søvne. Mye rart som er ekkelt, siden vi ikke går å tenker på det hele tiden...

Men det er helt normalt ! Sånn har menneskeheten hatt det og gjort det siden tidens morgen. Og vi klarer oss fint !

Skrevet

Tja, vet du hvor mange bakterier det er på fingrene dine? Og de putter du vel i munnen om du spiser jordbær...og jordbærene...hvor mange insekter og snegler har vært bortpå dem...og hva med fingrene til de som plukket jordbærene??

Ja, vi spiser og drikker mye rart. Det er alger i majonesen og tang i syltetøyet, vi spiser snyltevekster (sopp) og mugg (ost), og serverer skinn og beinavkok i barneselskap (gele). du kan begynne å tenke på alt sånt og bli hysterisk og sulten, eller innse at det er mye som høres ekkelt ut men som smaker godt. Morsmelk fra ku som får stå og bli sur f.eks... mmm elsker rømme :-)

Skrevet

Hva så?

Hva er galt med lus og hodekjøtt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...