Gidder ikke! Skrevet 10. juni 2009 #1 Skrevet 10. juni 2009 Når ungen på to år er i seng kl 19, men bruker nærmere to timer på å sovne, da er det ikke snakk om å være overtrøtt da vel?! Får vel begynne å legge han i 21-tida i stedet. Eller spionere på barnehagen for å ta de på fersken i å ikke vekke han når de skal. Når man "forventer" å få "fred" i rimelig tid, er det vanvittig frustrerende å følge en tass tilbake i senga 100 ganger. GRRRRR. Og ja jeg er ekstremt sliten i dag. Nå ligger han og roper. Juhuu. Flere som har barn med lakenskrekk på kvelden?
* 5 om dagen * Skrevet 10. juni 2009 #2 Skrevet 10. juni 2009 lakenskrekk her også....uff, blir lange og slitsomme kvelder da.
lengter daler ned i skjul... Skrevet 10. juni 2009 #3 Skrevet 10. juni 2009 jepp, samme med 2 åringen her. roper og tuller, flirer og hopper.
Canari Skrevet 10. juni 2009 #4 Skrevet 10. juni 2009 vi legger ikke før åtte - halvni, og det er vanligvis stille etter ca kvarter. tidligere da vi la tidligere var det helt umulig.
Gjest Bjørnen Collargol Skrevet 10. juni 2009 #6 Skrevet 10. juni 2009 Har du prøvd å legge han litt tidligere? Hadde prøvd å strekke leggetiden litt begge veier jeg. Her funket det å legge henne 30 min før i kveld. Tok bare 10 min kontral 1 time å få henne rolig og til å sovne. Overtrøtt kan gjerne slå ut at de ikke klarer å få ro i kroppen til å sovne. Jeg er faktisk slik selv jeg. Dersom jeg blir overtrøtt får jeg helt mark i kroppen og vanskelig for å slappe ordentlig av :-p
Spente med nr 3 i vente... Skrevet 10. juni 2009 #7 Skrevet 10. juni 2009 veslegutten her slutta å sove på dagen når han var 2 år.. nå er han 3 år og kunn ett kvarters dubb på dagen gjør at han ikke er trøtt før kl 21-22 på kvelden... så ingen soving og han sovner fort når han legger seg nellom kl 19 og 20
Gidder ikke! Skrevet 10. juni 2009 Forfatter #8 Skrevet 10. juni 2009 Ja, det er litt det, han virker jo ikke trøtt. Styrer og ordner og prater og tuller, ler og er stort sett i godt humør. MEN, han har virket tydelig sliten de siste dagene, VELDIG grinete og sutrete, så han får ikke nok søvn, det er jeg sikker på. )(/#"#&%&/¤/()(/(/&%¤&%#"Q#¤ !!
mamma >to gull Skrevet 10. juni 2009 #9 Skrevet 10. juni 2009 Du får jo høre med BHG da. Har du sagt de skal vekke han, så bør de jo det.. Her sov gutten vår opptil 2 timer i BHG (han er og 2 år) og han var litt vanskeligere å legge. Da ba vi BHG vekke han etter en time (selv om de rynket litt på nesen) og nå sovner han veldig greit og sover bedre natta igjennom..
Gidder ikke! Skrevet 10. juni 2009 Forfatter #10 Skrevet 10. juni 2009 Han er en skikkelig barnetv-gutt, så siden vi spiser før barnetv og går rett på badet, kan jeg ikke se at vi klarer å få han i seng tidligere. Syns jeg stresser nok allerede med å få han i seng. Får vurdere å sette på en dvd tidligere da kanskje;) Men ja, jeg har tenkt tanken om at han er overtrøtt, selv om han som regel er i seng senest kl 19. Og jeg har også tenkt at han sover for mye på dagtid, men han blir ekstremt trøtt på dagen og det er ikke så lenge siden vi kuttet ned fra 1 1/2 til 1 time. Så jeg kan ikke skjønne at det er tilfelle med for mye søvn på dagtid heller.
Gjest Skrevet 10. juni 2009 #11 Skrevet 10. juni 2009 Han er ikke klar for å droppe duppen da? Min blir slik du beskriver når det er på tide å kutte ned på dagsovinga. Nå har han begynt å få samme tendensene igjen, så snart ryker vel hele dagduppen. (han er straks to år).
Gjest Skrevet 10. juni 2009 #12 Skrevet 10. juni 2009 Min yngste er og har alltid vært, en utfordring på kveldstid. Særlig nå på sommeren, når kveldene er så lyse! Så leggetiden har blitt forskjøvet med 1.5 time. Går stort sett bedre nå (men jeg sitter her og venter på at han kommer ned trappa, for han var helt vill når jeg la ham for 15 min siden:).
Gjest Skrevet 10. juni 2009 #13 Skrevet 10. juni 2009 Mange som kutter duppen helt i den alderen. Min minste er snart 2,5 år, og sover nå bare 1 time i bhg. Sover aldri i helgene eller i ferier. Jeg satser på at 5 uker ferie gjør at han slutter helt å sove på dagen sånn at han blir enklere å legge (han sovner innen 19.00 - 19.30 da)
Gidder ikke! Skrevet 10. juni 2009 Forfatter #14 Skrevet 10. juni 2009 Mye mulig at vi må droppe dagsøvnen snart ja. Er jo verdt et forsøk. Er bare det at han har vært veldig grinete og uopplagt de siste dagene, som om han ikke har fått nok søvn. Nå tror jeg jammen han sovnet:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå