Gjest Skrevet 10. juni 2009 #1 Skrevet 10. juni 2009 I dag fikk mannen min brev om at søknaden om norsk statsborgerskap er innvilget:-) Det tar ca 3 - 4 uker til han faktisk får statsborgerskapet, og han har veldig lyst til å feire det da. Jeg tenkte å gi han en gave/utfordring. F.eks. lage en plakat med aktiviteter han må igjennom og mat han må ha smakt på før han kan kalle seg "skikkelig" norsk, f.eks. gått 5 km på ski eller spist en posjon med grøt. Eller gavekort på en del "norske" opplevelser. Noen som har ideer???
frk Nilsen Skrevet 10. juni 2009 #2 Skrevet 10. juni 2009 Lage kjøttkakemiddag til deg Lage vafler med alt tilbehøret(rømme, syltetøy, brunost) Delta på en dugnad
Gjest Skrevet 10. juni 2009 #3 Skrevet 10. juni 2009 Dugnad var en god idé. Jeg må bare få noen til å arrangere en:-) Vafler burde han også få prøve seg på, ja. Han er jo veldig glad i å spise de... Flere som har tips?
En snupp - og en knert i magen Skrevet 10. juni 2009 #4 Skrevet 10. juni 2009 Han må vel klare å spise raspeballer? Og kanskje en ferietur i Norge et sted er på sin plass? Der han må fortelle resten av familien om et eller annet fra kultur/historie på de stedene dere besøker Men jeg likte ideen din med skitur, hihi.
Elin snart mamma til 3 Skrevet 10. juni 2009 #5 Skrevet 10. juni 2009 haha her kommer en listen Du vet du er norsk når du........ # Du får en sjokolade hjemmefra og vokter den med ditt liv.. # Er mer redd for tollere enn terrorister. # Heller kommer for sent til flyet enn å ikke rekke å handle kvoten. # Bestiller drinker på Gardemoen kl. 06.00 om morgenen. # Kjøper tobakk selv om du ikke røyker, bare for å få med kvoten. # Drikker på flyet og spyr i bussen. # Varmer rødvinen. # Sier " ja, ja, den går ned" når du får servert dårlig vin. # Synes fiskeboller har smak. # Griller i regnvær. # Ser på engangsgrill og en flintstek som toppen av lykke. # Tar med det du ikke drakk opp på festen hjem igjen. # Har dårlig samvittighet hvis du ikke er ute når det er sol. # Blir slapp etter to dager med sol. # Bader når det er tolv grader i vannet og sier det er "friskt". # Går med sokker i sandalene. # Du ikke synes det er merkelig å lage i stand en matpakke. # Du mener at det ikke er noe som heter dårlig vær, bare dårlige klær.
CMH Skrevet 10. juni 2009 #6 Skrevet 10. juni 2009 Fårikål, brunost og bunad! Norskere enn det blir det ikke ) Av en eller annen grunn tenker jeg melkesjokolade, men aner ikke om det er typisk norsk. " Et lite stykke Norge" liksom..
Gjest Skrevet 10. juni 2009 #7 Skrevet 10. juni 2009 Raspeballer? Oj, det har jeg vel bare spist en gang selv... Er ikke det litt typisk vestlandet? Får prøve det om vi tar en tur til et område hvor det er vanlig mat. En ferietur i Norge var jo faktisk en veldig god idé. Det kan jo være en slags "hovedgave". Han har bursdag rundt samme tid som statsborgerskapet blir gyldig, så kan jo gi det som en kombinert gave. Takk for tips:-) Skitur kommer han seg ikke unna!
LadyLuck & Skrevet 10. juni 2009 #8 Skrevet 10. juni 2009 dugnaden bør da gjennomføres i lusekofte.. Lutefisk er jo en utfordring i seg selv.. Isbading..
Gjest Skrevet 10. juni 2009 #9 Skrevet 10. juni 2009 Ja, jeg forbinder også melkesjokolade med noe norsk, uten at jeg vet helt hvorfor. Jeg har hørt at det går han å komme inn på Freiafabrikken. Kanskje jeg kan ta han med dit en tur:-) Takk for at du satt meg på ideen. Fårikål hos svigers burde være mulig å ordne, og brunost liker han faktisk. Bunad er litt vanskelig. Hadde vært råkult å fått leid en bunad til statsborgersermonien. Noen som vet om det er mulig?
Gjest Skrevet 10. juni 2009 #10 Skrevet 10. juni 2009 Hehe, her var det mye moro. Men kanskje ikke alt jeg vil utsette mannen min for...
Himmel og hav Skrevet 10. juni 2009 #12 Skrevet 10. juni 2009 Lære seg alle værsene i "Mellom bakkar og berg". Deklamere "Terje Vigen" i et familieselskap. Lese Kristin Lavransdatter Lære seg reinlender Spørre etter pølse med lompe i en kiosk i utlandet Drikke akevitt til han synes at "rai,rai" er tidenes låt. Gå tur en midtsommernatt med kjæresten sin og plukke markjordbær på strø og elske i grasset...
Gjest Skrevet 10. juni 2009 #14 Skrevet 10. juni 2009 Det er jo sant, det er uretferdig at han aldri har måttet pugge Terje Vigen:-) Takk for gode tips!
Snilla med 3 skatter :-) Skrevet 10. juni 2009 #15 Skrevet 10. juni 2009 Spekemat og rømmegrøt er jo typisk norsk da. Kommer jo snart st.hans, og den type mat :-)
Gjest Skrevet 10. juni 2009 #16 Skrevet 10. juni 2009 Å ja, det var et godt tips. Ser ut til at det blir mye rar mat på mannen min fremover:-)
En snupp - og en knert i magen Skrevet 10. juni 2009 #17 Skrevet 10. juni 2009 Særlig den med matpakke på den lange lista må han jo igjennom. Altså lage seg og spise matpakke hver dag i en uke
Gjest Skrevet 10. juni 2009 #18 Skrevet 10. juni 2009 På skituren, glem for all del ikke; MATPAKKA, APPELSINEN og KVIKK LUNSJ-en.
Gjest Skrevet 10. juni 2009 #19 Skrevet 10. juni 2009 Selvfølgelig! Tror kanskje det må bli to turer. En hvor han må tenne opp bål og grille pølser også. Eller kanskje pølser på termos. Han lo godt da han hørte om det for første gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå