Cumulus har jente og gutt Skrevet 10. juni 2009 #1 Skrevet 10. juni 2009 Hei dere kloke damer Har en venninne jeg syns så synd på, tenkte jeg måtte høre om noen her inne har greie på hvor man kan få råd? Det var samboeren som gjorde det slutt, og da var de på megling og ble enige om en avtale. Så gikk det ikke lang tid før han ikke orket mer, så da hadde han ikke ungene på en god stund. Venninna mi ordnet med ny megling for å prøve å ordne opp, men han møtte ikke opp. Nå har han fått seg ny dame og har hatt dem igjen noe, en dag i uka og annenhver helg. Han vil ikke snakke med henne lenger så all kontakt er via hans advokat. "Overlevering" av barna må derfor skje i barnehagen. Den dagen han har dem må hun skyndte seg hjem frå jobb, kan ikke jobbe overtid eller noe for han vil aldri svare på når han kommer tilbake med ungene. En gang ville han gjerne ha dem fra onsdag til søndag, det var greit for henne, men han hentet dem en time etter at hun har levert dem i barnehagen ungene visste ingenting, og hun visste ikke at de var hentet, og han ville ikke svare sikkert på om de skulle i barnehagen torsdag og fredag. Så hun fikk ikke gitt sikker beskjed til barnehagen. Han har levert dem i barnehagen klokken tre om ettermiddagen.. Og hun får ikke vite hvor de oppholder seg. I sommer skal han ha dem to uker og hun gruer seg for han tar ikke telefonen når hun ringer, dvs hun får ikke snakket med ungene/ei heller de med henne på to uker. Var det noen som snakket om det beste for ungene? Det bryr i alle fall ikke han seg om. Nå skal han flytte og skal kjøre i mange timer med ungene som er under skolealder, skal ha dem en gang i mnd, og hun har fått beskjed om at hun da må hente dem hos han. Kan far bare gjøre som han vil og hun må bukke og takke og gjøre som han sier? Syns det hele høres usannsynlig firkantet og urettferdig ut. Han har ikke inntekt så han har fri rettshjelp. Hun jobber, så hun får ikke, men er alenemor så hun har jo ikke akkurat god råd. Noen som har råd om hva hun kan gjøre? Det må da være noe eller noen som kan gi råd til foreldre i sånne sammenhenger?
* 5 om dagen * Skrevet 10. juni 2009 #2 Skrevet 10. juni 2009 ny mekling synes jeg er på sin plass, og da hadde jeg også fått gitt beskjed at sånn går det ikke ann å oppføre seg når en har felles barn. og møter han ikke opp, må hun gå rettens vei synes jeg. tragisk, og stakkars unger.
Cumulus har jente og gutt Skrevet 10. juni 2009 Forfatter #3 Skrevet 10. juni 2009 Ja det er helt tragisk, jeg får vondt i magen bare jeg tenker på det. Syns å synd på ungene og på henne selvsagt. Jeg klarer ikke å forstå hvordan folk kan oppføre seg sånn, det er jo hans egne barn, og slik at oppfører seg er alt annet enn til barnas beste
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå