Gå til innhold

Hmmm.....

moota m storebror&lillebror

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er jeg litt forvirret! For 1 uke siden hadde jeg ingen plass og bo, og så for meg at jeg måtte flytte vekk.

På søndag fikk jeg klarsignal på å leie en kjellereilighet. Det er i nærheten av bhg sånn at vi kan gå til bhg, og det er gåavstand til "sentrum" så det er en fordel.

Idag får jeg vite at jeg kan få leie et helt hus. Huset har 3 soverom, så da slipper jeg å ha storesøster i min seng, det har garasje (stueplass der og i kjeller), det har vaskemaskin, senger på alle rom.

Men, huset ligger ikke i gåavstand til bhg, eller "sentrum" og er 1500,- dyrere.

Leiligheten kan jeg leie 1 år, huset kan jeg leie sikkert flere år. Så er spm da om jeg vil bo her videre, da bor jo også bf i nærheten. Ellers så kan jeg jo sånn sett bare bo i leiligheten og spare de 1500,- i mnd. Tar jeg huset, må jeg legge inn internett, men hun sa det var parabol. I leiligheten er det internett, men ikke tv-signal/tv-pakke.

Noen synspunkter på dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du førerkort/bil?

Jeg hadde ikke giddi å hatt ungen i samme seng, så jeg hadde gått for huset. 3 soverom høres toppers ut.

Og kjempedeilig med noe som er fast! Slitsomt om man vet at dette er kun for ett år....

Internett er billig :)

Veldig kjekt å bo i nærheten av faren også :)

Helt klart huset, med forbehold om du har bil muligheter...... kanskje du blir litt "stucked" ellers?

Skrevet

Jeg har både bil og lappen.

Men det er ikke lagt inn internett en gang så jeg må jo betale for å få det inn til huset. Og boksen og det.

Vi bor i nærheten av faren uansett hvilken av dem jeg velger. Leiligheten er vel 5-10 min nærmere da.

Skrevet

Hmm ,ikke lett...

Tror du at du oensker aa bli boende der ? Hvis du ser for deg flere aar saa hadde jegg gaatt for huset , hvis ikke hadde ikke jeg harr problemer med aa dele seng med en av ungene.

Hadde nok syns det var kos uansett jeg...

Skrevet

... det finnes viktigere ting enn internett :-) ... Tenk så deilig å god plass! Ungene trenger mer og mer plass, og du kommer til å sette mer og mer pris på å ha litt rom som er ditt.

Skrevet

Jeg må ha internett. Av flere grunner. Jeg skal sende meldekort til nav for å få os. Kan da ikke dra med meg 2 små nysgjerrige barn inn på nav sitt kontor. Og det er omtrent all den sosiale omgangen jeg har etter kl.18.30 - 19.00. Og bruker internett til å holde kontakten med folk, betale regninger, lese avis og holde meg oppdattert i landet/verden. Ser hvor ting er på tilbud (får ikke så mange reklameblader langt ut på landet)

Så det er litt greit med internett.

Jeg er spent på hvordan huset er, skal se på det på søndag så får jeg tenke et par dager =)

Skrevet

Er kjeller leilg i god stand? Nytt eller gammelt hus? tenker ddet kan fort bli rått i en dårlig kjeller. Har den "fyre med ved" mulighet. Er jo kaldt om vinteren sen høst og tidlig vår, og kan være godt da og slippe og varme med strøm. Det koster en del i mnd.

Er det så dyrt da og legge inn internett??

Har du penger til huset hadde nok jeg tatt det. Jeg liker litt plass rundt meg. Ikke noe greit å ha barna i senga si hver natt syntes jeg. Ikke slik fast. Hvis du tar leilg, hadde du da klart og spart de 1500 i mnd, og ikke brukt dem??

Skrevet

Kjellerleiligheten er i god stand. Skrev jeg hvordan den var? Hm kort fortalt så er det gang, hvor du kan gå til bad, stort og fint, og lite soverom, så går du videre, forbi et -lite- kjøkken, til en liten stue. Og fra stua kan du gå til et stort soverom. Det er vedovn.

Positive ting med leil er jo at den er sentral. Kan gå til sentrum og bhg, butikk osv. Det er også alltid folk rundt meg og barna har alltid noen å leke med.

Negative ting er jo dårlig plass, ikke lagringsplass, veldig veldig lytt. Jeg liker ikke trange kjellere.

Huset har jeg ikke vært inni, men var utfor idag, og det er fin plass, innkjørselen ligger midt i en bakke da, ingen hus rett ved siden av, men naboer på oppsiden og nedsiden. Stor eiendom, dobbel garasje, asfaltert gardsrom, stort og greit, masse "hage" akkurat som et friområde, men vet ikke om alt hører til huset.

Positive ting med huset er jo at det er et helt hus, 3 soverom, som er i 2. etasje, så jeg må ikke sitte å hviske i stua når barna er lagt, det er vedovn + varmepumpe, hun sa det sto vaskemaskin (+oppvask tror jeg)

Vi kan spille musikk, rope så høyt vi vil, løpe rundt huset osv uten å sjenere noen, det er lagringsplass.

Negativt er at det kan bli ensomt, vi kan ikke gå noen plass, må ha bilen, må legge inn internett, mere strøm til å varme et helt hus.

Vet ikke hva det koster å legge inn internett, tror ikke det ligger til huset en gang, så det må jeg undersøke nærmere også.

Jeg har penger til huset, men det blir trangt, vil nok ikke ha råd til å spare alle de 1500,- i mnd om vi tar leiligheten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...