Gå til innhold

Tannlege under graviditeten...?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Kanskje dumt spm...men jeg tror jeg har fått et hull i en tann...hvordan er det med å gå til tannlegen når man er gravid??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg leste at man bør dra til tannlege mens man er gravid, fordi tenner og tannkjøtt er visst mer følsomt nå. Bare at man må få et blyforkle over magen hvis man skal ta røntgen.

Skrevet

Jeg var hos tannlegen når jeg var ca 13 uker på vei. Tok rtg og pusset over tennene. Jeg hadde et hull, men tannlegen ville ikke gjøre noe med det før etter fødselen, så lenge jeg ikke hadde vondt. Så jeg skal tilbake så fort babyen har kommet :)

Alltid greit med en tannlegesjekk, spesielt hvis du har plagdes mye med kvalme og oppkast. Jeg hadde f.eks fått små syreskader pga at jeg hadde kastet opp så mye, og fikk masse tips og råd om hvordan jeg skulle holde tennene ved like under resten av svangerskapet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...