Gå til innhold

Hjertebank, søvnvansker, sliten: andre med slike symptomer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i uke 25 og har hatt et utrolig greit svangerskap til nå. Men når jeg skulle legge meg mandagskvelden kjente jeg at kroppen var så urolig. Hjertet dunket hardt - kjente pulsen i slå i hele kroppen. Pulsen var også høyere enn hvilepuls. Det var helt umulig å sove, så jeg lå våken hele natta. Måtte ringe sjefen utpå morrakvisten og gi beskjed om at jeg ikke orket å komme på jobb. Sov mer eller mindre til mannen min kom hjem fra jobb. Fikk ta det med ro på jobb i dag, kjenner jeg er uopplagt og sliten.

En venninne (lege) fortalte meg at det var mulig å få høyt stoffskifte under svangerskapet pga hcg-nivået. Er det andre som har erfaring med dette? Jeg har legetime på fredag, og kommer til å spørre om det da. Kanskje jeg bare er sliten og trenger ro??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har det sånn en del ganger jeg og. Hjertet banker så det er umulig å sove! Men jeg tror mye av det kommer av at man får jo mer blod i kroppen så pulsen kjennes mye tydeligere enn før. I tillegg har jeg ofte press over brystet så det er hardt å puste, og ungen sparker så det hopper i magen - da er det bare å stå opp igjen altså!

Skrevet

Kan være stoffskifteforandringer ja. Jeg har hatt det hele svangerskapet, ubehagelig, og ikke optimalt for bebisen. Du burde få time hos legen og ta stoffskifteprøver.

Skrevet

Jeg hadde svangerskapsindusert høyt stoffskifte forrige gang, men det kom ikke før etter fødselen. Hadde veldig hjertebank og høy puls - veldig ubehagelig. Spør legen din om det på fredag, ta ei prøve kanskje, men er usikker på om det går an å ta medisiner mot det mens man er gravid. Det var en type jeg kunne ta mens jeg amma, men jeg fikk beksjed om å vente med å bli gravid igjen til nivået mitt hadde gått ned og vært normalt i 6 mnd, for ho ville ikke sette meg på tabletter igjen hvis jeg blei gravid.

Skrevet

Det ligner veldig på høyt stoffskifte, ja. Har selv for lavt stoffskifte, og for noen uker siden måtte jeg øke Levaxin-dosen. Siden det har jeg hatt hjertebank og våknet om natten eller tidlig på morgenen og ikke fått sove igjen. Jeg er sykemeldt 100 % nå pga stoffskiftet, og det har hjulpet veldig. Mindre hjertebank, og våkner jeg om natten, står jeg opp og tar det igjen ved å sove på dagen.

Skrevet

Jeg har samme symtomer. Har vært å tatt ny blodprøve for å sjekke jerninnholdet i blodet. Får svar på prøvene i neste uke.

Det var utrolig lavt sist og hadde da samme symtomer. Har begynt å ta jern nå, men tar vell noen dager før jeg merker eventuell virkning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...