Huldretussa Skrevet 10. juni 2009 #1 Skrevet 10. juni 2009 Jeg er i uke 25 og har hatt et utrolig greit svangerskap til nå. Men når jeg skulle legge meg mandagskvelden kjente jeg at kroppen var så urolig. Hjertet dunket hardt - kjente pulsen i slå i hele kroppen. Pulsen var også høyere enn hvilepuls. Det var helt umulig å sove, så jeg lå våken hele natta. Måtte ringe sjefen utpå morrakvisten og gi beskjed om at jeg ikke orket å komme på jobb. Sov mer eller mindre til mannen min kom hjem fra jobb. Fikk ta det med ro på jobb i dag, kjenner jeg er uopplagt og sliten. En venninne (lege) fortalte meg at det var mulig å få høyt stoffskifte under svangerskapet pga hcg-nivået. Er det andre som har erfaring med dette? Jeg har legetime på fredag, og kommer til å spørre om det da. Kanskje jeg bare er sliten og trenger ro??
Frøkna vårbarn 2014 Skrevet 10. juni 2009 #2 Skrevet 10. juni 2009 Jeg har det sånn en del ganger jeg og. Hjertet banker så det er umulig å sove! Men jeg tror mye av det kommer av at man får jo mer blod i kroppen så pulsen kjennes mye tydeligere enn før. I tillegg har jeg ofte press over brystet så det er hardt å puste, og ungen sparker så det hopper i magen - da er det bare å stå opp igjen altså!
Liv i leier`n Skrevet 10. juni 2009 #3 Skrevet 10. juni 2009 Kan være stoffskifteforandringer ja. Jeg har hatt det hele svangerskapet, ubehagelig, og ikke optimalt for bebisen. Du burde få time hos legen og ta stoffskifteprøver.
Nr-3-i-Magen Skrevet 11. juni 2009 #4 Skrevet 11. juni 2009 Jeg hadde svangerskapsindusert høyt stoffskifte forrige gang, men det kom ikke før etter fødselen. Hadde veldig hjertebank og høy puls - veldig ubehagelig. Spør legen din om det på fredag, ta ei prøve kanskje, men er usikker på om det går an å ta medisiner mot det mens man er gravid. Det var en type jeg kunne ta mens jeg amma, men jeg fikk beksjed om å vente med å bli gravid igjen til nivået mitt hadde gått ned og vært normalt i 6 mnd, for ho ville ikke sette meg på tabletter igjen hvis jeg blei gravid.
MammaTilTuppen&Lillemor Skrevet 11. juni 2009 #5 Skrevet 11. juni 2009 Det ligner veldig på høyt stoffskifte, ja. Har selv for lavt stoffskifte, og for noen uker siden måtte jeg øke Levaxin-dosen. Siden det har jeg hatt hjertebank og våknet om natten eller tidlig på morgenen og ikke fått sove igjen. Jeg er sykemeldt 100 % nå pga stoffskiftet, og det har hjulpet veldig. Mindre hjertebank, og våkner jeg om natten, står jeg opp og tar det igjen ved å sove på dagen.
Mamma Mim Skrevet 11. juni 2009 #6 Skrevet 11. juni 2009 Jeg har samme symtomer. Har vært å tatt ny blodprøve for å sjekke jerninnholdet i blodet. Får svar på prøvene i neste uke. Det var utrolig lavt sist og hadde da samme symtomer. Har begynt å ta jern nå, men tar vell noen dager før jeg merker eventuell virkning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå