Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Satser: :) Jeg har også blitt ganske stor på magen også nå. Tror jeg kommer til å bli Kjempe STOOOR på slutten:)) Hvordan kjennes de kynnerne ut egentlig? Som mensensmerter? Du får kose deg i ferien din. Skal du noe spesielt? Jeg bare slapper av i ferien. Hadde planlagt å reise litt, men utsetter og utsetter.. Har et stort behov for å slappe av og sove hjemme. Også har jeg endel å gjøre her i huset før jeg blir for stor... Bygger rede! :))

Simarier: Tenk at det er så kort tid igjen til du får se babyen din:)) Skjønner at du gleder deg til fødselen. Jeg hadde samme runde i Danmark som deg. Mistet på første og ble gravid igjen på tredje forsøk!

Tjorven1: Ja ,takk jeg synes også Tora er et søtt navn. Nå har alle rundt meg begynt å spørre hvordan lille Tora har det i magen. Så nå er det liksom lille Tora der inne:)))

Simarier: Lykke til med fødselen, og måte med ditt lille vidunder!

Kath:) Kjempe smart og begynne nå, jeg fikk det rimelig hektisk de siste ukene, men stor baby i magen, kroppen full av vann og bekkenløsning.

God Sommer alle sammen :-)

Heia Kath:-) Nu er jeg hjemme etter noen dager borte på ferie. Nå skal jeg bare ta ting på sparket etter vær og humør. Fra hjemmekos/hyttetur til malingsstrøk i leiligheten ;-) Kynneren kjennes ikke som menssmerter for meg, den sitter på en måte utenpå enn inni som menssmerter. Livmoren strammer seg og blir hardt. Det skjer spes hvis jeg anstrenger meg fysisk som f.eks: gå fort oppover i en bakke. Det går fort over når jeg hviler meg.

Jeg har kjøpt pent brukt vogn og ny bilsete + fått masse klær fra venner. Godt å få noe ting unnagjort. Man vet jo aldri hvordan formen blir framover. Har du begynt å handle ting til snuppa?

Tora er et nydelig navn :-) Jeg storkoser meg med å se gjennom ulike jentenavner. Vanskelig å bestemme seg, hadde bestemt meg for et guttenavn. Men, jentenavn - der står jeg litt fast. Har jo uansett goood tid ennå ;-)

Simarier: så spennende. Ønsker deg lykke til med fødselen :-) Gleder meg til det blir min tur!

Tjorven1: hvordan går det med mammatilværelsen? Kommet i rutine i hverdagen?

Ha en forsatt fin sommer jenter 8-)

Så godt at dere er forbered.

Dere får nok mye klær etterpå også. Jeg har nok hele kollekjonen til Fru Lyng, Polern o’pyret, H&M og Kappahl i størrelse 56 – og da spes sommerkjolene og sandalene. Jeg har fått så ekstremt mye flott. Og Sofie har nok flere kjoler enn moren sin, som sparer på kjoler!

Jeg har nå beg å bytte til større størrelser… og ikke kjoler, det er søtt med ikke praktisk.

Ellers er ingen dag lik, og når jeg tror jeg har fått inn en rutine – kan du banne på at nei..

Hun har kolikk, og sover veldig lite. Dvs. 1-3 timer fra 07.00 til 24.00, men en dag sov hun faktisk bort i mot 6-8 timer i løp av den tiden.. jeg håpet da at nå ordner alt seg, men nei… dagen etter sov hun kun 2*30 min.. Det er slitsomt når timene bare fylles med å forsøke å få hun til å sove , men hun har vondt og vil ikke ligge, ikke sitte, ikke gå tur, bare gynge i en gyngestol, og halvsove på min arm.

Men de siste dagene (bank i bordet) har hun sovet ett par timer på morgenen, og det gjør hun nå også!

Om natten har vi fått noe som ligner rutine, vi legger oss ved 23-24 tiden, hun våkner ved 2-3 tiden, får pupp og sover som regel fort – så våkner hun ved 4-5 tiden, og da er hun som regel våken i 1-2 timer, så sover hun en time, og så er det opp.

Var på 6 ukers kontrollen, da fant ikke legen pulsen i lysken, og vi må tilbake – legen sa at det kan være tegn på noe, men at hun ellers virker så bra og fornøyd, at hun kunne ikke tenke seg det var noe. Men han ville sjekke. Noen som vet hva det kan være?

Meeen det var klagingen.. På tross av at jeg er så sliten at jeg av og til ikke tørr kjøre bil, og at jeg har sovet maks 3 timer i strek de siste 7 ukene, og toppen 5-6 timer per dag, mot normalt 8. Alle mine hjelpere er på ferie, og har vært bortreist, så jeg har ikke fått noe hjelp. Så som dere ser det går helt alene med ett krevende kolikkbarn.

Men jeg er SÅ LYKKELIG! Dette er kun en periode, og hun er verdens herligeste, vi har fått god kontakt, når jeg rekker tunge, hermer hun etter meg. Hun har beg. å ”prate” og smile så vidt, nei hun er bare helt herlig!

Og jeg angrer ikke en dag, jeg er om mulig ennå mer fornøyd og stolt over valget jeg har tatt, og synes jo att alle single jenter bør dra til Danmark, dette er virkelig toppen av lykke!

Dette var en lang oppdatering fra meg, hvordan går det med deg?

Jeg vil ha laaange oppdateringer jenter!

Annonse

4,5 uke igjen til termin. HURRA!

Jeg skal ikke gå på overtid iflg Riksen, så da kan er dette max tid igjen til jeg får hilse på junior. Superspent! Grunnen til at jeg ikke skal på overtid er høyt blodtrykk i utgangspunktet. De ønsker ikke å risikere noe. Skal på legekontroll der i morgen og er spent på om jeg får vite noe mer.

Har noen tøffe uker bak meg. Mulig jeg forbereder meg til kolikkunge ref Tjorven sin beskrivelse.. Sover gjennomsnittlig 4-5 uker hver natt pga veldig rastløse ben som gjør at jeg går rundt i huset selvom jeg er stuptrøtt.. Ellers skal jeg ikke klage på formen. Har hatt noen bekkenproblemer, men jobber 40%. Det funker kjempefint, siden jeg har fått anledning til å jobbe fra hjemmekontor og dermed kan gå litt til og fra ift hva jeg orker. Passer og veldig bra når jeg sover så lite om natta som jeg gjør.

Jeg går tur med bikkja og klipper plen fortsatt. Ha, ha nå har jeg forbanna meg på at jeg skal klippe frem til jeg føder :-) (til info har jeg 3-4 mål med plen (tar det i porsjoner og ikke alt på en gang))

Mesteparten av utstyret er i hus og mye er klart (kjempe koselig og vaske og stryke klær og annet utstyr). Tar 1 uke ferie fra lørdag og deretter over i permisjon, så jeg har 2 arbeidsdager igjen!! Nå gleder jeg meg til å rydde og ordne og få alt mest mulig klart.

Ellers må jeg bare si at jeg fryder meg over engasjementet til venner, familie, kollegaer og naboer når det gjelder junior og min graviditet. Det er rett og slett fantastisk. Føler nesten at "hele verden" gleder seg på mine vegne og deltar. Tror junior får mange mennesker som kommer til å bry seg litt ekstra om han. Til og med bikkja passer ekstra på meg.. Er vi på tur og jeg får kynnere og må stoppe opp, stiller hun seg inntil meg (for ordens skyld en Grand Danois, så det føles absolutt litt beskyttende..). Og hun liker også å kose ekstra med magen min :-)

Oj - dette ble veldig langt......

Ikke lenge igjen nå Simariet. Jeg måtte trekke på smilebåndet da du sa at du har en Grand Danois, min hun er nok av det motsatte sorten - ca 5,5 kg og sitter på fanget mitt når hun føler hun må dulle med "magen" min ;-)

Jeg har klippet 4 mål hver sommer i ungdomstia, mine foreldre hadde en svææær hage og denne gang hadde vi manuell gressklipper. Så jeg vet hvordan det er ;-) Vått gress var desidert det verste. .

Tjorven; stakkars lita - slitsomt med kolikk. Håper inderlig at det går over snart. Jeg var avlaster for ei lita ei som hadde kolikk, utrolig hvordan kroppen spente seg og hun skrek av smerter. Som en nybakt far sa til meg en gang: "utrolig slitsomt, men duverden så herlig" :-)

Jeg er så takknemlig for at min mor har tilbudt seg å bo hos hos meg en stund etter fødselen. Hun vil bli til enormt støtte for meg og lille i startfasen. Blir spennende å se hvordan det vil utvikle seg videre derfra. . .

Nå kan jeg se sparkene tydelig utenpå magen :-) Er 23 fullgåtte uker nå.

Ha en fin helg/fin ferie/fin sommer jenter 8-)

Tjorven: Håper kolikken gir seg snart. Det høres veldig slitsomt ut. Jeg krysser fingrene for at jeg unngår kolikk her.

Satser: Så langt du har kommet. Tiden flyr. For egen del syntes jeg tida mellom 20 og 30 uker gikk raskest. Det er bare å kose seg over bevegelsene utenpå magen. For meg er det nå lyspunktet i svangerskapet. Begynner å bli vel slitsomt... Har veldig opp og ned dager. Heldigvis nå er det ferie og permisjon :-)

Så snill din mor er som flytter inn hos deg. Det blir sikkert deilig, såfremt dere ikke trår hverandre på tærne. Min stemor bor et par km unna. Hun flytter ikke inn, men jeg vet hun kommer løpende for å bistå meg så sant hun ikke er jobb. Deilig det og.

Forresten har du bestemt hvem du skal ha med på fødselen?

Hei Satser: Jeg gjør som deg, har handlet inn vogn til halv pris og kjøpt noe klær på tilbud. Det lønner seg å følge med på tilbudene. Også vet man jo ikke hvordan formen blir... Føler meg ganske sliten allerede, så greit å få brukt sommerferien på å få gjort unna en del ting: :))

Tjorven: Uff da, er ikke lille Sofie kvitt koliken enda? Hva med timene hos kiropraktoren da? Hjalp ikke det noe?

Får håpe hun snart blir bra!:))

Sommerklemmer:))

Hei Simarier. Jeg og mor går kjempegodt overrens. Vi stortrives i lag og har respekt for hverandres grenser. Så derfor er jeg kjempeglad for at hun tilbød seg å bo hos meg i starten. Hun skal også være med på fødselen, vi har diskutert om forventninger, ønsker -og grenser. Vi er såpass trygg på hverandre at vi vet at dette her kommer til å gå bra :-)

Kath:) Det er kjempegodt å få ting unnagjort. Jeg føler meg heldig for hver dag som går uten store plager og kan gå langtur til skogs. Jeg kjenner så smått at korsryggen ikke tåler like mye som før og da er det kjekt å få ting unnagjort før den blir evt verre.

Har dere jenter bestemt dere for hvem dere vil ta med på fødselen?

P.S. Jeg kjøpte siste gravidbladet i dag, der står det noe om ulike fødselsstillinger og fødsel!

Jeg skal ha med min stemor og en av mine beste venninner. Stemoren min har ikke selv født og hadde veldig lyst til å være med. Siden vi har et nært forhold og hun er det nærmeste junior får av besteforeldre syntes jeg det er hyggelig å ha med henne. Men førsteønsket mitt var å ha med en venninne som har vært gjennom fødsler og som jeg føler meg trygg sammen med. Derfor blir det to stykker med under fødselen, noe som kan være greit for dem og. Da får de jo litt avlastning av hverandre og. Jeg tipper også at venninnen min må være litt støttekontakt for stemoren min også :-) Føler meg veldig trygg på at jeg har valgt rett ang fødselshjelpere.

Nyt tiden med minimalt med plager. Det kommer mest sannsynlig "dårligere" tider.. Og husk å lytte til kroppens signaler (jeg lærte det på en litt dum måte - kom en tid da løfting av 15 kg hundebur og løping til bussen satte bekkenet mitt ute av spill..).

Jeg skal ha med meg mamma. Det er det jeg føler blir det tryggeste. Og hun kan så klart gå ut av rommet hvis hun føler for det. Tryggt å bare ha henne i nærheten synes jeg. Også har jeg en å dele den første gleden med:) Hun kommer til å bo hos meg en stund.

Ellers så synes jeg ikke formen min blir så mye bedre.( 22 uker på vei) Var på en fisketur i båt sammen med kusinen min. Ble totalt utslitt og vondt i ryggen. Dagen etter så måtte jeg bare ligge på sofaen og slappe av. Kjenner at kroppen min tåler ikke mye.. Går jeg en tur, hovner jeg opp i fingrene og svetter som bare det. Drikker mye vann og ligger med beina høyt! Har allerede gått opp 8 kg, så det kan jo ha en sammenheng;) he he.. Er det andre som har hatt det slik? Skulle så gjerne trent og blitt i god form til fødselen, så satser på å bli bedre når det blir kjørligere i været. Øvelser på matta må være tingen for meg nå!

Ellers så storkoser jeg meg med spark fra lillejenta. Det er dagens høydepunkter og hun får meg til å smile hver gang! Drømmer om hvordan det blir når hun endelig er hos meg. Nå er det jo ikke så alt for lenge igjen! :))

Hei Jenter.

Er rask innom her, mens min datter tar en rask power-nap, for det er kun det hun gjør... hun sover lite pga kolikken. Har blitt mye bedre etter kiro. men er langt fra bra. Vi skal mest sannsynlig til spes. med henne i beg av aug. det jobbes med at jeg kan komme inn en bakvei, stakkars hun har jo så vondt...

På tross at hun er litt "krevende", at jeg ikke har hatt noe hjelp, sover lite, er jeg verdens lykkligste og verdens mest utslitte mor.. det er abselutt verd det! På lørdag stoppet en dame meg i butikken, å sa hun var noe av det vakreste hun hadde sett.. og jeg, ja jeg suger det til meg og er helt enig.. helt tullete...

Sommerklem fra meg

Tjorven: godt å høre at selvom det er mye slit så er hun verdt det : ) Håper hun blir kvitt kolikken snart. Er så vondt å se når de vrir seg av smerte og man ikke kan hjelpe.

Jeg var på ultralyd i dag og alt så bra ut. Jeg er så glad, var veldig nervøs før timen. Var nesten sikker på at noe var gale, for så heldig at jeg hadde ett levende friskt barn i magen kunne jeg ikke være. Man blir redd for å håpe for mye etter mye motgang. Men nå er alt bra..; ) H*n lå på siden og var umulig for jordmor å se hva det er. Så jeg får bare vente og se. Kjenner jeg meg selv rett så bestiller jeg nok en UL time snart så jeg får se kjønnet. Klarer ikke vente til jul..

Ha en strålende helg jenter.

Ellers så var det god idè med treff. Hva med slutten av august? Da er vel alle tilbake etter ferien?

Tenkte jeg skulle legge inn en liten oppdatering, selv om jeg egentlig ikke hører hjemme i dette forumet lenger. Jeg har vært gjennom 6 inseminasjoner og 2 IVF (1 fersk og 1 frys) og benyttet donor alle ganger fordi samboeren min i utgangspunktet ikke ønsket flere barn. han steriliserte seg for 15 år siden og har egne barn og var livredd for hva som ville skje dersom vi gikk fra hverandre etter kort tid. Han har litt dårlige erfaringer i sekken på det å være skilsmissepappa.

Uansett, i juni bestemte han seg for at han ønsket å være biologisk far til barnet. Han følte seg mye tryggere på at vårt forhold ville vare og han ønsket så utrolig at jeg måtte lykkes snart. Vi har nå vært gjennom en ny IVF på Nordica. De lyktes å hente sæd ut av hans testikkel, så i går fikk jeg satt inn 3 egg! Har litt panikk for antallet, men nå vil jeg bli gravid og det var uansett ikke noe å fryse ned. Fikk ut 7 egg og av disse var det 1 førsteklasses 4 cellet, 1 førsteklasses 2 cellet og et som ikke var så bra fordi det hadde litt fragmenter. Satte like godt inn alle og var litt lettet for å slippe noen på frys da jeg ikke har videre tro på det etter at kun 1 av 6 overlevde frys på forrige runde.

Så nå skal det ruges. Er 50 prosent sykemeldt denne gangen for å kunne ta det med ro og ikke stresse. Prøver også med prednisolon etter tips fra Changmai.

Kommer sikkert til å fortsette å følge med her inne. Det gir så utrolig mye håp og glede å kunne se alle som lykkes etter lang tids prøving. Håper endre flere vil ble gravide fremover og at vi ALLE lykkes til slutt:)

Magstar: kjenner igjen de følelsene ja.. Men det går bra nå. Så deilig. Ja, du må jo bare bestille en ekstra UL - jeg var veldig fornøyd med 3D bildene jeg tok på Lysaker (kjempe flinke) i uke 27, anbefales!

hegeno: Du skal se at dette var grunnen til at det ikke lyktes deg på "egenhånd", og at det nå lykkes, og at du får ditt etterlengtede barn. Så koselig! Gratulerer med at du har han vedsiden av deg, for å være alene om ett barn er vi nok ikke skapt til.. selv om det går.

Jeg vil gjerne ha treff, men jeg kunne tenkt meg ett lørdag søndag midt på formiddagen treff, min kjære datter er ikke særlig glad i kveldene...

Hei jenter!

Må spørre dere. Er dere redd for svineinfluensaen om dagen?Har hørt at det er ekstra farlig for gravide i og med at imunforsvaret er lavere, og hvis man får det kan intelligensen til barnet settes ned. Jeg jobber på en skole med små barn, og nå er det et par ansatte som allerede har blitt smittet. Broren mine er lege og jobber på Bærum sykehus og sier jeg helst bør sykemelde meg og unngå store folkemengder.

Kjenner nå at jeg har blitt rimelig redd for den lille jenta i magen. Nå som jeg har jobbet så mye for å først bli gravid kjenner jeg at jeg hadde blitt helt hysterisk om jeg skulle blitt syk. Uff hva gjør jeg... Har vært to dager i jobb, og kjenner også at ryggen verker og bekkenløsning på vei. Kanskje på tide å komme seg til legen da.. Ikke bra og gå å være engstelig heller...

Hva tenker dere som er gravide? Noen som jobber i skole/barnehage?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...