Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Syntes tråden var litt lang igjen: )

Tjorven ville vi skulle oppdatere.

Jeg var på ultralyd i dag og så mitt lille foster på 5cm. Ny termin på julaften: ) H*n lå først og dekket til ansiktet (var vanlig og 3d ul) så begynte den å danse rundt. Jeg er super happy, tenk jeg skal endelig bli mor: )

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er så godt å høre Magstar - og takk for ny tråd..

Så spennende det blir, når blir neste ul?

Vil du vite kjønnet?

Alt bra her Sofie har hatt sterke kolikk smerter, men etter tips fra ElleL begynte jeg og gi henne Minifom, og eg har fått ett nytt barn etter det!

Nå sover hun 2-3 timer i strek ofte, og har ikke så mange av de 2- 4 timers øktene sine som hun skriker. Men vi koser oss, hun er verdens skjønneste.. sukk... gled dere jenter - det er verd hver tåre og krone :-)

Skrevet

Hei dere! Så herlig å høre at alt er bra med lille babysen din, Magstar!! Tusen takk for sist også forresten, det var et koselig treff :) :)

Huff, jeg bekymret meg litt for kolikken til Sofie, Tjorven. Veldig bra at det nå går bedre!! :) Og jeg blir ikke noe mindre gira på å lykkes når jeg leser det du skriver.. :)

I dag er det 14 dager siden jeg var i Danmark. Etter litt over en uke hadde jeg flere dager med ganske sterke mage/menssmerter og var sikker på at mensen kom like tidlig som sist gang. Men nei, et par miniblødninger, men ingen mens. Jeg er fortsatt sikker på at mensen kommer - har liksom tenkt det hele den siste uke. Da jeg hadde så magesmerter, tok jeg Ibux til og med, og i går drakk jeg litt øl. Jeg tok test på dag 11 også forresten, negativ. Mensen er sikkert rett om hjørnet, men som alle her vet som har vært gjennom noen forsøk; så lenge den ikke er kommet, går man rundt med et bittebittelite håp....

Klem :)

Skrevet

Så utrolig spennende, Storkmor. Da jeg var gravid testet jeg negativt på dag 11 og poitivt på dag 12. Jeg krysser det som kan krysses for deg :o)

Skrevet

Storkmor? Du må jo bare teste deg?

Om ikke du dør av nyskjerrigehet, så gjør jeg det!

Skrevet

Så moro, Magstar! Det er noe helt spesielt å få se fosteret på ultralyd : )

Storkmor, - jeg krysser fingre for deg! Forstår godt at dette er nervepirrende. Sender deg masse lykke : ))

Skrevet

Min neste ultralyd er slutten av juli og da får jeg fødeplass. Jeg vil gjerne vite kjønnet, klare ikke vente på sånt jeg : ) Nå har jeg begynt å strikke til eget barn, litt rart etter å ha strikket til alle venners barn tidligere. Koselig. Er fremdeles kvalm og sykemeldt.

Så bra at man kan få gode råd som hjelper. Syns så synd på de små som skriker av magesmerte. Fint at det hjalp på Sofie.

Storkmor: Det er ikke over før hun feite dama synger... håper virkelig at det har klaffet denne gang. Passer da inn med feste smerter og små blødninger. Håper håper..!!!

Storkfrøken: Hvordan går det med deg?

Skrevet

Så flott å høre at alt var i orden på ultralyden, Magstar. Skjønner godt at du synes det er koselig å strikke til din egen, du går spennende tider i møte - håper kvalmen gir seg snart!

Storkmor - jeg krysser fingrene for at du faktisk har lyktes - håper det:-)

Skrevet

Magstar:

Har du prøvd akupunktur mot kvalme? Det hjalp meg, selv om jeg var kvalm gjennom hele svangerskapet ble det mye bedre etter noen runder med nåler. Kan anbefales. Ellers må du kose deg masse. Legen min sa til meg der jeg gikk kvalm og sykemeldt at nå har i hvertfall babyen det bra i og med at du får mye hvile og har lite stress. Det er jo det viktigste tross alt. Jobbe kan man gjøre mer av senere..

Skrevet

Baby med kolikksmerter er vondt å bære. Så bra at lille Sofie ble bedre :-)

Jeg har nå begynt å kjenne liv, det dulter i vei i magen min. Begynte forrige uke og har siden da økt litt i styrken. Nå på fredag er det ul, har både gutte og jentenavn klar ;-) Er veldig veldig spent kan dere tro :-)

Kath, du skulle på UL snart eller tar jeg feil?

Skrevet

Hei alle sammen!:)

Da er jeg tilbake fra ferie, og har endelig fått åpnet utstillingen! Alt gikk strålende! Litt slitsomt var det å reise i 11 timer for å komme dit da... Men heldigvis er jeg i mye bedre form nå. Ikke kvalm lengre, bare trøtt og sliten.:))

Ser det har skjedd mye her inne siden sist jeg var innom her. :))

Satser: Så koselig å kjenne liv i magen da! Hvor langt var du på vei da du kjente de første sparkene? Jeg prøver å kjenne etter, men har ikke merket noe enda, tror jeg da...he he. Det kan jo være luft i magen også.. Jeg skal på ultralyd i uke 18, altså den 2 juli. Er kjempespent og vil absolutt vite kjønnet jeg også! Har begynt å tenke på navn! Vanskelig valg.. Godt vi har litt tid på oss;)

Magstar: Godt å høre at alt står bra til med den lille. Det er litt slitsomt å være kvalm, men kjempebra for babyen. Det blir bedre. Jeg kjente stor forskjell i uke 16!

Tjorven1: Så bra Sofie er blitt bedre da! Hva gjør den medisinen? Er det melkesyre i den? Greit å huske gode tips i tilfelle man opplever det samme.. Nå får dere bare nyte tiden. Tiden går veldig fort vettu!

Klemmer

Skrevet

Takk for hilsen alle sammen.

Ja, kolikk er ikke noe å anbefale - det blir litt bedre med medisinen, men langt fra bra. Har nå vært hos kiropraktor to ganger, han fant låsning i ryggen som han sa var veldig vond for henne, og en i bekkenet. Hun liker å bli knukket, og er helt salig etterpå. Hun er mye mye bedre, men langt fra bra, det er så vondt å se henne ha så vondt. To ganger igjen neste uke hos kiro. så mener han at det blir bra. Det blir godt for henne å få sovet ordentlig. Meeen det er jo såååå kos med henne, hun er helt fantastisk!

Men Storkmor? håper du har gode nyheter. Hvis ikke hvordan har du det???

Magstar, tenk endelig er det til ditt eget barn du strikker. Satser: ja, det kjennes som luft, bare påa ndre steder. og helt tidlig som små sommerfuglvinger. Gled deg nå kommer det for fult, det er så godt - jeg savner det nå... og magen... tullete blir man.

Magstar og Kath: Hvilke navnalternativer har dere tankt på da?

Jenter: Ha en flott sommer dag!

Skrevet

Hei jenter !!

Har ikke tid til å skrive så mye, her går det i ett.... mating, soving, skriking, magevondt x 2 og masse masse kos !! Vi er fremdeles på nyfødtavdeling, men det går flott fremover - regner med vi er hjemme i løpet av et par uker. Men det er nå trygt og godt å være her også da, får mye hjelp og blir godt kjent med tvillingene.

Håper alt er bra med dere alle sammen - prøvere, gravide og nybakte mødre. Masse spenning og gleder venter der fremme...

Har lagt ut noen skrytebilder av ungene på profilen min om noen vil se..

Stor klem fra oss

Skrevet

Så nydelige tvillinger, Gitte:-)

Skrevet

Såå koselig å se bildene av tvillingene dine Gitte:)) De var skikkelig søte! Jeg blir helt rørt jeg:)

Tjorven: Det høres litt vond ut med den knekkingen på babyen hos kiropraktoren. Skjønner at du blir engstelig når de vrir på en så liten kropp.. Men det blir nok bra skal du se:)

Ja Storkmor, hvordan går det med deg??

Jeg har virkelig begynt å vokse på magen nå! Det er en spennende tid..

Ha en fin Sankthans jenter:))

Skrevet

Hei Gitte. Så søte barna er :-)

Jeg er nå halvveis i svangerskapet, sparkene øker for hver dag som går. Merker godt at snuppa er glad i saftis ;-)

Skrevet

Hei alle samme! Jeg hadde skrevet et langt innlegg her om dagen, men PC'en skrudde seg av, og da ble jeg så sur at jeg nesten klikket... :)

Gitte - tvillingene dine er helt fantastiske. Jeg ble også veldig rørt av de fine bildene. Håper alt går superfint med dere!

Og så hyggelig, Satser og Kath, at magene vokser!! :)

Ikke noe action på meg disse dagene... Jeg er ikke gravid, men får ikke mensen heller. Ganske frustrerende. Stikker masse i eggstokkene, og gyn. mener det kan være fordi kroppen prøver å sette i gang mensen. Jeg har fått tilsendt kort nedregulerings-plan fra Nordica. Men mensen må jo komme først... Og gyn mente det kunne være lurt å vente til sensommeren når han er tilbake fra ferie. Jeg får se litt hva jeg gjør! Får jeg mensen nå, kan det hende jeg bare setter i gang med IVF. Men er jo litt vanskelig å få scanning siden gyn. min har ferie hele juli. Ja, ja, vi får bare se! I mens drikker jeg hvitvin :)

Klem til dere alle

Skrevet

Storkmor: Så dumt. Og den evige ventingen på mensen så man kan begynne igjen. Håper den kommer NÅ. Ventingen i denne prosessen er værst. Nyt hvitvin du: )

Skrevet

Uff Storkmor så kjipt! Så slitsomt dette må være å gå rundt å vente på den mensen! Også legen på ferie i tillegg!

Du får prøve å koble av så godt du kan. Hvitvin og reker i sommervarmen må jo være litt trøst!

Jeg følger med deg. Nå må det faktisk snart bli din tur! Og når du begynner med IVF, ja da sitter`n skal du se:)))

Sommerklem

Skrevet

Gitte, så nydelige barn du har fått - tittet på bildene nå - sukk...

Storkmor, så dumt. Grrr... men vi vet jo at det er temmelig mange av sliterne som har klart det på først ivf forsøk og at det var det som skulle til. Det gjelder deg også, ikke sant!

Du for gjøre som jeg gjorde i fjor sommer etter alle nedturene og leve sunt, drikke masse bobler og vin, festrøyke og ta kontakt med en gammel flørt eller to ;-) Og jeg klarte jo å lage Sofie rett etterpå.

Nå er jeg veldig glad for at jeg gjorde det, for det blir ikke mye "rai-rai" denne sommeren.

Kath.. ikke lenge igjen til UL, spennende å se om det er en gutt eller jente der :-)

Her går det i hundre, eller det er vel litt feil utrykk.

Det virker som om kiropraktoren endelig virker, Sofie har nå for 3 natten på rad, sovet 3-4 timer i strekk. Jeg føler meg som ett nytt menneske.. HUn har ennå mye vondt, men hun sover bedre på natten. Dagen er sånn kom si kom sa, men det er 32 grader i skyggen her... og hvem sover godt da? Hun er så deilig, og nå får jeg mye mer "kontakt" med henne. Hun er veldig våken, og foretrekker sosiale settinger, og sover best på fest ( vi hadde grillfest i huseierforeningen) hun koste seg..

Ha en deilig sommer dag!

Skrevet

Storkmor? Det var synd å høre at du ikke lyktes denne gangen! Håper det ordner seg fort med mensen og lege i sommer. Og kos deg masse med vin i mellomtiden:-) Jeg ønsker deg masse lykke til når du går i gang med IVF-prosessen, og tenk da blir sjansene større!

Gitte: dine tvillinger er helt nydelige!

Tjorven1: Det er inspirerende å lese om dere som har lykkes, og jeg gleder meg virkelig til jeg sitter der med mitt lille nurk en gang i fremtiden:-) Så får vi bare godta korte netter en periode i livet:-)

Dette har vært en flott sommerdag -bading og soling på Langøyene - kan man ha det bedre!

Skrevet

Hei alle sammen!:

Skriver en liten melding her i sommervamen. Nå skal jeg på ultralyd om noen timer, og er rimelig spent.... Jeg håper alt er normalt og alt som det skal. Også er jeg så klart veldig spent på om det blir gutt eller jente. Tror kanske gutt.. Har alltid trodd jeg skulle få gutt første gangen, så vi får se!:)

Før helga begynte jeg tydelig å kjenne spark! Og de tre-fire siste dagene har babyen vært veldig aktiv!:)))) En herlig og betryggende følelse!:)))))

Skrevet

Også ble det ei JENTE!:)) Har lyst å kalle henne Tora! :)

Var på kontroll i dag og hørte hjertet hennes igjen.. Så koselig å høre! Legen sa at dette går såå bra!:) Fikk ikke ny time før om 7 uker da.

Hvordan går det med dere andre her inne? Spent på en liten oppdatering!

Skrevet

Hei Kath:-) Blir spennende å hilse på snuppene våre når de blir født :-) Jeg skal til jordmor på torsdagen, gleder meg til å høre hjertelyden igjen! Nå er magen min jammen meg stooooor og større skal det

bli :-) Formen er ok, har begynt å få kynnere, men foreløpig er de kortvarig og mildt. Jeg skal ha ferie fom helga. Gleder meg til late og avslappende dager!!!

Skrevet

Det er så hyggelig å høre at det går bra for så mange av dere. Jeg har fulgt med i over 1 år nå og har slengt inn et innlegg nå og da. Hadde håpet å kommet meg på noen av treffene, men det har dessverre aldri passet.

Jeg har nå 6 uker igjen til termin og er kjempe spent på å treffe junior. Er vel også en smule lei av å gå gravid. Har nytt mesteparten, men den siste tida har vært tung. Er ikke akkurat lett på foten lenger..

Om 2 uker er det akkurat et år siden første turen til Stork. Helt fantastisk og tenke på at jeg litt over et år senere får en sønn. Var forberedt på mange forsøk, men at det skulle sitte på 3. forsøk hadde jeg ikke venta meg (satt på 1. men mista).

Håper jeg snart får anledning til å hilse på dere alle. Har lyst til å bli kjent med flere i samme bås.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...