trillemamma Skrevet 10. juni 2009 #1 Skrevet 10. juni 2009 Elevene bruker 5 min. på å gå til sfo etter skoletid. Sfo ligger i vårt tilfelle i motsatt retning av hjem. Hvis elevene en dag ikke skal på sfo, må jo de ansatte få beskjed. Til det bruk har vi fått en bok som foreldrene skriver beskjeder i, sfo-boken. Vi skriver i sfo-boken og gutten skal levere den på skolen. Hvem skal den leveres til? Læreren? nei, han har ingen kontakt med sfo-personalet og jeg sitter med inntrykk av at de har prøvd det før, uten at det har fungert. Han må altså gå opp på sfo for å levere boken, også må han snu for å gå hjem. Tungvint, synes jeg. Skal det være sånn? Alternativet er at vi ringer for å gi beskjed om at gutten ikke kommer på sfo i dag. Ja, det kan vi jo gjøre, men sfo-personalet klager over at de bruker alt for mye tid på telefoner. Ja, det merkes, for det er ofte opptatt og jeg har i perioder store problemer med å ringe de. I dag fikk jeg tak i de etter en time. Hvordan fungerer det på deres sfo?
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 10. juni 2009 #2 Skrevet 10. juni 2009 Der jeg jobbet/jobber - har vi også en slik bok der ting blir skrevet ned. Går det an å skrive slike ting i forveien? Bøkene blir lest av både lærere og sfo-arbeidere - men nå er dette en spesial avd med viktige beskjeder. Litt annet kanskje.. Burde kanskje tatt dette opp på en foreldresamtale for å få ting til å fungere skikkelig og få folk til å samarbeide.
petite fleur Skrevet 10. juni 2009 #3 Skrevet 10. juni 2009 Ligger ikke sfo i samme bygg som skolen? Så pussig, aldri vært borti det før. Det går ikke an å sende sfo-boka med en annen elev som skal på sfo? Eller sende en mail? På skolen jeg jobber på, er sfo i samme bygg og vi har heldigvis ikke dette problemet.
trillemamma Skrevet 10. juni 2009 Forfatter #4 Skrevet 10. juni 2009 Ja, dette må vi ta opp. Det skal jeg gjøre på neste møte.
trillemamma Skrevet 10. juni 2009 Forfatter #5 Skrevet 10. juni 2009 Sfo hara ikke mail. Ja, vi kunne sendt sfo-boken med en annen elev, men det hadde vel bare blitt rot.
trillemamma Skrevet 10. juni 2009 Forfatter #6 Skrevet 10. juni 2009 Skrive ned beskjeder i forkant? Da mener du at morgendagens beskjeder skal leveres i dag? Ja, det kan vi nok gjøre, synd at det skal være nødvendig.
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 10. juni 2009 #7 Skrevet 10. juni 2009 Ja, er det jeg mener ja. Bare tenker litt ifh til hvordan jeg selv jobber og hvilke beskjeder som blir skrevet - og da kan det også være en løsning. Lykke til da ) Håper det ordner seg. =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå