Månefeen ♥ Skrevet 10. juni 2009 #1 Skrevet 10. juni 2009 Begynte å løfte hodet? Være våken mye å ha små pauser om dagen istedenfor å sove, sove og sove? Festet blikket å studerte/så seg rundt? Lagde "snakkelyder"? Begynte å bruke hendene litt mer bevisst? og ikke minst smilte?
Gjest Skrevet 10. juni 2009 #2 Skrevet 10. juni 2009 gå på babyverden.no. der er det masse bra info om når ting pleier og skje, men det er så stor forskjell fra barn til barn.. bare vær tålmodig og iakta bebyen din ting kommer
Lemonia Skrevet 10. juni 2009 #3 Skrevet 10. juni 2009 Både løfte hodet og feste blikket gjorde han i løpet av få uker. Våkenperioder i løpet av dagen hadde han fra han var 3-4 uker gammel. Det varte vel ikke mer enn kanskje 10-15 minutter i begynnelsen og økte så sakte men sikkert til det etterhvert ble våkenhet avbrutt av søvn og ikke sammenhengende søvn avbrutt av små våkne perioder. Jeg vet ikke helt hva du mener med "snakkelyder", han har alltid laget lyder når han har vært våken, men de gikk over fra rene "vokallyder" til mer gurgling og babling da han var ca 2 mnd gammel. Han begynte å ta etter ting da han var ca 4 mnd gammel. Smilte da han var 3 uker gammel. Ellers er det viktig å huske at det er _store_ variasjoner i forhold til barns utvikling, og det meste er normalt.
Sunnybeach4gull :) Skrevet 10. juni 2009 #4 Skrevet 10. juni 2009 Heia! D hær e skummelt, gutten min e bare 7 mnd, men nu måtte æ tenke!! :-P Han smilte ihvertfall fra han va 10 daga gammel, geipa da han va 14 daga, gurgla da han va 7-8 uker og flirte hjertlig under ride ranke da han va 10 uke ;-) Løfta hode når han lå på magen nesten helt fra starten av ;-) Men da han blei rundt 2-3-4 mnd bynnte han for alvor og gripe etter lekan og bytte på kordan hånd han hadde dem i, samt alt sku i munn fra 9-10 ukers aldern ;-) Han rulla fra rygg til mage da han va 3,5 mnd og ålte sæ da han akkurat va fyllt 5 mnd :-) kunne sitte sjøl og ta sæ for når han ramla til sida fra han va 6,5 mnd og da han va bare nån daga fra 7 mnds dagen reiste han sæ opp etter alt han finn ut at han kan bruke ;-) Kos dæ masse :-))
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 10. juni 2009 #5 Skrevet 10. juni 2009 Haha, vet du, jeg husker faktisk ikke så nøye...Hmm..tenke tenke..Løfta hodet i mageleie gjorde hun så og si fra starten av, tror hun var en tre uker ca. Hun bare sov og sov de to første ukene, men etter det hadde hun laaange våkenperioder. Ved 2 mnd alder begynte hun plutselig å sove mer på dagtid igjen. Feste blikk husker jeg ikke helt, men husker at hun var veldig nysgjerrig og "med" helt fra starten av omtrent, og smilte tidlig. Ville IKKE ligge nede på armen, ville bare opp på skulderen og se og se og se;) Synes denne oversikten er så bra, der står det når det er vanlig at de kan rulle, bruke hender, smile osv... http://lekegrinda.com/det01.shtml
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå