Gå til innhold

Symfyse fundus målet


Trocomare

Anbefalte innlegg

Hvordan er deres symfysemål? Var hos legen i dag og den var 24 cm. (uke 24). Det er helt på grensa. Måtte komme tilbake om 2 uker for å sjekke at den ikke gikk over det som var normalt, da måtte jeg til ultralyd. Stort mål kunne tyde på for mye fostervann, som igjen kan tilsi at det noe galt med fosteret. -Men ikke bekymre deg nå da, sa legen. M'hm... Tenker jo det verste med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg lå over det grønne skraverte feltet i uke 22 (21+4) men jordmor nevnte det ikke en gang...

Har toppen på livmoren helt oppunder nederste ribbein nå.. er tredjegangsfødende.

 

Har alltid ligger innenfor det skraverte feltet før.. spent på neste mål, som skal taes den 24 juni.. går fort.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var til legen i går, er 21 uker på vei og han målte det til å bli 22 cm. Og det er godt over - så han ble litt bekymret. Må inn igjen om noen uker for å sjekke på nytt. Nr 1 var en stor gutt, så kan vell kanskje bety at denne også blir stor da. VI får se - stresser ikke så mye med det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var hos legen i går. Uke 24, 24 cm. Legen sa ikke noe om at det kunne være noe farlig med det. Tror ikke du trenger å bekymre deg, men det er jo uansett greit å få litt oppfølging da. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var og hos jordmor idag, er 23+3 og hadde mål på 24. Var visst fint det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var hos jordmor på onsdag, 24 uker og jordmor sa da at symfysen ikke skal måles før uke 24, før det er det nesten umulig å få riktig mål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var hos jordmor og målte symfysemålet. Er 24+ 1 (fullgåtte uker) Hadde symfysemål på 23 cm, og det var visst helt fint og helt normalt sa jordmor.

 

24 cm er fortsatt innenfor det grønne feltet. Så selv om det er på grensa, så er det jo helt normalt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

jeg var på kontroll i dag, uke 24 +1, og hadde et mål på 21 cm. Det er helt nederst i feltet, men ok sa legen. Jeg var overrasket, da jeg har følt meg så stor denn gang!! Sist lå jeg alltid under det grønne feltet, og var veldig liten. Blir spennende å se hvor det ender denne gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på kontroll i dag, er 23+1, og legen målte det til 26. Det hørtes mye ut for meg, men hun nevnte ingen ting, og ba meg komme til kontroll igjen om to måneder. Jeg stoler ikke helt på kompetansen hennes når det gjelder svangerskap, så jeg skal til jordmor om én måned - der får jeg vel pratet med noen om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...