Anonym bruker Skrevet 10. juni 2009 #1 Skrevet 10. juni 2009 Kan andre dele sine erfaringer rundt det å utsette skolestert for barnet sitt? Sønnen min er født i midten av desember,og vil da være 5,5 år når han begynner på skolen.Vi syntes ikke han er moden for skolen enda pga en del ting.På det faglige så er han faktisk litt lenger enn de andre barna dvs de som er født sånn undt april-mai osv.Hva mener dere?
Daddy-Oh Skrevet 10. juni 2009 #2 Skrevet 10. juni 2009 Jeg er helt enig. Jeg syntes det er altfor tidlig for de å begynne på skolen da. Jeg har selv en gutt som er født i november 01 og han går nå i 2.klasse. Det var uten tvil altfor tidlig for han(han er nå 7.5 år), det merket jeg fort. Han fikk en litt dårlig start på skolen og hang ikke heilt med på det sosiale spesielt. Barnehagen han gikk i mente at han va "sååååå klar" at det ikke ville by på noen problemer, men det gjorde det altså. Han byttet skole og begynte på en ny skole som han nå går på, men det var pga flytting at han ikke gikk på skolen, så det var ikke fordi han falt ut med de andre liksom. Og i dag går det greit, men jeg ser at han med fordel kunne ventet ett år. Men det er jo et dilemma hva man velger, men stol på deg selv, det gjorde ikke jeg dessverre.
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2009 #3 Skrevet 10. juni 2009 Ta en kikk på innleggene i denne saken: http://www.barnetmitt.com/forum/thread/140236604
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå