Anonym bruker Skrevet 10. juni 2009 #1 Skrevet 10. juni 2009 På lønninga nå blir det betalt ut feriepenger og ikke vanlig lønn. Men, dersom en begynte i jobb på slutten av året i fjor og ikke rakk å tjene seg opp noe særlig med feriepenger, og derfor kun skal ha ei uke ferie i år, når får en utbetalt lønn for de ukene en jobber da? Håper noen skjønner!! Dersom jeg kun skal få utbetalt feriepenger vil jeg få ca halvparten av normal lønn utbetalt denne mnd. Jeg skal avvikle ei uke ferie i løpet av denne perioden, men det er også alt jeg skal ha av ferie i år.
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2009 #2 Skrevet 10. juni 2009 Du skal vel egentlig få de utbetalt som vanlig... så de skal jo da komme samtidig med feriepengene. Har du gitt beskjed til lønningsansvarlig at du ikke skal ha mer enn 1 uke ferie? Som regel får man vanlig lønn også den mnd man får feriepenger, men det gjøres trekk i den vanlige lønnen tilsvarende de feriedagene man skal ha, så om det gjøres slik skal du kun trekkes for en uke og få resten som vanlig...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå