Anonym bruker Skrevet 10. juni 2009 #1 Skrevet 10. juni 2009 hvor, når, hvor mye, hvor ofte, hvordan osv... ? :-)... to måneder siden fødsel her og jeg har helt glemt disse knipeøvelsene... men nå kjenner jeg at jeg ikke helt vet hvordan jeg gjør dem, og aner ikke hvor mye, ofte osv heller.. noen som kan gi noen tips?
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2009 #2 Skrevet 10. juni 2009 Knip sånn at rumpehulet trekker seg sammen. Fokuser på å klare det. Skjønner du? Omvendt enn å presse ut derfra, liksom. Gjør dette, hold så lenge du kan ...pause... repeter tre ganger tre ganger om dagen. dvs 3 ganger x sekunder (blir lenger og lenger dess sterkere du blir, jeg begynte med tre-fire sekunder, kan nå holde i sikkert 15-20 sek) så pause i et halvt minutt, du skal slappe HELT av.. Så dette to ganger til. Så gjør du det noen timer etter der, så igjen noen timer etter der:) F.eks før du står opp, en gang midt på dagen, og når du legger deg..
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2009 #3 Skrevet 10. juni 2009 det er ikke rumpehullet du skal trene... Du skal trekke bekkenbunnen oppover... Rompemuskulaturen skal være avslappet. Du kan legge hånda på området mellom skjeden og rumpehullet og kjenne at du trekker det oppover. Eller du kan stikke en finger litt inn i skjeden og kjenne om du klarer å knipe rundt den.
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2009 #4 Skrevet 10. juni 2009 Det å knipe rumpehullet gjør at bekkenmuskulaturen strammer seg.
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2009 #5 Skrevet 10. juni 2009 Det der er helt FEIL! Klassisk feil å bare knipe skjeden. For å aktiverere den viktigste bekkenbunn-muskulaturen skal man knipe godt igjen i rumpa også! Veldig viktig.
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2009 #6 Skrevet 10. juni 2009 Litt morsomt at dine øvelser har vært helt forgjeves om du har gjort det slik. Ikke få andre til å gjøre samme feilen da.
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2009 #7 Skrevet 10. juni 2009 http://www.bekkenbunnen.no/Brukerveiledning.htm http://iform.nu/trening/styrketrening/knipeteknikken-som-virkelig-tar-tak www.unn.no/getfile.php/UNN-Internett/Enhet/Kvinneklinikken/Dokumenter/ Fysioterapi.pdf - Google for flere treff
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2009 #8 Skrevet 10. juni 2009 Før jeg går inn på de linkene, skal det bekrefte, eller avkrefte det med rumpehullskniping, eller er det veiledning for kniping generelt?
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2009 #9 Skrevet 10. juni 2009 Man SKAL knipe rumpehullet! Det har jeg lært av fysioterapeut. Øvelsene har ingen effekt uten.
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2009 #10 Skrevet 10. juni 2009 Kjersti Haltebrekke som den første linken viser til, er guru på området, så henne stoler jeg på!!! Hun lærer opp fysioterapeuter...
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2009 #11 Skrevet 10. juni 2009 Man skal ikke knipe rumpemuskulaturen, men musklene rundt rumpehullet. Klarere?
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2009 #12 Skrevet 11. juni 2009 Min fysioterapaut sa at man ikke skulle knipe rumpehullet... da er det fort gjort at man bare strammer rompemusklene og det blir helt feil... når du fokuserer på å knipe bekkenbunn og skjede vil rompehullet også trekkes litt innover, men pass på at ikke du kniper rompa.
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2009 #13 Skrevet 11. juni 2009 Dette er idiotisk. Hiver meg på dem som sier man må knipe igjen rompa. Poenget er at man må knipe ALLE musklene samtidig. Ikke BARE rumpa, og ikke BARE skjede og urinrør. Altså alt sammen. Da er vel alle fornøyde.
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2009 #14 Skrevet 11. juni 2009 jaja, knip nå bare så blir det vel bra... jeg har ikke ment at man bare skal knipe skjede, men at man ikke skal knipe rompa, for da kniper man rumpeballene. rumpehullet kommer jo med når man kniper bekkenbunnen, da man trekker alt innover og oppover. Men når noen sier knip rumpa eller rumpehullet kniper de fleste setemusklene og da blir det ikke riktig! Men for all del, de delene trenger sikkert også litt trening, så ingen kniping er forgjeves...
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2009 #15 Skrevet 11. juni 2009 Jeg så på God Morgen Norge i dag. Der var et en fysioterapaut som hadde gitt ut en egen dvd for dette. Adressen var corewellness.no. Tenkte jeg skulle bestille og teste.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå