AngryBird Skrevet 10. juni 2009 #1 Skrevet 10. juni 2009 Naturlig nok blir det en masse tråder her med diverse plager og bekymringer så jeg tenkte å lage en som var bare positiv:) Det jeg lurer på er om flere enn meg har begynt å fantasere om og se for seg personligheten på den lille? Lille sprella mi ser jeg nå for meg som e aktiv lita rampejente som vet hva ho vil. Er bare en følelse jeg får av de bestemte sparka og dytta jeg får i forskjellige situasjoner. Når jeg foreksempel snakker i med samboern i telefonen setter ho igang med å vinke og herje inni der liksom: hajooooooo, pappa! Og hvis jeg er litt hard på gassen når jeg kjører så sier ho fra da og: øyh, er det ikke 80 her æ du...? Vet ikke om det er bare jeg som har litt livlig fantasi, men det har gjort at jeg har hatt det mye bedre med graviditeten de siste par månedene. Har på en måte utviklet et forhold te den lille:) Gjør tunge dager lettere når jeg vet at jeg går igjennom alle mulige småplager for ho.
Isadoramamma Skrevet 10. juni 2009 #3 Skrevet 10. juni 2009 Kjenner meg igjen;-) Vet ikke om bebisen i magen er jente eller gutt ennå, men i tankene involverer jeg den lille i hverdagslivet allerede nå, og synes det er veldig koselig:-)
Gjest Mylian&A.V+2til:-)) Skrevet 10. juni 2009 #4 Skrevet 10. juni 2009 Jeg syns det er vanskelig å forestilel meg personligheten til barna i magen, fordi jeg hele tiden kobler de til hun jeg har fra før og "forventer" at de er som henne. Det er liksom bare henne jeg har å sammenligne med. Men om de får lik personlighet som henne så gjør det jo ingenting, hun er jo bare den aller beste:-)
Småtorsk Skrevet 10. juni 2009 #5 Skrevet 10. juni 2009 Hvem er det som er der inni? Det lurer jeg mye på, gitt! Jeg klarer ikke å se for meg en klar personlighet, bortsett fra noen egenskaper (åpen, tullete, egen) som jeg og mannen min begge to har i sterk grad. Men vi har allerede snakka om hva vi skal gjøre hvis det blir problemer på skolen, hvordan vi forholder oss til det om ungen blir 16 og erklærer at han/hun er veggis og masse andre høyst hypotetiske scenarioer som ligger laaaaaangt fram i tid. Så vi har definitivt begynt å se for oss ungen vår og livet med ham/henne! Jeg tror alt som beskrives i denne tråden er psykologiske måter å knytte oss til ungen på. Jeg lurer på om hjernene våre kanskje er innretta sånn at vi lett kan se for oss ungen allerede på et tidlig tidspunkt, slik at vi lettere skal knytte kontakt og dermed bli bedre til å ta vare på den. Så sånne dagdrømmer har nok sin funksjon!
Frøkna vårbarn 2014 Skrevet 10. juni 2009 #6 Skrevet 10. juni 2009 Jeg klarer ikke helt å se for meg personligheten til ungen, men når jeg feks går forbi mødre med unger som er sutrete eller noe så tenker jeg nesten alltid hvordan min egen reaksjon vil være hvis dette hadde vært mitt barn. Eller jeg ser en nydelig liten blond tulle i butikken med kul rød snekkerbukse og det skjeive smilet, da tenker jeg at sånn kommer min jente/gutt også til å være, selv om jeg ikke har peiling, he he. Men er vanskelig å vite hvordan h*n kommer til å bli. Sambo var av den stille mer undrende typen da han var liten, sånn med store øyne som satt og SÅ på alt, mens jeg var høyt og lavt og temmelig utfordrende mot de som sa meg imot... he he. Så her kan det være både det ene og det andre. Er kanskje lettere for de som vet om det blir gutt eller jente og se det litt mer for seg, men jeg har jo selv valgt å ikke vite
AngryBird Skrevet 10. juni 2009 Forfatter #7 Skrevet 10. juni 2009 Tror du har rett når det gjelder å knytte seg til den lille. Selv etter å ha sett kreket sprelle på ultralydskjermen så er det jo umulig å vite åssen denne lille nye personen vil bli. Min livlige fantasi har allerede gitt jenta endel personlighet og egne meninger (sånn gjør jeg faktisk med bikkjene og ) I litt mer seriøst modus tenker jeg mye på hvordan hun faktisk kan komme til å bli som person. Jeg og min samboer er veeeeldig ulike på mange områder mens vi er veldig like på andre. Spennende greier.... Merkelig tanke å få en liten blanding av oss:)
Gjest eelis+guttespire Skrevet 10. juni 2009 #8 Skrevet 10. juni 2009 Å ja, jeg har lagt store planer for hvordan barnet kommer til å bli, maaange år frem i tid! :-) Jeg ser for meg en liten rampegutt som spør og lurer på alt mulig i treårsalderen, og gjerne "låner" den fine rosa veska til mamma, sånn at han har noe å legge lekebilene sine oppi ;-) Jeg tror han kommer til å være høyt og lavt til alle døgnets tider, men også utrolig snill og god. Etter hvert ser jeg for meg en skategutt med stort headset og saggebukse, som kaster småstein på jentene i klassen, og ikke er redd for å heve stemmen der det trengs. Videre opp igjennom årene skal han farge håret brunt og stripe det blondt. Han går sine egne veier og er bestemt på sine egne meninger. Ellers er han litt nerdete på en sjarmerende og morsom måte, og hans beste venn er selvfølgelig mamma (men ikke på en mammadaltete måte). Jeg tror han kommer til å være en skikkelig "ladies man", hehehe :-D Åå, jeg gleder meg! :-)
thea - M har gull i gulping Skrevet 10. juni 2009 #9 Skrevet 10. juni 2009 hehe koslig da:) jeg har sett for meg at min jente er veldig sta og rampete.. men også veldig kosete da:) jeg og kjæresten bruker å prate med henne og da svarer hun ofte med spark. det er i hvertfall det vi liker å tro da:) en gang så skulle jeg ringe kjæresten når jeg bodde i en annen by og da sa jeg til babyen: skal vi ringe pappaen din vi da? og hun svarte med mye spark.. og så tok ikke han telefonen og da ble jeg litt skuffa og sa: uff.. kjedlig da.. og da og sparka hun en gang skikkelig hardt hun sparka alltid mest når jeg snakka med han i tlf.. når jeg forestiller meg uteseende hennes ser jeg får meg kjæresten min med langt hår.. Baby med utseende til pappa og tre dagers skjegg.. ikke like kult:P
Romeren Skrevet 11. juni 2009 #10 Skrevet 11. juni 2009 Ja, jeg har noen forestillinger jeg også. Men bare at han eller henne vil være fornuftig og rolig, og tankefull. Og med sterke sosiale antenner! Jeg har også tenkt at han/hun kanskje vil ha en musikalsk åre, men det er jo vanskelig å si hva slags interesser barnet vil få. Har i alle fall alltid tenkt meg at jeg og kjæresten ville få ganske rolige barn, men det hadde bare vært gøy om man fikk en overraskelse også!
nesten30 Skrevet 11. juni 2009 #11 Skrevet 11. juni 2009 åh.. så koselig liten baby du har i magen din:) Joda, min sier absolutt i fra hun også Har allerede egne meninger. Og litt smårampete;) Men gleder meg masse til å bli bedre kjent med henne:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå