Anonym bruker Skrevet 10. juni 2009 #3 Skrevet 10. juni 2009 og der er cat ute i forsvarsposisjon. Hun blir alltid meget indignert når de små dritt ungene angripes, de er jo syke- STAKKARS. Samfunnstapere er de som burde vært eliminert ved naturlig seleksjon.
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2009 #4 Skrevet 10. juni 2009 Kan ikke si jeg syns Kjell Inge Røkke er en så stor taper, om det er ADHD du tenker på.... I det ytterste punkt, om det virkelig hadde vært snakk om den sterkestes rett og evnen til å klare seg for å overleve, så tror jeg neppe de med ADHD stiller så veldig langt bak. Meget mulig foran deg, NN 19:09;)
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2009 #5 Skrevet 10. juni 2009 Helt greit at man skal godta adhd barn, men foreldrene bør betale ekstraundervisningen deres. Det er langt flere voksene med adhd i fengsel en vanlige voksne. Selv om du klarer å dra frem et menneske som har klart seg til tross for diagnose betyr ikke det at ditt barn kommer til å klare seg. Langt der i fra.
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2009 #6 Skrevet 10. juni 2009 hehe... mitt "barn" klarer seg bra, det;) De færreste er millionærer, men om det er det du venter av barn med ADHD, så.... Da har du høyere forventninger til dem enn til deg selv, har du ikke?
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2009 #7 Skrevet 10. juni 2009 Alle vet at adhd kommer av dårlig oppdragelse, dårlig kosthold og lite fysisk aktivitet. Jeg syntes alle som har adhd barn bør få oppfølging av bv slik at de kan lære litt fundamentale ting om barneoppdragelse.
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2009 #8 Skrevet 10. juni 2009 Fint at ditt barn klarer seg. Dessverre er det mange med adhd som ikke klarer seg bra. Selvfølgelig forventer jeg ingen Røkke av alle med adhd, men jeg forventer at de kan oppføre seg, innordne seg i vanlige jobber og slutte å bruke en udefinerbar diagnose som unskyldning.
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2009 #9 Skrevet 10. juni 2009 Jada, ikke sant? Spesielt den delen om lite aktivitet. VELDIG viktig at en hyperaktiv unge som stadig er i aktivitet, er enda mer aktiv. Mer enn andre barn som spiller PS til alle døgnets tider;) Hva er forresten bv?
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2009 #10 Skrevet 10. juni 2009 Vet ikke om du har hørt om noe som heter handicap? Vet du hva det er? Du venter vel det samme av en i rullestol? Kan jo ikke bruke det som unskyldning for å ikke gidde å gå i trapper, sant? Det mener hvertfall jeg. Og hva skal en blind en med noe så bortkastet som en førerhund? Like greit de holder seg hjemme, når de ikke ser noe som helst likevel. Lær deg litt mer, så kan du komme tilbake til diskusjon om hva som er definerbart og ikke;)
† I Jesu Navn † Skrevet 10. juni 2009 #11 Skrevet 10. juni 2009 BV er barnevernet. Jeg mener faktisk at barn med adhd skal ha tilrettelagt undervisning, men kun slik at det kan tilstrebet et utilpasset liv. Medisiner og barn bør man være veldig forsiktig med, har mye mere tro på kost og en aktiv tilværelse.
Cat.68 Skrevet 10. juni 2009 #12 Skrevet 10. juni 2009 Hahaha anonym 19.09....... Forsvarsposijon???? Jeg lurte jo bare på hva det var de mente som var "Er det mulig?" Er det mulig hva da?? Nå trur jeg sannelig det vært brunt eltter leggen din anonym, *Fniser enda litt mer*
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2009 #13 Skrevet 10. juni 2009 Ja, ha god tro den dagen du selv sitter der med et barn som trenger medisin;) Du får da be om at kosten og aktiviteten hjelper barnet til et bedre sosialt liv, uten at mobberne griper fatt i barnet. Og så kan du be om at barnet vil strebe etter et tilpasset liv innen "normalen";) Tror virkelig du den dagen vil trenge din Jesus;)
† I Jesu Navn † Skrevet 10. juni 2009 #14 Skrevet 10. juni 2009 Jesus trenger jeg hverdag uansett. Du kan godt låne min venn, han har nok tid til alle!
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2009 #15 Skrevet 10. juni 2009 Har dere i det hele tatt lest innleggene til Trollbundet på ADHD-debatten..?? HI
Cat.68 Skrevet 10. juni 2009 #16 Skrevet 10. juni 2009 Jo jeg har lest innleggene hennes, men det hadde vært veldig fint om du kunne presisere hva du mener med *Er det mulig*. Har vært flere innlegg av henne hva eksakt er der du henger det opp ved? Det gjør det hele lettere å mene noe om om man vet hva DU tenker på.
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2009 #17 Skrevet 10. juni 2009 Jeg er ikke HI, men jeg vil gjette at det er flere ting som gjør at HI reagerer: - hun har oversett/utholdt flere episoder med alkohol enn det hun har sagt hun skal gjøre. Barna har blitt utsatt for den fulle faren sin til tross for at trollbundet har sagt flere ganger før at nok er nok. (hvor en handlekraften hen?) - hun klarer ikke gjennomføre de tiltak som er nødvendige for sønnen sin. Hun klarer ikke samarbeide med bv eller skole. - hun sitter fast i en hengemyr av vanskelige ting, men hun har ikke krefter nok(?) til å gjøre det hun burde gjøre; nemlig hive gubbehelvete rett ut og skaffe adekvat hjelp til seg og sin familie. Det er fryktelig synd trollbundet, men hun fremstår som nokså ressurssvak.
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2009 #18 Skrevet 10. juni 2009 Huff, ja. Kan ikke si annet enn at jeg håper barnevernet får ansvaret for alle barna hennes (i tillegg det hun er gravid med) Har jo null vurderingsevne.
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2009 #19 Skrevet 10. juni 2009 anonym 19:09, "adhd-barna" er ikke SYKE. Mye uvitenhet ute og går rundt denne diagnosen, gitt. Hilsen mamma til en gutt med adhd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå