Gå til innhold

Vi som nærmer oss 2 .trimester - er formen bedre ??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Tenkte jeg hadde lyst å høre hvordan det går med dere som er sånn ca 10 uker og oppover. Er formen bedre? Mindre kvalm? Trøtt ? Oppblåst?

Selv har jeg vært DØDStrøtt siden uke 5, men nå går det littegrann bedre. Dagene er iallefall litt lettere å komme igjennom. Kvalmen kom rundt uke 6-7, og nå er jeg 11+1. Syns jeg har vært mindre uggen siste dagene, selv om jeg fortsatt brekker meg så jeg nesten spyr av tannpussen. Kan spise den maten jeg vil, og har ikke motvilje mot noen typer mat for tiden. HERLIG!

Magen er begynt å bule utover, og jeg syns det er vanskelig å skjule bulken på jobb. Kan også kjenne livmoren langt over skambeinet. Har ikke fullt så mye luft i magen lenger, heller.

Bekkenplager har jeg (bak i bordet!) _ikke_ kjent noe til i det hele tatt, det pleier jeg å kjenne tidlig, rundt uke 5. Føler meg veldig heldig til nå!

SÅ konklusjonen er: Formen er stigende! Blir nydelig å bevege seg over til 2.trimester om få dager...

Hvordan har dere andre det??

Klem fra

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann

Ja jeg er vel i uke 11 nå og det meste har begynt å roe seg litt ned.Men energien uteblir litt syns jeg.. veldig fint å sitte på ræve i sofaen enda. men den kommer vel etterhvert den også hehe.

Men lufta i magen er der enda da, ikke ukontrollert bare stor mage hehe

Skrevet

hei

nå er jeg 11+3, kvalmen er blitt litt bedre men er fortsatt bra kvalm ja ...håper det gir seg snart...har ikke så veldig mye luft men syns kanskje mangen har begynt å stikke mer ut...

Bekkenplager har jeg ikke enda ihvertfall :P

Kan vel heller ikke si at energien er på topp jeg heller men det blir kanskje bedre når kvalmen gir seg? (hvis den gir seg da)

Det skal bli godt å hoppe over til 2.trimester snart :)

Skrevet

Heisann; er 10+4, og formen er helt fin den :)

Ikke for å være slem, hehe, mne har rett og slett ikke hatt mange plager i det hele tatt! Hatt noen kvelder med litt kvalme, men ikke sånn på grensen til å kaste opp eller noe. Vondt i ryggen fra tid til annen, et par ganger veldig, som varte et par dager, oppblåst var jeg fra begynnelsen og det er jeg ennå til tider. Utenom dette kan jeg nok se tilbake på mitt første svskap en gang å si at jeg hadde det ganske bra og kan ikke relatere meg med de som opplever den typiske kvalmen osv. Har rett og slett følt meg ganske bra :) Yep ;)

En ting, jeg vet ikke om jeg kjenner livmoren eller hva, hehe, prøver klemme og kjenne masse der nede, men når jeg ber samboer kjenne så kjenner han det med en gang sier han, litt sånn hardt, kul på en måte, men jeg vet vel ikke helt hva det er jeg skal kjenne etter, hehe.. :) Noen som kan beskrive...?

Skal på tidlig ul om under ei uke, jipppi, gleder meg så, og gruer meg litt, bare håper på sterk hjertelyd med en gang! :)

Skrevet

Så flott at du er i god form - veldig heldig!

Når det gjelder livmoren, så er det litt vanskelig å forklare. Kjenner en litt hard klump, på størrelse med en appelsin eller noe sånt. Kjenner bare toppen av den, kanskje halve eller noe sånt. Når jeg trykker og klemmer forsiktig på den, så kjenner jeg at det ikke er en del av meg, men noe annet!

Når jeg feks lener meg inntil vasken på badet, så kjenner jeg det også veldig godt. Tror det er lettere å identifisere livmoren når man har vært gravid før, dette er mitt 6.svangerskap.

Skrevet

10+2 og formen er på bedringens vei. Har vært kvalm siden uke 6 og spydd som en gris siden uke 7. Nå har jeg ikke kastet opp siden mandag, og er veldig glad for det :)

Ellers er jeg ikke fullt så trøtt lenger, selv om jeg fremdeles sover når sønnen min sover på formiddagen.

I dag tidlig kjente jeg livmoren ganske høyt oppe! Den var hard og litt avlang. Men da jeg skulle kjenne litt senere var den borte! Gikk og la meg litt og da jeg våknet var den der igjen. Så tror rett og slett jeg har fått kynnere allerede, og det er det som gjør at livmoren til tider blir hard. Hadde mye kynnere med førstemann, men ikke så tidlig som dette!

Skrevet

Hei!

Vel 11 uker i dag. Har heldigvis ikke vært kvalm i det hele tatt. :) Men sulten til gangs, og svimmel og ør om jeg ikke får spist. Håper det gir seg snart, men det går forsåvidt bra. Bekkenplager hadde jeg ikke sist, så håper jeg slipper å kjenne noe til det denne gangen og :) Det jeg tenker mest på, er at livmoren kjennes nesten helt opp til navlen... Så det lar seg ikke gjøre å skjule magen så mye lenger... Noe som gjør at jeg lurer på hvordan det hele kommer til å ende :)

Skrevet

Kvalmen: Var veldig kvalm (Men spøy aldri, er ikke spy-typen) i uke 4 til 7\8, det ga seg helt frem til nå, er litt kvalm til tider. Men er mer at jeg blir svimmel og får litt vondt i hodet når jeg ikke har spist på en stund. Mini blir jo suulten :)

Magen: Til tider oppblåst, sliter med å holde den inne. Er jo ikke noe bulk der enda, føler meg bare tom for muskler så magen er der jo.. (Er ikke den tynneste i gruppa akkurat.) Gleder meg til å få litt mage, jeg! Gå å stryke på den, haehe.

Puppene er til tider ømme, noen ganger kjenner jeg det, andre ganger ikke! Utover det har jeg iingen plager.. Det meste er jo litt opp og ned! Det jeg har kjent verst de siste ukene er det jeg innbiller meg er hormonene:) Men er en følsom person fra før.. Så dette er slitsomt, men bare ler av det:)

Skrevet

Å!

På fredag er det 12 uker!! :) Hurra...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...