Gå til innhold

6,5 mnd. og ruller ikke fra rygg til mage...

Anbefalte innlegg

Skrevet

grunn til bekymring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det tror jeg ikke.min første var rett og slett ikke intressert i noe rulling før han plutselig begynte å åle, deretter krabbe. husker jeg tok opp dette med HS, hun sa det var heilt vanlig at noen hopper over en "fase". min andre er nå 5,5 mnd og er heller ikke noe "ruller".

Skrevet

Kanskje ikke grunn til bekymring, men grunn til å gå i sømmene på hva h#n gjør i løpet av en dag. Der er normalt ikke å rulle på dette tidspunktet, men det kan bli en sovepute også. Hvor aktiv er den lille i løpet av en dag? Ligger han mye flatt på gulvet? Mye på magen? Prøver han å rulle rundt uten å få det til? leker han med knær og tær når han ligger på ryggen? Hvis svarene på disse spørsmålene er nei, så er det mulig at han trenger litt mer stimulering...

Ta gjerne kontakt med helsestasjon og snakk med en fysioterapeut som kan vurdere om det trengs litt veiledning i forhold til utvikling. Da er du i hvert fall på sikre siden. Er fysioterapeut selv og har sett noen (ikke mange) men noen som jeg veldig gjerne skulle ha hatt kontakt med tidligere....

Skrevet

okey:) nei jeg ble bare litt bekymra når helsesøster sa at jeg skulle kontakte henne når han var over 7 mnd. for å evt. begynne med fysio viss ikke han rullet rundt enda!?

men ellers er han jo sterk som bare det..står på føttene sine når jeg holder han i hendene..god balanse med har han.

han har rullet seg fra mage til rygg noen ganger..men det er noe som har kommet nå i det siste. Jeg tror rett og slett han er ganske bedagelig av seg..

noen andre med småttiser som er "sene" på denne måten?

Skrevet

Vil bare si at det ikke er noe dramatikk i å bli henvist til fysioterpeut... Det er ikke et tegn på at noe er galt, men en mulighet til å få litt tips som kanskje kan sette litt fart i ting.. Kan skrive under på at det er maange som har barn som er litt "sene" uten at det er noen grunn til bekymring!!

Skrevet

til fysioterapauten:

Han har egentlig vert ganske tidlig på alt, untatt dette med rullingen:/

jeg har hele tiden fått høre hvor sterk han er..og at han alltid har vert over en mnd. frem om andre?!

han leker mye når han ligger på ryggen og på magen..

når han får vere naken er han villest..biter og smatter på terne sine..klasker seg låra og spreller som bare det..lager mye lyder og pludrer i vei..nesten som om det hørest ut som om han sier mamama..papapa:) hehe

han tar også tak i begge føttene sine og ruller fort på siden og tilbake igjen..tar tak i leker han ser bak seg og på siden av seg og koser seg:)

han snur seg godt over på siden..nesten som om han tipper helt rundt på magen..men spenner seg tilbake og vrir seg andre veien..

når han får leker på siden eller bak seg vrir han seg så pass mye og strekker seg etter lekene at vist jeg gir ham et lite puff, så er han over på magen..men ser ikke ut til at han har lyst til s snu seg..han virker fornøyd med å ligge som han gjør:p

når han ligger på magen aker han seg litt bakover og greier å snu seg rund sin egen akse..men når han har gjort det blir han ofte lei og vil tilbake på rygg..men han støtter seg fint opp med armene..har ofte strake armer og ser seg rundt..når han leker støtter han seg fint opp med en arm og leker med den andre og omvent..så bruker han også begge hendene når han leker, da støtter han seg godt med brystkassa si:)

Skrevet

Se det:) Det høres jo veldig fint ut... Kanskje du skal gi ham et puff over på magen innimellom så han skjønner at han kan.. Du har i hvert fall ingenting å frykte hvis han blir henvist til fysioterapeut!! Han høres ut som en helt normal 6 mnd gammel unge etter min standard. Plutselig skjønner han det, og da er det slitt på freden;) Lykke til..

Skrevet

Kan være tilbakestående, men kan ikke være det også, sikkert ikke. bare litt treig. Går sikkert bra. Dytt den litt så den ser hva den skal gjør.

Skrevet

Min gutt er 18mnd og går ikke enda hehe.....han går noen skritt da men hallo hehe.De utvikler seg så forkjellig;=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...