Gå til innhold

Dilemma.. Kan noen hjelpe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått en ganske god venninne…

Får bedre og bedre kontakt, bør jeg fortelle henne at jeg har en ”spesiell” tro?

Hvordan vil hun da reagere??

Noen som kan hjelpe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En "spesielle tro".... Hva er det? Aner ikke hvordan hun ville reagere, siden jeg ikke aner hva du snakker om.....

Men i utganngspunktet spiller det vel liten rolle hva du tror på , så lenge du ikke har tenkt å tvinge henne til det samme...?

Jeg er kristen, min mann ikke. våre barn må velge selv, når de blir gamle nok til å ta et standpunkt...

Skrevet

Hvis troen din er en så integrert del av livet ditt at det regulerer f. eks hva du spiser eller hva du gjør, så ville jeg sagt det. Det kan jo være greit for henne å vite at du ikke spiser f.eks svinekjøtt før hun inviterer deg på middag og serverer sommerkoteletter. Uansett er vel ikke tro noe som er så sært at det driver venner fra hverandre om de trives sammen sånn ellers, med mindre hun må tilegne seg din tro for å fortsette vennskapet. Det kan kanskje også bli litt kinkig om du er med i Vigrid og hun er farget...men da bør du kanskje vurdere troen din...

Fortell det du, om det passer seg sånn.

Skrevet

Tusen takk for svar, jeg er et Jehovas vitne..

Ingwn av oss er farget.. Begge er norsk

HI

Skrevet

nei det er vel ikke noe problem vel^^

Jeg bryr meg ikke så veldig mye om mine venninner har forskjellige livsyn, så lenge alle kan respektere hverandre som de er, så finnes det ikke noen problem:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...